Moikka, onko kellään muulla tullut vastaan tämä ongelma, aina silloin tällöin WAN yhteys katkeaa ja ainoa mitä tähän asti on auttanut on että aina käynnistää modeemi ja reititin uudestaan, mutta kun ongelma tapahtuu 3-6 kertaa viikkossa niin olisi kiva jos tähän löytyis joku ratkaisu. eli se Your ISP's DHCP does not function properly ilmoitus näkyy Asus reitimessä joka kerta kun WAN-yhteys katkeaa. Asus reititin: ASUS TUF GAMING AX4200, modeemi: Adtran Gfast 422G
Mikäli testaat tovin ilman tuota asusreititintä tai toisella, toistuuko vika.
Siihen tuntuisi vika jäävän jos uudelleen käynnistelyllä saat hommat toimimaan.
Mikäli olet sitä mieltä että vika olisi linjoissa, tee vikailmoitus niin tutkitaan.
Tuollakin aiheesta:
Your ISP's DHCP is not functioning properly - ASUS router - *solved*
Saitko ton ratkastua jotenkin
Ja tervetuloa tänne OmaYhteisöön.
Moikka, nyt on testattu vähän kaikkea siksi kesti niin kauan vastata tähän eli nyt on kokeiltu toista reititintä ja on kokeiltu kytkeä tietokone suoraan Adtran Gfast 422G modeemiin mutta sama ongelma jatkuu vielä nyt ehkä vielä enemmän esim. tänään on yhteys katkennut varmasti 7 kertaa. Tein vikailmoitus mistä sain tämmönen vastaus: Kiitos yhteydenotosta. Vastaavia ei ole kyllä tullut vastaan mitä äkkiseltään muistelen. Adtranille ei voi tehdä mitään muutoksia ja laite itsessään on vain siltaavassa tilassa antamassa yhteyttä eteenpäin. Häiriö tuntuu enemmän rajaantuvan kyseiseen reitittimeen mikäli yhteys kuitenkin toimii kaapelilla suoraan Adtranista? Omalle wifireitittimelle voi toki tehdä mitä muutoksia vain haluaa, mutta Adtran toimii oletusasetuksilla. Mikäli Asus ei toimi asetusmuutoksilla voisi olla hyvä vaihtoehto kokeilla kokonaan toisen merkkistä laitetta. Ja tämän jälkeen en voinut enää vastata vikailmoitukseen se oli vain heti ratkaistu, en saanut edes mahdollisuuta vastata tohon viestiin . Nyt vaikuttaa kyllä siltä että tämä ongelma olisi kuitenkin Elisan päässä jos yhteys katkeaa vaikka olen yhdistetty ethernet-kaapelilla suoraan modeemiin. Onko mitään ehdotuksia miten tässä pitäisi nyt edetä?
Siis tarkoitat tuolta sitä, että vaihdat reitittimen wan mac-osoitteen täsmäämään laitteesi verkkokortin mac-osoitetta? Mikäli yhteys katkeilee suoraan Adtranin gfast purkistakin, tee uusi vikailmoitus vaan, että saadaan tutkintaan tuo.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Elisan työntekijöiden kirjautuminen Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi