Virheellisesti irtisanottu taloyhtiön laajakaista

  • 14 February 2024
  • 6 kommenttia
  • 263 katselukerrat

Elisa Viihteen irtisanomisen yhteydessä 2.2. minulta oli irtisanottu myös taloyhtiön laajakaistasopimus. Huomasin asian tiistaina 6.2. kun en päässyt enää työpaikan tietojärjestelmään internetyhteyden hitauden takia. En pystynyt lainkaan työskentelemään koko päivänä, joten minulta jäi saamatta päivän palkkatulot. 

Elisalta selvitin asiaa ja asiakaspalvelija sanoi, että taloyhtiön laajakaista on ollut samalla asiakasnumerolla kuin Elisa Viihde ja siksi laajakaistakin oli suljettu. Laajakaista ei kuitenkaan liittynyt mitenkään Elisa Viihteen sopimukseen, vaan oli oma sopimuksensa eikä sitä ollut tarkoitus irtisanoa. Asiakaspalvelija heti 6.2. iltapäivällä kytki laajakaistan uudelleen käyttöön uudelle asiakasnumerolle. Minulla on kuitenkin ollut 2.2. - 6.2. koko ajan käytössä n. 10M laajakaistayhteys, Elisalta ei osattu antaa selitystä, että mikä yhteys se on ollut, mutta minulla ei ole mitään sopimusta minkään muun operaattorin kanssa. 6.2. sen jälkeen kun asiakaspalvelija oli kytkenyt laajakaistan uudelleen nopeus palautui 100M ja seuraavassa työvuorossa tietojärjestelmäkin taas toimi. 

Elisalta luvattiin minulle puhelimessa 8.2. selvittää asiaa ja soittaa minulle uudelleen, mutta tähän päivään mennessä yhteydenottoa ei ole tullut. Haluaisin selvityksen, että miksi näin on toimittu, mikä yhteys 2.2. - 6.2. välisenä aikana on ollut käytössä, ja miten minulle korvataan 6.2. työvuoron palkkatulot.


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Moikka @Gimmi ja tervetuloa OmaYhteisöön.

Pahoittelut tilanteesta ja siitä, ettet ole saanut yhteydenottoa luvatusti. Ei ole nyt millään tavalla meillä palvelu onnistunut.

Olisitko asiakaspalveluumme uudelleen yhteydessä - tämä on nopein tapa saada asiaan ratkaisu. https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
 

Asiakaspalvelumme tavoittaa joka päivä klo 21 saakka myös Facebookissa ja X:ssä (Twitterissä: 

http://m.me/elisasuomi
https://twitter.com/messages/compose?recipient_id=1962134012

23.2. laitoin viestiä asiakaspalveluunne, eikä siihen ole vielä tähänkään päivään mennessä vastattu mitään eikä minuun ole otettu asiassa millään muotoa yhteyttä. Sähköpostissani on kopio ja vahvistusviesti lähettämästäni viestistä, joten viestini on kyllä tullut perille. 

 

Ilmeisesti yli 10 vuoden asiakkuudella ei ole Elisalle mitään arvoa.

Siksi päätinkin siirtää kaikki palveluni toiselle operaattorille. Toisen operaattorin asiakaspalvelu on ollut ystävällistä ja asiakasta huomioivaa ja kaikki on sujunut tämän toisen operaattorin kanssa paremmin kuin hyvin.

 

Sinä päivänä kun kaikki liittymäni olivat siirtymässä toiselle operaattorille niin teillä Elisalla aktivoiduttiin ja kahdesta myyntinumerostanne soitettiin minulle yhteensä 3 kertaa.

Olisin kuitenkin arvostanut sitä, että asiakaspalveluunne laittamaani viestiin olisi vastattu sen sijaan, että minulle yritetään myydä Elisan tarjouksia siinä vaiheessa kun olen jo siirtymässä toisen operaattorin palveluihin. 

Käyttäjätaso 7

23.2. laitoin viestiä asiakaspalveluunne, eikä siihen ole vielä tähänkään päivään mennessä vastattu mitään eikä minuun ole otettu asiassa millään muotoa yhteyttä. Sähköpostissani on kopio ja vahvistusviesti lähettämästäni viestistä, joten viestini on kyllä tullut perille. 

 

 

 

Sähköpositiviestittely on kyllä melkoisen hidasta. Olisi ollut ehkä parempi viestiä

OmaElisassa: Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

(Se taitaa olla myöhäistä.)

Tuoltahan voisit varmaan vielä kokeilla:

Sähköinen yhteydenottolomake

Laita vaikka vaatimus vastauksesta sähköpostiin, josko tulisi nopeammin.

Vielä elisan ohjettakin, jos tarvis:

Käyttö- ja sopimusehdot

“Tietoa erimielisyyksien ratkaisusta

Pyrimme aina hakemaan erimielisyyksiin ratkaisua yhdessä asiakkaidemme kanssa. Jos sinun ja Elisan välillä olevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvotteluilla, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.”

 

 

Juuri tuolla sähköisellä yhteydenottolomakkeella viestin laitoin ja siitä tuli vahvistusviesti ja kopio sähköpostiini. Taitaa olla aika hidasta joka väylän kautta?

Käyttäjätaso 7

Juuri tuolla sähköisellä yhteydenottolomakkeella viestin laitoin ja siitä tuli vahvistusviesti ja kopio sähköpostiini. Taitaa olla aika hidasta joka väylän kautta?

Ei luulisi, että leirin vaihtaminenkaan vastaamattomuuteen vaikuttaisi,

mutta jokuhan siinä ns. mättää.

Ei muuta, kuin patistamista vaan, niin lutviutunee tavalla, tai toisella.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Pahoittelut, ettet ole saanut vastausta. Ei tosiaan pitäisi vastausajan olla noin pitkä, muutamia päiviä maksimissaan  yleensä. Eihän vastaus ole mennyt roskapostiin tai vastaavaa?

Kannattaa olla asiakaspalveluumme yhteydessä aiheesta, niin saat asian sitä kautta eteenpäin helpoiten.

Osallistu keskusteluun