Vastattu

Veloitetaanko avausmaksu kahteen kertaan jos Elisa kytkee liittymän vääränä päivänä?

  • 11 March 2022
  • 9 kommenttia
  • 348 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Tilasin Elisan laajakaistan avattavaksi 4.3.2022. Minulla oli tuohon saakka käytössä Telian laajakaista 24 kk sopimuksella.

Elisan asentaja kuitenkin katseli kalenteria väärin ja teki talojakamossa kytkentöjä viikon etuajassa 25.2.2022. Tämän seurauksena Telian netti tietenkin katkesi.

Oikeastaan kenenkään näkökulmasta ei ollut mielekästä tehdä tästä tikettiä Telialle ja pyytää heitä korjaamaan Elisan asentajan mokaa viikon ajaksi. Näin ollen sovittiin, että kytketään Elisan laajakaista heti 25.2.2022 käyttöön niin saatiin netti heti auki. 

Minulle tuli ylläolevasta tappiota se, että minulla oli viikon ajan sekä Elisan että Telian liittymät tarpeettomasti käytössä. Lisäksi Elisan alennuskampanja alkoi 7 pv etuajassa mistä myös tulee tappiota.

No nytpäs katselin sitten laskua että Elisa velottaa kaksinkertaisen avausmaksun 2x6,90 eur. Ilmeisesti yhdellä maksulla ei saa näin hyvää palvelua vaan asiakkaan omatoimisuudesta ja ajankäytöstä palkitaan oikein tuplamaksulla.

Onko tämä yleinen käytäntö? Olisi hyvä asiakkaalle selkeästi kertoa, että jos Elisa tekee virheen ja asiakas sitä pyrkii korjaamaan niin tästä veloitetaan erikseen. 

Virheitä sattuu enkä asentajaa tästä syytä. Sen sijaan laskutusta on mahdoton ymmärtää.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ajn85 14 March 2022, 13:07

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Mä selvitän ton laskutusasian ensi viikolla, ei missään nimessä kuulu mennä tuplana.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Kiitos Sakari selvityksestä. Avauksessa on vähän tuskaa mutta alla vielä hieman taustaa miksi näin…

  1. Tuolloin 25.2.2022 Telian netti siis katkesi —> tein siitä vikailmoituksen Telialle
  2. noin 2h katkeamisen jälkeen Elisalta tuli tekstiviesti että ”Netti kytkettynä” —> no ei toiminut
  3. Soitin Telialle ja peruin tiketin koska syynä oli Elisan asentajan kytkentä
  4. Soitin Elisalle ja alettiin selvittelemään asiaa. Toimimattomuuden syy oli ilmeinen: liittymä on fyysisesti kytketty mutta sopimus ei ollut auki.
  5. Lopulta saatiin sopimus avattua tuolloin 25.2.2022 jotten olisi montaa päivää ilman nettiä. Netti lähti heti toimimaan.
  6. Tämän kaiken jälkeen kaksinkertainen avausmaksu hieman ”kismittää” erityisesti kun olin pyrkinyt optimoimaan Elisan avauksen siten että Telian sopimus päättyy siinä samaan aikaan.

Varmaan ymmärrät että väliin loppukäyttäjä väsähtää näihin selvittelyihin. Hienosti Elisa sinänsä hoiti nämä käänteet kuntoon mutta kyllä noiden yllämainittujen kohtien hoitamiseen sai aika paljon aikaa käyttää ja nyt vain laskun kanssa rupesi olemaan vähän tarpeeksi tätä liittymän avausta 🙂

Virheitä sattuu.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Mä selvitän ton laskutusasian ensi viikolla, ei missään nimessä kuulu mennä tuplana.

Jos teidänkin mielestä tuossa on mennyt avausmaksu kahteen kertaan niin mulle sopii hyvin että se hyvitetään vaikka huhtikuun laskulla. Tämä maaliskuun lasku on minulla jo menossa eräpäivänä maksuun… minun puolesta sitä ei tarvitse lähteä muuttamaan tämän takia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Hyvityksenä moisesta sekoilusta vois mielestäni pudottaa pois molemmat kytkentä maksut, asiakas kuitenkin joutunut maksamaan viikon tuplayhteydestä Elisan virheen takia ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Minunkaan mielestä ylimääräisen kytkentämaksun hyvittäminen ei yksistään riitä, vaan sen lisäksi myös perusmaksut ajalta 25.2.2022 – 3.3.2022 tulee hyvittää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Mä selvitän ton laskutusasian ensi viikolla, ei missään nimessä kuulu mennä tuplana.

Jos teidänkin mielestä tuossa on mennyt avausmaksu kahteen kertaan niin mulle sopii hyvin että se hyvitetään vaikka huhtikuun laskulla. Tämä maaliskuun lasku on minulla jo menossa eräpäivänä maksuun… minun puolesta sitä ei tarvitse lähteä muuttamaan tämän takia.

Älä nyt taas lähde hämmentämään pakkaa 😉 Elisa ei taivu siihen kuten oot jo huomannu ;D

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Mä selvitän ton laskutusasian ensi viikolla, ei missään nimessä kuulu mennä tuplana.

Jos teidänkin mielestä tuossa on mennyt avausmaksu kahteen kertaan niin mulle sopii hyvin että se hyvitetään vaikka huhtikuun laskulla. Tämä maaliskuun lasku on minulla jo menossa eräpäivänä maksuun… minun puolesta sitä ei tarvitse lähteä muuttamaan tämän takia.

Älä nyt taas lähde hämmentämään pakkaa 😉 Elisa ei taivu siihen kuten oot jo huomannu ;D

Oikeastaan pelkään tässä että jo muodostetun laskun muuttaminen vaan aiheuttaa lisää työtä mulle 😂 siksi nyt vaan maksaisin tämän mielellään pois ja asian korjaus sitten seuraavaan laskuun 👍

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Hyvityksenä moisesta sekoilusta vois mielestäni pudottaa pois molemmat kytkentä maksut, asiakas kuitenkin joutunut maksamaan viikon tuplayhteydestä Elisan virheen takia ?

Antaa Elisan nyt kuitenkin selvittää ensin rauhassa mitä on tapahtunut. Eihän tässä kuitenkaan kaikki pieleen mennyt, vaan Elisan asiakaspalvelu korjasi tilannetta nopeasti.

Mikä ei mennyt hyvin

  • Elisan liittymän kytkentä viikon etuajassa siten että sopimus ei ole auki —> Telian netti menee poikki ja Elisan uusi netti ei toimi —>  joudun tosiaan etuajassa avaamaan Elisan laajakaistan —> joudun maksamaan viikon turhaan kahdesta netistä sekä menetän yhden viikon ajalta Elisan 50 % alennusetua (koska liittymä avataan etuajassa)
  • Elisan tekstiviesti-ilmoitus että liittymä käytössä (vaikka vain fyysinen kytkentä on tehty ja sopimus ei voimassa). Ehdottaisin että tekstari kannattaisi lähettää asiakkaalle sitten kun sekä fyysinen kytkentä että sopimus ovat auki.
  • Kaksinkertainen avausmaksun laskutus (oletan että tämä on nyt vain jokin virhe tässä prosessissa).
  • Minulta meni käytännössä koko iltapäivä tämän asian hoitamiseen Telian ja Elisan asiakaspalveluiden kanssa.

Mikä meni hyvin

  • Elisan asiakaspalvelu reagoi tilanteeseen nopeasti ja netti saatiin toimimaan. Ensimmäinen kauhuskenaario oli että viikon verran ollaan epämääräisessä tilassa ja katsotaan mitä tapahtuu.

Mutta kieltämättä onhan tässä loppukäyttäjän osalta aika paljon vaivaa saanut nähdä ja tosiaan taloudellista haittaa tullut enemmänkin kuin pelkästään ylimääräisen kytkentämaksun verran.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Tilannepäivitystä tänne tämän osalta. Elisa on tänään ottanut tämän osalta yhteyttä. Eli kyseessä oli jostakin syystä ilmennyt kaksinkertainen avausmaksu. Avausmaksut hyvitetään ja saan Elisalta tuon lisäksi lisähyvitystä. 👍

Eli tähän voisi nyt todeta että kaikki hyvin. Virheitähän joskus sattuu kaikille mutta tärkeintä on miten ne hoidetaan. Tässä tapauksessa on nyt minun näkökulmastani kaikki käänteet hoidettu hyvin ja asianmukaisesti. Kiitokset elisalaisille! 👍