Skip to main content
Vastaus

Wi-Fi toimii huonosti

  • October 14, 2022
  • 2 kommenttia
  • 130 katselukerrat

Minulla toiminut huonosti wifi (heittää ulos välillä) jo kuukauden verran sekä puhelimessa (5 G) että tvssä. Olen sammuttanut ja avannut kaikki kertaalleen. Nyt vielä viimeisen sammutuksen jälkeen huonommin. Ei kai pitäisi näin tehdä. Kiinteä laajakaista liittymä. Ei avaa myöskään netflix, discovery+, disney+.  Samsung tv ja puhelin. Onkohan vika Elisalla?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God

Pelkkä laitteiden sammuttaminen ei aina välttämättä riitä, etenkään modeemin / reitittimen kohdalla. Mikäli kyseessä on Elisan toimittama laite, resetointi on melkeinpä ainoa tapa herätellä laitetta takaisin normaaliin elämään. Resetointi tapahtuu painamalla (esim. avatulla klemmarilla) modeemin takaa löytyvää reset painiketta yhtäjaksoisesti kunnes kaikki laitteen valot sammuvat / välähtävät yhtäaikaa resetoinnin merkiksi. 

 

Langallisen verkon toimivuutta voit testata ainakin Samsungin älytelkkarin kanssa. Sieltä löytyy takaa RJ45-liitäntä. Toki, jos taloudessa on läppäriä tai pöytäkonetta, jossa on myös langallinen verkkokortti, kannattaa silläkin testata.

 

Kuten kv36 tuossa jo kyseli, olisi hyvä tietää, minkälainen nettiyhteys on käytössä ja miten se on käytännössä toteutettu.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

  • October 15, 2022

Wifi eli langaton lähiverkko ei ole Elisan murhe (ellei kyseessä ole Elisan myymän laitteen takuunalainen vika). Sen sijaan ulkoverkon ongelmat saattavat ollakin. Eli ensimmäisenä sinun pitäisi selvittää, onko vika oikeasti lähi- vai ulkoverkossa.

 

Mikä nettiyhteys (vdsl, kuitu, kaapeli?) ja mikä modeemi/reititin sinulla on käytössä? Pystytkö jollain laitteella käyttämään nettiä langallisella yhteydellä?


Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • Vastaus
  • October 15, 2022

Pelkkä laitteiden sammuttaminen ei aina välttämättä riitä, etenkään modeemin / reitittimen kohdalla. Mikäli kyseessä on Elisan toimittama laite, resetointi on melkeinpä ainoa tapa herätellä laitetta takaisin normaaliin elämään. Resetointi tapahtuu painamalla (esim. avatulla klemmarilla) modeemin takaa löytyvää reset painiketta yhtäjaksoisesti kunnes kaikki laitteen valot sammuvat / välähtävät yhtäaikaa resetoinnin merkiksi. 

 

Langallisen verkon toimivuutta voit testata ainakin Samsungin älytelkkarin kanssa. Sieltä löytyy takaa RJ45-liitäntä. Toki, jos taloudessa on läppäriä tai pöytäkonetta, jossa on myös langallinen verkkokortti, kannattaa silläkin testata.

 

Kuten kv36 tuossa jo kyseli, olisi hyvä tietää, minkälainen nettiyhteys on käytössä ja miten se on käytännössä toteutettu.