Vastattu

ZTE 5G MC7010 katkoo yhteyttä usein


Terve!

Nyt taas lisää ongelmia ZTEn MC7010 5g purkin kanssa. Eli katkoo nettiä vähän väliä ja pitää aina käydä sitten itse ottamassa johto senästä ja laittaa takaisin niin toimii taas hetken aikaa. Hallintapaneeliinkaan ei saa minkäänlaista yhteyttä kun yhteys katkeaa. Laitteet kuitenkin vielä tunnistavat tuon purkin (tai siis mesh laitteet) mutta sanovat, että ei internet yhteyttä.  Jos jollain olisi tietoa miten tuon ongelman saisi korjattua niin saa laitella ehdotuksia.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 15 July 2021, 13:33

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

41 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Onko sulla siinä uusin softa ? Elisa2_B09 on uusin.

Softaversion näkee sieltä hallintasivun etusivulta “tilatiedot > tarkat tiedot” linkin takaa.

Onko sulla siinä uusin softa ? Elisa2_B09 on uusin.

Softaversion näkee sieltä hallintasivun etusivulta “tilatiedot > tarkat tiedot” linkin takaa.


Tästä löytyy Elisa2_B08, mutta asetuksista jos päivityksiä tarkistaa niin ei löydä uusia. Mites tuon saisi päivitettyä? Nyt kuitenkin huomasin, että kun verkkokaapelin ottaa pois mesh laitteesta ja yhdistää suoraan tietokoneeseen, alkaa netti toimia normaalisti, mutta heti kun yhdistää takaisin mesh laitteeseen netti ei enää toimi. Mesh laitteina toimii TP-Linkin deco M4.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

@Jaketsu00 jos lisäilet OmaYhteisön profiiliisi asiakasnumeron sille varatulle paikalle (näkyy vain ylläpidolle) niin voidaan katsoa saataisiko tuo uusin versio jo pikaisesti matkaan. :slight_smile:

 

Käyttäjätaso 1

Itsellä kyseinen laite myös, viime yönä netti oli katkennut ja laitteenhallinnasta katsoin ip:n oli 192..  alkuinen laitteen buutti auttoi. ohjelmistoversio b08 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Itsellä kyseinen laite myös, viime yönä netti oli katkennut ja laitteenhallinnasta katsoin ip:n oli 192..  alkuinen laitteen buutti auttoi. ohjelmistoversio b08 

Laita säkin asiakasnumero profiiliisi, jos et ole vielä laittanut, niin saadaan sullekin B09 versio päivittymään, loppuu tuollainen katkeilu.

Käyttäjätaso 1

Itsellä kyseinen laite myös, viime yönä netti oli katkennut ja laitteenhallinnasta katsoin ip:n oli 192..  alkuinen laitteen buutti auttoi. ohjelmistoversio b08 

Laita säkin asiakasnumero profiiliisi, jos et ole vielä laittanut, niin saadaan sullekin B09 versio päivittymään, loppuu tuollainen katkeilu.

on laitettu

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Onko sulla siinä uusin softa ? Elisa2_B09 on uusin.

Softaversion näkee sieltä hallintasivun etusivulta “tilatiedot > tarkat tiedot” linkin takaa.

Pahoittelut, minulla onkin testiversio B09-softasta, ei se ole vielä yleisessä jakelussa. Ketjussa kuvatut “katkeamiset” johtuvat jostain muusta kuin B08-softasta.

Käyttäjätaso 5

Itsellä kyseinen laite myös, viime yönä netti oli katkennut ja laitteenhallinnasta katsoin ip:n oli 192..  alkuinen laitteen buutti auttoi. ohjelmistoversio b08 

Laita säkin asiakasnumero profiiliisi, jos et ole vielä laittanut, niin saadaan sullekin B09 versio päivittymään, loppuu tuollainen katkeilu.

on laitettu

Tässä tapauksessa kun tuo B09-softa on testailtavana eikä vielä jakelussa, niin meidän kannattaa selvittää tarkemmin pintaa syvemmältä mistä katkeilussa on kyse. :thinking: Olisiko sinun @tiger114  mahdollista olla yhteydessä meidän mobiilipuolen asiantuntijoihin puhelimitse joiden kanssa saadaan vikaa tarkemmin kartoitettua ja jatkoaskeleet selvitettyä. Heiltä päin saa varattua suoraan soittopyynnön tämän sivun kautta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ 📞

Käyttäjätaso 1

Itsellä kyseinen laite myös, viime yönä netti oli katkennut ja laitteenhallinnasta katsoin ip:n oli 192..  alkuinen laitteen buutti auttoi. ohjelmistoversio b08 

Laita säkin asiakasnumero profiiliisi, jos et ole vielä laittanut, niin saadaan sullekin B09 versio päivittymään, loppuu tuollainen katkeilu.

on laitettu

Tässä tapauksessa kun tuo B09-softa on testailtavana eikä vielä jakelussa, niin meidän kannattaa selvittää tarkemmin pintaa syvemmältä mistä katkeilussa on kyse. :thinking: Olisiko sinun @tiger114  mahdollista olla yhteydessä meidän mobiilipuolen asiantuntijoihin puhelimitse joiden kanssa saadaan vikaa tarkemmin kartoitettua ja jatkoaskeleet selvitettyä. Heiltä päin saa varattua suoraan soittopyynnön tämän sivun kautta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ 📞

pitääpä selvitellä muuta kautta, nopeuksiin olen kyllä tyytyväinen.

Käyttäjätaso 5

Itsellä kyseinen laite myös, viime yönä netti oli katkennut ja laitteenhallinnasta katsoin ip:n oli 192..  alkuinen laitteen buutti auttoi. ohjelmistoversio b08 

Laita säkin asiakasnumero profiiliisi, jos et ole vielä laittanut, niin saadaan sullekin B09 versio päivittymään, loppuu tuollainen katkeilu.

on laitettu

Tässä tapauksessa kun tuo B09-softa on testailtavana eikä vielä jakelussa, niin meidän kannattaa selvittää tarkemmin pintaa syvemmältä mistä katkeilussa on kyse. :thinking: Olisiko sinun @tiger114  mahdollista olla yhteydessä meidän mobiilipuolen asiantuntijoihin puhelimitse joiden kanssa saadaan vikaa tarkemmin kartoitettua ja jatkoaskeleet selvitettyä. Heiltä päin saa varattua suoraan soittopyynnön tämän sivun kautta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ 📞

pitääpä selvitellä muuta kautta, nopeuksiin olen kyllä tyytyväinen.

Kyllä tuohon pätkimiseen varmasti ratkaisu löydetään. Jos nopeudet ovat hyvällä pohjalla niin kun tuo häsmäkkä saadaan vielä kitkettyä on 5G:n toimivuus hyvissä kantimissa. 👍 Mekin voimme tätä tarkemmin tuolla OmaYhteisön yksityisviestien puolella selvittää. Siellä vastausviive on hieman muita kanavia pidempi. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Mulla kans justiin sama homma. Eli katkoo yhteyttä. Saattaa pelata parikin päivää hyvin, mutta sitten pätkäsee yheyden poikki usesti päivässä. Asiakasnumero löytyy tiedoista.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Mulla kans justiin sama homma. Eli katkoo yhteyttä. Saattaa pelata parikin päivää hyvin, mutta sitten pätkäsee yheyden poikki usesti päivässä. Asiakasnumero löytyy tiedoista.

Suosittelen lämpimästi olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme! Sitä kautta saadaan asia nopeimmin selvitykseen. Kannattaa ottaa valmiiksi ylös esimerkiksi 4-5kpl esimerkkiaikoja (päivämäärä, kellonaika). Helpottaa asian tutkintaa😊 Asiakaspalvelun tavoittaa numerosta 010 190 240 tai soittopyyntöä voi varata osoitteesta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Onkohan tämän uudesta päivityksestä kuulunut mitään uutta? Eli tosiaan tuolla 10 päivityksellä on vaikeuksia huonossa 5G verkossa. Ei osaa kunnolla vaihtaa 4G verkkoa ja 5G verkkoa. Elisalta lupailtiin päivitystä tammikuulle… tai ZTE on luvannut varmaankin Elisalle.

Tällä hetkellä käytän lukittuna 4G verkkoon ja tuntuu turhalta maksaa 5G liittymästä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Onkohan tämän uudesta päivityksestä kuulunut mitään uutta? Eli tosiaan tuolla 10 päivityksellä on vaikeuksia huonossa 5G verkossa. Ei osaa kunnolla vaihtaa 4G verkkoa ja 5G verkkoa. Elisalta lupailtiin päivitystä tammikuulle… tai ZTE on luvannut varmaankin Elisalle.

Tällä hetkellä käytän lukittuna 4G verkkoon ja tuntuu turhalta maksaa 5G liittymästä.

Uusi versio 12 on menossa sisäiseen testaukseen tällä viikolla.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

mistä sen päivityksen voisi saada modeemille==??

Käyttäjätaso 7

mistä sen päivityksen voisi saada modeemille==??

Edellä kerrottiin , että versio 12 on menossa sisäisiin testeihin Elisalla ja kun softa ne läpäisee , niin se jaetaan automaattisesti kaikkille. Sitä ennen sitä ei saa mistään. Sehän se on noiden operaattoreille brändättyjen ongelma , että itse niitä ei saa ladattua mistään muualta.

Ihan vielä en nuolaisisi , sillä Elisa ei ole tunnettu tiheästä päivitysrytmistä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Onkohan tämän uudesta päivityksestä kuulunut mitään uutta? Eli tosiaan tuolla 10 päivityksellä on vaikeuksia huonossa 5G verkossa. Ei osaa kunnolla vaihtaa 4G verkkoa ja 5G verkkoa. Elisalta lupailtiin päivitystä tammikuulle… tai ZTE on luvannut varmaankin Elisalle.

Tällä hetkellä käytän lukittuna 4G verkkoon ja tuntuu turhalta maksaa 5G liittymästä.

Uusi versio 12 on menossa sisäiseen testaukseen tällä viikolla.

Tästä ei liene uutta kerrottavaa?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Onkohan tämän uudesta päivityksestä kuulunut mitään uutta? Eli tosiaan tuolla 10 päivityksellä on vaikeuksia huonossa 5G verkossa. Ei osaa kunnolla vaihtaa 4G verkkoa ja 5G verkkoa. Elisalta lupailtiin päivitystä tammikuulle… tai ZTE on luvannut varmaankin Elisalle.

Tällä hetkellä käytän lukittuna 4G verkkoon ja tuntuu turhalta maksaa 5G liittymästä.

Uusi versio 12 on menossa sisäiseen testaukseen tällä viikolla.

Tästä ei liene uutta kerrottavaa?

Ei valitettavasti ole uutta kerrottavaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Onkohan tämän uudesta päivityksestä kuulunut mitään uutta? Eli tosiaan tuolla 10 päivityksellä on vaikeuksia huonossa 5G verkossa. Ei osaa kunnolla vaihtaa 4G verkkoa ja 5G verkkoa. Elisalta lupailtiin päivitystä tammikuulle… tai ZTE on luvannut varmaankin Elisalle.

Tällä hetkellä käytän lukittuna 4G verkkoon ja tuntuu turhalta maksaa 5G liittymästä.

Uusi versio 12 on menossa sisäiseen testaukseen tällä viikolla.

Tästä ei liene uutta kerrottavaa?

Ensi viikolla on tarkoitus aloittaa asiakaslaitteiden päivitykset. Kaikkia laitteita ei päivitetä kerralla, joten  ottaa oman aikansa, että kukin saa omansa.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Onkohan tämän uudesta päivityksestä kuulunut mitään uutta? Eli tosiaan tuolla 10 päivityksellä on vaikeuksia huonossa 5G verkossa. Ei osaa kunnolla vaihtaa 4G verkkoa ja 5G verkkoa. Elisalta lupailtiin päivitystä tammikuulle… tai ZTE on luvannut varmaankin Elisalle.

Tällä hetkellä käytän lukittuna 4G verkkoon ja tuntuu turhalta maksaa 5G liittymästä.

Uusi versio 12 on menossa sisäiseen testaukseen tällä viikolla.

Tästä ei liene uutta kerrottavaa?

Ensi viikolla on tarkoitus aloittaa asiakaslaitteiden päivitykset. Kaikkia laitteita ei päivitetä kerralla, joten  ottaa oman aikansa, että kukin saa omansa.

Juu, ei vielä ole päivitystä tullut. Pystyyköhän joku Elisalainen se sinne ajamaan? 

Nyt tosiaan yhteys on käyttökelvoton.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

No päivitys tuli jo tovi sitten, mutta edelleenkään data ei liiku ollenkaan 5G verkossa.

 

ZTE on katolla mastossa ja 5G signaalia tulee 3-4 pykälää. Ja heti kun lukitseen pelkän 4G, niin data liikkuu. Elisan mukaan mastossa ei ole vikaa.

Ideoita?

No päivitys tuli jo tovi sitten, mutta edelleenkään data ei liiku ollenkaan 5G verkossa.

 

ZTE on katolla mastossa ja 5G signaalia tulee 3-4 pykälää. Ja heti kun lukitseen pelkän 4G, niin data liikkuu. Elisan mukaan mastossa ei ole vikaa.

Ideoita?

En tiiä mut itellä ainakin tän uuden firmwaren myötä ruvennu pätkimään ihan huolella. ZTEssä ja tuossa Huawei MESH laitteessa näyttää että netti toimii ihan normaalisti, mutta ei tule laitteille asti vasta kun boottaa tuon ZTE laitteen. Eilenkin jouduin noin 5 kertaa boottimaan, kun se vaan katkoo nettiä. 

Aikalailla kaiken muun olen rajannut pois, testannut toisella operaattorilla, vaihtanut tuon MESH laitteen, vaihtanut kaapeleita. Elikkäs kyllä jotain hämärää on tuossa ZTE purkissa ja uudessa firmwaressa. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

No päivitys tuli jo tovi sitten, mutta edelleenkään data ei liiku ollenkaan 5G verkossa.

 

ZTE on katolla mastossa ja 5G signaalia tulee 3-4 pykälää. Ja heti kun lukitseen pelkän 4G, niin data liikkuu. Elisan mukaan mastossa ei ole vikaa.

Ideoita?

En tiiä mut itellä ainakin tän uuden firmwaren myötä ruvennu pätkimään ihan huolella. ZTEssä ja tuossa Huawei MESH laitteessa näyttää että netti toimii ihan normaalisti, mutta ei tule laitteille asti vasta kun boottaa tuon ZTE laitteen. Eilenkin jouduin noin 5 kertaa boottimaan, kun se vaan katkoo nettiä. 

Aikalailla kaiken muun olen rajannut pois, testannut toisella operaattorilla, vaihtanut tuon MESH laitteen, vaihtanut kaapeleita. Elikkäs kyllä jotain hämärää on tuossa ZTE purkissa ja uudessa firmwaressa. 


Ootko ollut Elisaan tuosta yhteydessä?

No päivitys tuli jo tovi sitten, mutta edelleenkään data ei liiku ollenkaan 5G verkossa.

 

ZTE on katolla mastossa ja 5G signaalia tulee 3-4 pykälää. Ja heti kun lukitseen pelkän 4G, niin data liikkuu. Elisan mukaan mastossa ei ole vikaa.

Ideoita?

En tiiä mut itellä ainakin tän uuden firmwaren myötä ruvennu pätkimään ihan huolella. ZTEssä ja tuossa Huawei MESH laitteessa näyttää että netti toimii ihan normaalisti, mutta ei tule laitteille asti vasta kun boottaa tuon ZTE laitteen. Eilenkin jouduin noin 5 kertaa boottimaan, kun se vaan katkoo nettiä. 

Aikalailla kaiken muun olen rajannut pois, testannut toisella operaattorilla, vaihtanut tuon MESH laitteen, vaihtanut kaapeleita. Elikkäs kyllä jotain hämärää on tuossa ZTE purkissa ja uudessa firmwaressa. 


Ootko ollut Elisaan tuosta yhteydessä?

Tänään laitoin häiriösoittoaikaa tilaukseen, mutta oli niin ruuhkasta etteivät kerinneet soittamaan takasin. Ehkä huomenna sitten

Käyttäjätaso 1

Laite on aika hankala tällä hetkellä, pätkimisiä mm.  ja enemmänkin on hyvin usein, vaikuttaa että firmiksessä olisi jotain ongelmaa, ennen uusinta päivitystä toimi pitkiäkin aikoja ettei tarvinnut buuttata

 

28.3. 21.52
31.3 18.01