Vastattu

XXL laajakaistan pitkään jatkunut hitaus

  • 29 September 2022
  • 1 kommentti
  • 157 katselukerrat

Moi,

 

Tässä on nyt pidemmän aikaa tullut verkon nopeuksia valvottua, ja nopeudet eivät millään yllä 200 megan yläpuolelle. Kyseessä kuitenkin giganen liittymä, ja luvattu vaihteluväli 500-1000. Tästä on jo tullut aspan kanssa viestiteltyä viikon ajan, mutta sieltä näyttää joka kerta olevan eri kaveri vastaamassa, joka ei osaa lukea aiemmin ketjussa käsiteltyjä asioita.

 

Eli tilanne lyhyesti: joskus kesäkuun jälkeen yhteysnopeudet tipahtaneet 600-700 megan tienoilta n. 200 megaan. Elisan oma Ooklan palvelin saa 800 megaa irti, mutta yksikään muu testi niin Ooklan kuin muidenkaan alustojen kautta ei yllä luvattuihin nopeuksiin. Asiakaspalvelun mielestä verkko toimii siis odotetusti. Taloyhtiön kaapelointi toteutettu CAT6:lla, ja on testattu jättämällä reititinkin välistä ja yhdistetty suoraan asunnon nousuun, mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta tilanteeseen. Rajoittavaa tekijää ei siis löydy asunnon päästä, kun kuitenkin potentiaali tuonne 800 megaan löytyy. Elisan virallinen mielipide vaikuttaa olevan, että internetissä ei yksinkertaisesti ole muita palvelimia, jotka pystyisivät yli 200 megan kaistaan yltämään.

 

Jotakin tälle asialle varmaan tulisi saada tehtyä, kun ei se nyt omaan korvaan kuulosta hyvältä, että maksaa yli tuplat siitä, että nopeus on n. viidennes luvatusta normaalinopeudesta. Yksityinen asiakasviestintä näyttää olevan sen verran kädetön, että varmaan parempi lyödä tekstiä julkiseksi jos tilanteeseen tulisi muutosta, on ainakin kokemuksesta auttanut asiassa aiemmin.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi 29 September 2022, 13:58

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Morjes @DrJoni ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Ikävä kuulla, että ongelmaan ei ole löytynyt ratkaisua vaikkakin useampi kontakti on jo alla. Jotta saadaan asioita eteenpäin ja syyt selville, niin laitatko vielä viestiä @OmaYhteisö-tiimi:lle, että voidaan tutkia tämä tarkemmin läpi. Pahoittelut myös omasta puolesta, että ei ole mennyt täysin mutkattomasti tämän selvitys. 🙏