Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God
Pätkiikö siis Internet -yhteys pistorasiasta modeemille vai liittyykö pätkiminen modeemin ja esim. tietokoneen välille? Kun Internet -yhteys katkeaa, sammuuko modeemista valoja?
Mikäli pätkiminen on pistorasian ja modeemin välillä, kannattaa kokeilla vaihtaa tuo kaapeli uuteen. Jos pätkiminen on kuitenkin modeemin ja päätelaitteen välillä, esim. langattomassa verkossa, kannattaa tarkistaa WLAN -kanava ja tarvittaessa vaihtaa se toiseen. Langallisessa verkossa kannattaa kokeilla muita portteja sekä RJ45 -kaapelin vaihtoa.
Modeemin asetukset, jotta yhteys tunnistuu oikein:
VPI: 0
VCI: 100
Protokolla: RFC 2684 (aiemmin RFC 1483) Bridged
Framing: LLC/SNAP
Kättelyprotokolla: VDSL2+ (VDSL-liittymissä)
DNS -palvelimet löytyy esim. täältä
Katso alkuperäinen viesti
Mikäli pätkiminen on pistorasian ja modeemin välillä, kannattaa kokeilla vaihtaa tuo kaapeli uuteen. Jos pätkiminen on kuitenkin modeemin ja päätelaitteen välillä, esim. langattomassa verkossa, kannattaa tarkistaa WLAN -kanava ja tarvittaessa vaihtaa se toiseen. Langallisessa verkossa kannattaa kokeilla muita portteja sekä RJ45 -kaapelin vaihtoa.
Modeemin asetukset, jotta yhteys tunnistuu oikein:
VPI: 0
VCI: 100
Protokolla: RFC 2684 (aiemmin RFC 1483) Bridged
Framing: LLC/SNAP
Kättelyprotokolla: VDSL2+ (VDSL-liittymissä)
DNS -palvelimet löytyy esim. täältä