VDSL yhteys putoilee

  • 22 April 2021
  • 4 kommenttia
  • 196 katselukerrat

VDSL-yhteys on alkanut putoilemaan satunnaisesti. Modeemin lokissa näkyy “Link Down”. Yhteyden toipuminen kestää pari minuuttia kättelyineen ym.

Pystyykö joku moderaattori/tiimi tsekkaaman tilanteen keskuksen päästä? En löydä enää paikkaa lähettää yksityisviestiä. Lisäsin modeemin MAC-osoitteen profiilin “Yksityiset muistiinpanot”-kenttään.

Yhteys on tänään 22.4 pudonnut kahdesti, ohessa kellonajat:

2021-04-22 9:17:13 SYSTEM Notice DSL Link Down
2021-04-22 19:22:42 SYSTEM Notice DSL Link Down

 

Taustaa: tein vikailmoituksen samasta asiasta 8.4. Asentaja kävi paikalla ja sisäverkkoa korjattiin mm. kytkettiin irti toiselle puhelinpistokkeelle menevä kaapeli. Linjan vaimennus ja maksiminopeudet paranivat. Modeemi oli kuitenkin kyennyt 100/30mbit yhteysnopeuksiin ennen korjauksia. Tämänhetkiset nopeudet:

Upstream Downstream
Current Rate (kbps) 30716 99998
Max Rate (kbps) 54700

145679

 

Pätkiminen jatkui edelleen, minkä jälkeen vaihdoin vanhan Telewell-modeemin uuteen Tp-Link Archer  VR300 malliin. Tilanne oli jonkin aikaa parempi, mutta nyt linjan katkeilu on alkanut uudelleen. 

Epäilen vahvasti vian olevan Elisan päässä. Pystyisikö joku tarkistamaan tilannetta tämän viestin pohjalta vai teenkö uuden vikailmoituksen?


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

VDSL-yhteys on alkanut putoilemaan satunnaisesti. Modeemin lokissa näkyy “Link Down”. Yhteyden toipuminen kestää pari minuuttia kättelyineen ym.

Pystyykö joku moderaattori/tiimi tsekkaaman tilanteen keskuksen päästä? En löydä enää paikkaa lähettää yksityisviestiä. Lisäsin modeemin MAC-osoitteen profiilin “Yksityiset muistiinpanot”-kenttään.

Yhteys on tänään 22.4 pudonnut kahdesti, ohessa kellonajat:

2021-04-22 9:17:13 SYSTEM Notice DSL Link Down
2021-04-22 19:22:42 SYSTEM Notice DSL Link Down

 

Taustaa: tein vikailmoituksen samasta asiasta 8.4. Asentaja kävi paikalla ja sisäverkkoa korjattiin mm. kytkettiin irti toiselle puhelinpistokkeelle menevä kaapeli. Linjan vaimennus ja maksiminopeudet paranivat. Modeemi oli kuitenkin kyennyt 100/30mbit yhteysnopeuksiin ennen korjauksia. Tämänhetkiset nopeudet:

Upstream Downstream
Current Rate (kbps) 30716 99998
Max Rate (kbps) 54700

145679

 

Pätkiminen jatkui edelleen, minkä jälkeen vaihdoin vanhan Telewell-modeemin uuteen Tp-Link Archer  VR300 malliin. Tilanne oli jonkin aikaa parempi, mutta nyt linjan katkeilu on alkanut uudelleen. 

Epäilen vahvasti vian olevan Elisan päässä. Pystyisikö joku tarkistamaan tilannetta tämän viestin pohjalta vai teenkö uuden vikailmoituksen?


Hmm, katsoin tilannetta ja katkeilua ei ole kyllä linjan puolella esiintynyt. Tätä olisi nyt hyvä tutkia tarkemmin. La-su emme ole OmaYhteisön puolella paikalla,  joten nopeiten saat avun asiaan olemalla vikapuolellemme yhteydessä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot
 

En ole ollut yhteydessä vikapalveluun. Lauantaina yhteys pysyi ylhäällä koko vuorokauden. Sunnuntain puolella on katkennut kolmesti. Ensin yöllä omia aikojaan ja nyt illalla kahdesti peräkkäin.

2021-04-25 0:45:48 SYSTEM Notice DSL Link Down
2021-04-25 19:57:17 SYSTEM Notice DSL Link Down
2021-04-25 19:59:01 SYSTEM Notice DSL Link Down
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

En ole ollut yhteydessä vikapalveluun. Lauantaina yhteys pysyi ylhäällä koko vuorokauden. Sunnuntain puolella on katkennut kolmesti. Ensin yöllä omia aikojaan ja nyt illalla kahdesti peräkkäin.

2021-04-25 0:45:48 SYSTEM Notice DSL Link Down
2021-04-25 19:57:17 SYSTEM Notice DSL Link Down
2021-04-25 19:59:01 SYSTEM Notice DSL Link Down

Tarkastin tuota linjaa eikä meidän puolelta näkynyt katkoksia viikonlopun aikana tulleen. Jos kuitenkin kaikki mahdolliset toimenpiteet on tehty kuten modeemin vaihto ja resetointi niin suosittelen ottamaan yhteyttä vikapalveluun https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ niin sitä kautta saadaan tarvittaessa asentajaa matkaan. 

Ok, kiitti, otan yhteyttä vikapalveluun.