Skip to main content
Vastaus

Schneiderin Wiser IP-kamerat eivät yhdistä Arriksen 2.4G Hz wifi-verkkoon

  • December 21, 2022
  • 11 kommenttia
  • 359 katselukerrat

Oon tapellut reitittimen kanssa yhdessä laitevalmistajan sekä Elisan Omagurun (ei löytynyt apua), kun Arriksen reititin ei suostu ottamaan kameroita sisään 2.4GHz mikä pitää olla. Tuntuu ettei Suomesta löydy apuja tähän, kehoitetaan vaan vaihtamaan toisen valmistajan reitittimeen. Tänään kävin Elisan liikkeessä ja sieltä tuli vinkki että muuta APN asetus internet4 :een. Mutta en minä löydä noilta Arriksen välilehdiltä mitään kohtaa missä tuon voisi vaihtaa (APN). Onko kukaan hajulla ?

t: Juha

 



EDIT 22.12.2022 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi

@JJ2022 Onko tullut ratkaisua tähän?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • December 21, 2022

Arriksesta päätellen sinulla on kaapelimodeemiyhteys. APN asetukset koskevat mobiiliyhteyksiä 2G, 3G, 4G ja 5G. Ei siis ihmekään, ettei asetusta löydy, koska se on aivan eri verkkotekniikkaan.

Oletko tarkastanut Arriksen hallinnasta, millä kanavalla sen 2,4 GHz langaton lähiverkko toimii? Jos valinta on automaattinen, kokeile kanavia 1, 5 tai 9.

Jos Arris menee automaatilla kanville 12 tai 13, niin Pohjois-Amerikkaan suunnitellut laitteet eivät löydä langatonta lähiverkkoa. Pohjois-Amerikassa käytetään ainoastaan kanavia 1 – 11.

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • December 21, 2022

Kiitos, itekkin katoin netistä googlamalla, että APN viittaa vahvasti Mobiiliin. Nää on tosiaan jenkkien kameroita Schneider ja Wiser äppi johon saa kaiken laista langatonta laitetta.  Kokeilin noita 1,5 ja 9 mutta sama juttu kapulan äppi ei löydä niitä 2,4GHz johon ne pitäis ilmestyä, kuten muut lelut. En tiedä sitten pitäiskö toi Arris bootata sitten jokaisen vaihdon jälkeen (1,5,9) nyt en sitä tehnyt. Ja pitäisköhän toi AP Isolation hyväksyä vähän viittaa sivuun toi ohjeteksti ? F-securen asetuksia ei juuri ole muutellut, VPN:n ja palomuurinkin pudotin pois kokeiluluonteisesti mutta ei vaikutusta.


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • December 22, 2022

@JJ2022 Eihän sattumoisin ole yhdistettynä nuo 2.4Ghz + 5Ghz verkot. Jos on niin kannattaa erotella ne vielä. Jos en ihan väärin muistele, niin Arris TG2492s purkissa taisi olla oletuksena yhdistettynä. 🤔


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • December 22, 2022

On defaulttina, mutta ihan ekana “suljin” 5GHz:n, ei positiivista vaikutusta. 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • December 22, 2022

Verkkokanava on nyt 9.


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • Vastaus
  • December 28, 2022

@JJ2022 Onko tullut ratkaisua tähän?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • January 6, 2023

Ei ole tullut ratkaisua, varmaan pitäis olla yhteydessä suoraan sylttytehtaalle eli valmistajaan, en tiedä, vaikeeks menee….


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • January 9, 2023

Jos jaksat ottaa valmistajaan yhteyttä, niin olisi tosi huippujuttu jos pystyt @JJ2022 raportoimaan tänne vielä että miten kävi, mitä mieltä laitevalmistaja on että mistä ongelmassa voisi kiikastaa. 🙂


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • January 11, 2023

Periaatteessa ongelman aiheuttajan eli Elisan joka on HW/SW:n toimittaja pitäis olla sinne yhteydessä ja julkaista sivullansa korjausohjeet, koska tämä sama ongelma on kaikilla jolla on nämä wiserin kamerat ja Arriksen modeemi. Minulla ei ehkä riitä tietotaito bittitasolle englannin kielellä ja en ole varma kuka on se lopullinen valmistaja ja missä on sylttytehdas.

BTW:
Kaveri kokeili kotonaan näitä minun kameroita ja ne toimivat moitteetta toisen valmistajan modeemilla.


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • January 12, 2023

Yhteensopivuusongelmahan tuo on selkeästi. Kannattaa kokeilla vaikka suoraan Schneiderin tuen kautta asiaa selvitellä:https://www.se.com/fi/fi/work/support/customer-care/contact-schneider-electric.jsp 😊


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • January 12, 2023

Tai palauttaa toimimattomat laitteet.