Palaute asiakaspalvelulle

  • 7 September 2023
  • 2 kommenttia
  • 100 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2
  • Aktiivinen keskustelija
  • 99 kommenttia

Valitsin tämän aiheen umpimähkään kuten Elisan aspat näemmä omat aiheensa.

 

Mulla kesti koko viime kesän ainoastaan lähetysnopeuteni ongelma: 20 Mbps-kaapeliliittymällä sen piti olla vähintään 14 Mbps. Mulloli 8-10. Elisan - kuka milloinkin - käsitteli ongelmaani (ei sillä nopeudella paljon pilviin kurkoiteta). Ei se mitään: nostin kokeeksi vrksi nopeuden tuplaan l. 600/30 Mbps ja läähätysnopeus oli vain 13-17 Mbps. Myöhempi aspan kommentti: "Ei ole mitään valittamista. (Lähetys)nopeutesi on 13-17 Mbps." po. min 21 Mbps - että silleen. Eli silloinen aspa tuijotti VAIN aiempaan nopeuskategoriaani, tai ilmoittamaani, verraten sitä ilmeisesti aiempaan L eli 300/20-liittymääni. Heaven knows. Sen kummemmin asiaani perehtymättä. Voihan... (jätän sanomatta).

 

Lukuisia eri vikanumeroita jo kesän 2023 aikana saaneena ja kyllästyneenä kieputteluun vaihdoin viimein Elisan käytännöissä alimpaan eli M 150/10 Mbps-liitäntään. Ongelmia lähetysnopeuden tiimoilta EI ole ollut. Herää kysymys: onko lähetysnopeudessa sanomista Elisan isommilla tilauksilla? - ainakin mulla, kun läähätysnopeus oli vain 13-17 tilaamallani 600/30-liittymällä.

 

Tietämättä mistään sen kummemmin kautta linjan on tullut vaikutelma, missä lukuisat aspat saavat tehtäväkseen mitä sattuu. Kukaan EI hoida yhtä asiaa - saatikka sitten kondikseen. Kullakin tuntuu olevan asiakasta vähättelevä asenne oli asiakas kuinka asiantunteva tai ei.

Kehitettävää: Kukin - myös muitten kuin Elisan - asiakaspalvelija hoitakoon VAIN sitä meneillään olevaa tehtävää, joka on auki.

Snouppi 7 kuukautta sitten

Täältä löytyy laajakaistojen palvelukuvaus ja vaihteluvälit. Jos nopeudet jäävät alle minimiarvojen, niin kyllähän se tutkittavaksi kannattaa laitella. Kannattaa varmistaa ensimmäisenä omat laitteet ja kaapelit, että ei tule niistä hävikkiä nopeuksissa. 

Asiakaspalvelun osalta välitän palautetta eteenpäin! Ei missään nimessä ole tarkoitus vähätellä ketään tai kenenkään osaamista. 🙏

Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Täältä löytyy laajakaistojen palvelukuvaus ja vaihteluvälit. Jos nopeudet jäävät alle minimiarvojen, niin kyllähän se tutkittavaksi kannattaa laitella. Kannattaa varmistaa ensimmäisenä omat laitteet ja kaapelit, että ei tule niistä hävikkiä nopeuksissa. 

Asiakaspalvelun osalta välitän palautetta eteenpäin! Ei missään nimessä ole tarkoitus vähätellä ketään tai kenenkään osaamista. 🙏

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Kiitos @Snouppi paneutumisestasi asiaani. 👍 Tällä hetkellä, kun olen alimman M-kaapeliinternetin valinnut "tyytyen" olemaan käyttämättä pilvipalveluja ja tallentamaan VAIN omalle koneelleni, olen iloinen, kun molemmat nopeudet ovat Elisan lupaamia. Niin kauan kuin näin on en ryhdy "taisteluväsymyksen" valtaamana ja koko kesän riepotteluun kyllästyneenä enää mihinkään.

EuroDOCSIS 3.0-standardiin kuuluvista kahdeksasta lähetyskanavasta on Elisalla 1/2 l. neljä käytössä. Miksi - I don't tosiaankaan know.

Lähes kaikki Elisan dokkarit ovat mulle tuttuja, joten en taida mitään linkkejä niihin tarvita. No, eivätpä ne turhia sinänsä ole - niistä voi olla toisille apua. 🙏🤓

Osallistu keskusteluun