Valitsin tämän aiheen umpimähkään kuten Elisan aspat näemmä omat aiheensa.
Mulla kesti koko viime kesän ainoastaan lähetysnopeuteni ongelma: 20 Mbps-kaapeliliittymällä sen piti olla vähintään 14 Mbps. Mulloli 8-10. Elisan - kuka milloinkin - käsitteli ongelmaani (ei sillä nopeudella paljon pilviin kurkoiteta). Ei se mitään: nostin kokeeksi vrksi nopeuden tuplaan l. 600/30 Mbps ja läähätysnopeus oli vain 13-17 Mbps. Myöhempi aspan kommentti: "Ei ole mitään valittamista. (Lähetys)nopeutesi on 13-17 Mbps." po. min 21 Mbps - että silleen. Eli silloinen aspa tuijotti VAIN aiempaan nopeuskategoriaani, tai ilmoittamaani, verraten sitä ilmeisesti aiempaan L eli 300/20-liittymääni. Heaven knows. Sen kummemmin asiaani perehtymättä. Voihan... (jätän sanomatta).
Lukuisia eri vikanumeroita jo kesän 2023 aikana saaneena ja kyllästyneenä kieputteluun vaihdoin viimein Elisan käytännöissä alimpaan eli M 150/10 Mbps-liitäntään. Ongelmia lähetysnopeuden tiimoilta EI ole ollut. Herää kysymys: onko lähetysnopeudessa sanomista Elisan isommilla tilauksilla? - ainakin mulla, kun läähätysnopeus oli vain 13-17 tilaamallani 600/30-liittymällä.
Tietämättä mistään sen kummemmin kautta linjan on tullut vaikutelma, missä lukuisat aspat saavat tehtäväkseen mitä sattuu. Kukaan EI hoida yhtä asiaa - saatikka sitten kondikseen. Kullakin tuntuu olevan asiakasta vähättelevä asenne oli asiakas kuinka asiantunteva tai ei.
Kehitettävää: Kukin - myös muitten kuin Elisan - asiakaspalvelija hoitakoon VAIN sitä meneillään olevaa tehtävää, joka on auki.