Skip to main content

Upload putoaa satunnaisesti lähelle nollaa

  • June 24, 2025
  • 5 kommenttia
  • 102 katselukerrat

Kuitu/kaapeliyhteys toimii epävakaasti:
Yleensä nopeudet ovat luvatut 600/30, mutta välillä upload-suunta on niin alhainen, ettei netin tai nettiTV:n käyttö ole käytännössä sujuvaa.

Mistä tämä voi johtua?

Modeemina on Technicolor 437. Se antaa seuraavat lukemat (tekoäly kertoo niiden olevan OK):

Downstream Bonding

Channel ID Lock Status Modulation Power Level SNR Level
9 Locked 256-QAM 5.2 dBmV 35.1 dB

Upstream Bonding

Channel ID Lock Status Modulation Power Level Symbol Rate
1 Locked 64-qam 40.0 dBmV 5120000

5 kommenttia

  • June 24, 2025

Kokeile tehdasasetusten palautusta modeemille.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • June 24, 2025

Tein sen eilen.
Oli pakko, kun koko päivänä ei yhteyttä. Illalla sain yhteyden hetkeksi aikaa sen jälkeen heikolla uploadilla.  Aamulla uudelleenkäynnistyksen jälkeen yhteys on moitteeton.


  • June 24, 2025

Tein sen eilen.
Oli pakko, kun koko päivänä ei yhteyttä. Illalla sain yhteyden hetkeksi aikaa sen jälkeen heikolla uploadilla.  Aamulla uudelleenkäynnistyksen jälkeen yhteys on moitteeton.

Tee vika/häiriöilmoitus, jos vaiva jatkuu niin varmaan selviää:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Tai:  Omaelisa Tuki/Varaa soittoaika/Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • June 24, 2025

Eivät tiedä vikapalvelussa! Ei asiantuntemusta.
Heidän mukaansa vika on taloyhtiön sisäverkossa (koaksiaali). Joudun mittauttamaan arvot ennen kuin Elisa suostuu tekemään yhtään mitään.
Miten tämä UPload-ongelma voi olla peräisin kaapeloinnista tai liittimistä?

 


  • June 24, 2025

Eivät tiedä vikapalvelussa! Ei asiantuntemusta.
Heidän mukaansa vika on taloyhtiön sisäverkossa (koaksiaali). Joudun mittauttamaan arvot ennen kuin Elisa suostuu tekemään yhtään mitään.
Miten tämä UPload-ongelma voi olla peräisin kaapeloinnista tai liittimistä?

 

On se antennikaapelin vaihtokin joskus auttanut. 

Kysäise, josko muilla asukkailla samaa vaivaa. Isännöitsijää voi pyytää mittauttamaan arvoja.