Skip to main content
Vastaus

Yhteys pätkii

  • November 5, 2024
  • 9 kommenttia
  • 247 katselukerrat

Mt Jaarli
Forum|alt.badge.img+5

Ongelmia ollut

Tänään 5.11 ollut kovin linjan pätkimistä :(   

(Kotka/Suulisniemi)

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Sopiikos tämä liittymääni   Zyxel DX3300-T0

Kyllähän sen pitäisi sopia:

Zyxel DX3300-T0 -modeemin ohjeet

Katso käyttöönotto laajakaistan teknisen toteutuksen mukaan Laajakaistamodeemin kytkentä -ohjeestamme valitsemalla Puhelinpistokkeen kautta tuleva yhteys (ADSL & VDSL2) tai Verkkopistokkeen kautta tuleva yhteys (Ethernet-liittymät, kerros- ja rivitalot ja pientalot).

 

Voihan varmistaa asiakaspalvelusta ja vaikka tilatakin. (Esim. Chatista)

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

9 kommenttia

  • November 5, 2024

Ongelmia ollut

Tänään 5.11 ollut kovin linjan pätkimistä :(   

(Kotka/Suulisniemi)

 

Kokeilitko Verkkoapuria:

Verkkoapuri ja häiriökartta: apua vikatilanteisiin

Tee vika/häiriöilmoitus, jos jatkuu:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Hitaampia vaihtoehtoja vastaisuudenkin varalle:

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

 


Mt Jaarli
Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • November 5, 2024

Taas toimii linja   

Katsotaan kuinka kauan :)

 


  • November 5, 2024

Taas toimii linja   

Katsotaan kuinka kauan :)

 

Tuokin modeemi alkaa olla vähän vanhentunut:

Kotiboksi Zyxel VMG3925 ohjeet

Laitevalmistan tuki laitteelle on loppunut eikä laitteelle ole enää tulossa uusia ohjelmistopäivityksiä. Laitteiden ohjelmistopäivitykset ovat tärkeitä laitteen toiminnan kannalta, sillä ne tuovat laitteille uusimmat ominaisuudet sekä mahdollisia parannuksia laitteen toimivuuteen ja tietoturvaan. Suosittelemme vaihtamaan laitteen uuteen. 

Milloin nettilaite kannattaa vaihtaa uuteen

Vanhat modeemit:

Alta löydät modeemit, joille valmistajan tuki on päättynyt eikä modeemille ole enää saatavissa uusia ohjelmistopäivityksiä. Modeemi kannattaa vaihtaa uuteen.

ADSL/ VDSL modeemit ja Ethernet reitittimet

Esim.

ZyXEL VMG3925-B10B

Mt Jaarli
Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • November 5, 2024

hmmmm  jos tämä Kotiboksi Zyxel VMG3925 -modeemi on jo vanhentunut mikähän ois uudempi modeemi ?


Mt Jaarli
Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • November 5, 2024

Sopiikos tämä liittymääni   Zyxel DX3300-T0


  • Vastaus
  • November 5, 2024

Sopiikos tämä liittymääni   Zyxel DX3300-T0

Kyllähän sen pitäisi sopia:

Zyxel DX3300-T0 -modeemin ohjeet

Katso käyttöönotto laajakaistan teknisen toteutuksen mukaan Laajakaistamodeemin kytkentä -ohjeestamme valitsemalla Puhelinpistokkeen kautta tuleva yhteys (ADSL & VDSL2) tai Verkkopistokkeen kautta tuleva yhteys (Ethernet-liittymät, kerros- ja rivitalot ja pientalot).

 

Voihan varmistaa asiakaspalvelusta ja vaikka tilatakin. (Esim. Chatista)

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.


Mt Jaarli
Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • November 13, 2024

Taas alkoi linjan pätkiminen.  Leffan kesken hetkeksi katkeaa yhteys modeemissa kyll palaa linjavalo.  Välillä modeeminkin linja valo katoaa.   En tajua missä vikaa  vai eikö toi “uusi” modeemi sittenkään toimi hyvin. :(


Mt Jaarli
Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • November 13, 2024

Uusi modeemin ja ongelmia.

Yhteys voi toimia useita tunteja hyvin.

Nyt illtaisin alkanut pätkiminen.

Linja katkeaa hetkeksi modeemissa ei valot muutu.

Linja katkeaa hetkeksi ja modeemissa internet valo katoaa hetkeksi.

Ilkeää kun nettiselaus tai videon katsominen katkeaa hetkeksi.

 


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • November 14, 2024

Suosittelen ottamaan yhteyttä meidän vikapalveluun, niin voidaan tuota ongelmaa tutkia syvemmin. Epäilen, että signaaliarvot on melko heikot, eli modeemeilla on vaikeuksia pysyä linjoilla. Olithan vaihtanut modeemin mukana tulleen DSL-johdon uuteen myös? Olikos mahdollisesti toista puhelinpistoketta, mistä yhteyttä voisi testata?

Käänny ihmeessä meidän asiakaspalvelun puoleen, niin voidaan ongelmia tutkia syvemmin! 👌

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.