Vastattu

Talokuitu, netti ei toimi

  • 28 December 2023
  • 7 kommenttia
  • 180 katselukerrat

Päivitin 100M nopeuden 300M mutta nopeus oli edelleen vain 100M. Sama kävi myös tuttujen nopeuden nostoissa. Oli sattunut virhe Elisalla mikä rajoitti nopeuden. 

Seuraavan kerran päivitin nopeuden 600M. Tällä kertaa halusin että vahvistavat Elisalta muutoksen sujumisen ongelmitta. Vahvistivat nopeuden korottuvan sovitusti ja katkoitta. Mutta päivityksen sijaan Elisa hukkasi nettini kokonaan. Epäystävällinen asiakaspalvelija kertoi, hymiöitä tekstissään käyttäen, että ei ole heidän virheensä vaan heille vain tulee näitä vikatilanteita. Eivätkä ole vastuussa virheistä. Netin päivityksen voivat myydä ja laittaa tilausvahvistuksen mutta ei ole heidän vika jos netti ei olekaan lainkaan toiminnassa ilmoitettuna päivänä ja kellonaikana. Kertoi myös että heillä ei ole ketään joka voisi asian korjata. Jäi kuva että kukaan ei asialle mitään tee eikä kenelläkään ole tietoa milloin töiden tekemiseen tarvitsemani netti on toiminnassa. Osaako joku kertoa kuka Elisalla tietäisi milloin netti alkaa toimimaan? Kyseisen chatti henkilön en toivo enää kommentoivan. 

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne 28 December 2023, 16:14

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Asiakaspalveluun joudut olemaan yhteydessä ,jos haluat henkilökohtaista palvelua.

Kun saat vahvistuksen, että netti on nostettu 300 (vai 600 megaan) ja jos edelleen toimii vain 100 megaisena, niin tarkista laitteet ja kaapelit, että ne kykenee gigaseen yhteyteen asti, eikä rajoitu vain 100 megaan (Esim Cat5-kaapeli, tai joku reititin/kytkin, jossa vain 100 meganen portti.)

Käyttäjätaso 7

Päivitin 100M nopeuden 300M mutta nopeus oli edelleen vain 100M. Sama kävi myös tuttujen nopeuden nostoissa. Oli sattunut virhe Elisalla mikä rajoitti nopeuden. 

Seuraavan kerran päivitin nopeuden 600M. Tällä kertaa halusin että vahvistavat Elisalta muutoksen sujumisen ongelmitta. Vahvistivat nopeuden korottuvan sovitusti ja katkoitta. Mutta päivityksen sijaan Elisa hukkasi nettini kokonaan. Epäystävällinen asiakaspalvelija kertoi, hymiöitä tekstissään käyttäen, että ei ole heidän virheensä vaan heille vain tulee näitä vikatilanteita. Eivätkä ole vastuussa virheistä. Netin päivityksen voivat myydä ja laittaa tilausvahvistuksen mutta ei ole heidän vika jos netti ei olekaan lainkaan toiminnassa ilmoitettuna päivänä ja kellonaikana. Kertoi myös että heillä ei ole ketään joka voisi asian korjata. Jäi kuva että kukaan ei asialle mitään tee eikä kenelläkään ole tietoa milloin töiden tekemiseen tarvitsemani netti on toiminnassa. Osaako joku kertoa kuka Elisalla tietäisi milloin netti alkaa toimimaan? Kyseisen chatti henkilön en toivo enää kommentoivan. 

 

On vähän poikkeuksia asiakaspalvelussa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/poikkeusaukioloajat/

Jos ei  Chatti käy, niin

sometiimiltä voi kysäistä, jos mahdollista:

Sometiimimme auttaa klo 9-21

Voihan harkita vika/häiriöilmoitustakin:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​ Vika/häiriöilmoitukset ympäri vuoden, joka päivä 24h.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

 

 

 

Asiakaspalvelija kertoi että nopeuden nostamisen, 300M nopeudesta 600M nopeuteen, sijaan he saivat nettiliittymäni katoamaan. Kertoi myös että heillä ei kukaan osaa sanoa mitä tapahtui, eikä kukaan tiedä milloin netti alkaa taas toimimaan. 

Nopeuden piti päivittyä 27.12 klo 17 mennessä. 

Chat asiakaspalvelija kertoi vikatilanteita sattuvan harvoin. Mutta jo pelkästään minun kohdalle on osunut virhe molemmilla kerroilla kun liittymän nopeutta on päivitetty.

Laitoin asiasta nyt tuonne sometiimiin kyselyn. 

Kiitos linkistä. 

Käyttäjätaso 7

Nopeuden piti päivittyä 27.12 klo 17 mennessä. 

Chat asiakaspalvelija kertoi vikatilanteita sattuvan harvoin. Mutta jo pelkästään minun kohdalle on osunut virhe molemmilla kerroilla kun liittymän nopeutta on päivitetty.

Laitoin asiasta nyt tuonne sometiimiin kyselyn. 

Kiitos linkistä. 

Toivottavasti lutviutuu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Ongelma on nyt korjattu ja @Piiian nettiyhteys on taas kunnossa. Selvitämme vielä täällä päässä, mikä tuon ongelman aiheutti, että nopeuden muutoksen yhteydessä yhteys lakkasi toimimasta.

Pahoittelut omasta puolestani.

Moi, 

Iso kiitos Sakari että autoit. 

Osallistu keskusteluun