26.1.2022 tuli Elisalta tekstiviesti, jonka mukaan alueella parannetaan verkon toimivuutta ja tästä saattaa aiheutua n.tunnin katkos liittymän toimintaan.
Tuon katkoksen jälkeen käynnistetty modeemi muutaman kerran uudelleen ja resetoitu tänään viimein koko modeemi. Yhteys ollut todella hitaan oloinen tuosta asti ja nyt vihdoin jaksoin tehdä speedtestin ja nopeus näyttikin aika erikoisia lukemia testit ajettu sillain, että vain yksi laite modeemissa kerrallaan kiinni ja testi ajettu useamalla laitteella:
Ping 9ms (Hyvä)
Download: 185mbps (Ihan ok viimevuoden puolella näytti lähes aina 248mbps)
Upload: 1.42mbps (Anteeksi mitä?? pitäis olla 20mbps upload) Tämä vaihteli useamman testin yhteydessä 0.06 - 3mbps väliä.
Onkohan tuo verkon “parannus” vahingossa rikkonut tuolta verkosta jotain?
Yritin ajaa tuota elisan omaa “Ongelmia yhteydessä’” -palvelua lävitse, mutta aina jäi samaan kohtaan jumiin, jossa testasi yhteysnopeutta. Kokeilin ajaa useamman kerran tuota lävitse.
Huomasin myös, että modeemissani on vanha firmaware ja uudempaa olisi tarjolla, saisiko sille pakotettua jonkinlaista päivitystä, koska en itse päivitystä pysty manuaalisesti ajamaan.
Modeemin malli: Kotiboksi VMG3925.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi vehk1s
Katso alkuperäinen viesti