Skip to main content

Tarjous. Hyviä Uutisia!

  • March 12, 2021
  • 5 kommenttia
  • 265 katselukerrat

Talouteemme tuli elisan henkilökohtainen tarjouskirje “KOTIISI ON SAATAVISSA NOPEAMPI LAAJAKAISTA” Tartuimme tarjoukseen ja päivitimme kiinteän (VDSL2) laajakaistaliittymän 50M > 100M.

Laskutus alkoi toimia heti, eli lasku tuli molemmista liittymistä, eli siis nykyisestä 50M.n sekä uudesta 100M:n, mutta nopeus ei kasvanut. Pienen laskuselvittelyn jälkeen ilmoitettiin että “ylimääräisen” kk-maksun voi poistaa.

Seuraavaksi ilmoitettiinkin ettei osoitteeseemme saadakaan ko nopeutta, vaikka sitä mainoskirjeessä lupailtiin. Epäselväksi nyt jäi että miksi se ei onnistunutkaan. 

Itselläni tiedossa että kuparikaapelin etäisyys vaikuttaa oleellisesti nopeuteen, mutta syytä ei kyllä tullut elisan palautteessa ilmi.

Pystyykö itse tutkimaan mikä on ko kuparikaalin pituus/etäisyys kuidulle?

Jotenkin myös tuntuu ihmeelliseltä että tarjotaan sellaista mitä ei pystytä toteuttamaan.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • March 12, 2021

Laita profiiliisi asiakasnumero niin tutkitaan asiaa.

Pelkkä etäisyys ei määrää nopeutta.

Pitkä kaapeli voi olla hyväkuntoinen tai lyhyt kaapeli voi olla huonokuntoinen.

 


  • March 12, 2021

Minullekin tarjottiin muinoin viihdettä, otinkin,kun piti olla toteutuskelpoinen.  Ei toiminut, liian vähän nopeutta.

Tuossa alla Elisan tutkimusraportti:

Tarkistin yhteyksien saatavuuden osoitteeseesi ja näyttää siltä, että tätä ADSL-yhteyttä ei saa toimimaan nopeammin, johtuen pitkästä matkasta lähimmältä keskukselta. Osoitteeseen näyttäisi olevan Saunalahden puolelta kaapelimodeemiyhteyksiä, joissa nopeus olisi korkeampi. 

     Palautin viihteen.

 

 


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • March 12, 2021

Talouteemme tuli elisan henkilökohtainen tarjouskirje “KOTIISI ON SAATAVISSA NOPEAMPI LAAJAKAISTA” Tartuimme tarjoukseen ja päivitimme kiinteän (VDSL2) laajakaistaliittymän 50M > 100M.

Laskutus alkoi toimia heti, eli lasku tuli molemmista liittymistä, eli siis nykyisestä 50M.n sekä uudesta 100M:n, mutta nopeus ei kasvanut. Pienen laskuselvittelyn jälkeen ilmoitettiin että “ylimääräisen” kk-maksun voi poistaa.

Seuraavaksi ilmoitettiinkin ettei osoitteeseemme saadakaan ko nopeutta, vaikka sitä mainoskirjeessä lupailtiin. Epäselväksi nyt jäi että miksi se ei onnistunutkaan. 

Itselläni tiedossa että kuparikaapelin etäisyys vaikuttaa oleellisesti nopeuteen, mutta syytä ei kyllä tullut elisan palautteessa ilmi.

Pystyykö itse tutkimaan mikä on ko kuparikaalin pituus/etäisyys kuidulle?

Jotenkin myös tuntuu ihmeelliseltä että tarjotaan sellaista mitä ei pystytä toteuttamaan.

Laitoin sinulle yksityisviestin, selvitellään asiaa ensin kahden kesken.


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • March 16, 2021

Tämäkin tapaus on vihdoin maalissa ja nyt käytössä tarjouksen mukainen 100M nopeus.

Kyse ei ollut ylipitkästä etäisyydestä tai huonokuntoisesta verkosta vaan siitä, että osoitteeseen oli useampia teknisiä saatavuuksia ja myyntisaatavuuksia. Lisäksi asiaa selvitteli useampikin taho Elisan puolella ja se ei aina ole kaikista toimivin tapa.

Kiitos viestiketjun aloittajalle kärsivällisyydestä. Loppu hyvin, kaikki hyvin.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • March 16, 2021

No näinhän siinä kävi ettei tarjous ollutkaan huuhaata. Ja lopuksi kuitenkin toteutui kaikkien osapuolien toivoma lopputulos, huolimatta useammasta kokista.

Nyt vain seurataan yhteyden toimivuutta. Kiitos kokeille.