VDSL-yhteys on alkanut putoilemaan satunnaisesti. Modeemin lokissa näkyy “Link Down”. Yhteyden toipuminen kestää pari minuuttia kättelyineen ym.
Pystyykö joku moderaattori/tiimi tsekkaaman tilanteen keskuksen päästä? En löydä enää paikkaa lähettää yksityisviestiä. Lisäsin modeemin MAC-osoitteen profiilin “Yksityiset muistiinpanot”-kenttään.
Yhteys on tänään 22.4 pudonnut kahdesti, ohessa kellonajat:
2021-04-22 9:17:13 | SYSTEM | Notice | DSL Link Down |
2021-04-22 19:22:42 | SYSTEM | Notice | DSL Link Down |
Taustaa: tein vikailmoituksen samasta asiasta 8.4. Asentaja kävi paikalla ja sisäverkkoa korjattiin mm. kytkettiin irti toiselle puhelinpistokkeelle menevä kaapeli. Linjan vaimennus ja maksiminopeudet paranivat. Modeemi oli kuitenkin kyennyt 100/30mbit yhteysnopeuksiin ennen korjauksia. Tämänhetkiset nopeudet:
Upstream | Downstream | |
---|---|---|
Current Rate (kbps) | 30716 | 99998 |
Max Rate (kbps) | 54700 | 145679 |
Pätkiminen jatkui edelleen, minkä jälkeen vaihdoin vanhan Telewell-modeemin uuteen Tp-Link Archer VR300 malliin. Tilanne oli jonkin aikaa parempi, mutta nyt linjan katkeilu on alkanut uudelleen.
Epäilen vahvasti vian olevan Elisan päässä. Pystyisikö joku tarkistamaan tilannetta tämän viestin pohjalta vai teenkö uuden vikailmoituksen?