Zyxel VMG3927-B50A jää jumiin säännöllisesti

  • 12 December 2021
  • 36 kommenttia
  • 1680 katselukerrat

Kesällä saatu uusi VMG3927-B50A uusimmalla firmiksellä. Laite jää säännöllisesti jumiin 0,5h - muutaman viikon välein. Valot palavat laitteessa normaalisti, ping Elisalle saattaa vielä kulkea, mutta laitteeseen ei pääse kiinni langattomasti eikä edes suoralla kaapelilla. Laite ei kykene vastaamaan = “It is impossible to retrieve the information now”. Känny ei saa ip-osoitetta. Bootti korjaa tilanteen. Tehdasasetukset on palautettu, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Lisäksi, miksi uusimmassa firmiksessä on poistettu logien katseluvaihtoehto valikoista?

 


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

36 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moro @Kai62 
Eihän toi nyt hyvältä kyllä kuullosta. :s 
Onko tuota jumittamista ollut ihan siitä alusta saakka, kun tuon modeemin sait? 

Kyllä, mutta aluksi pysyi pääsääntöisesti kuukauden päällä ilman jumia.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kyllä, mutta aluksi pysyi pääsääntöisesti kuukauden päällä ilman jumia.

 

Okeii. 
Olitkin noita laitetietoja laittanut tonne sun profiiliin niin jos se on sulle ok niin me voitais täältä päästä tehdä etänä laitteelle yksi toimenpide. Se aiheuttaa netin käyttöön muutaman minuutin katkoksen niin onko se ok tehdä missä vaiheessa vain tämän tai huomisen aikana?

Sopii, mihin aikaan vain.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@Kai62 - Toimenpide on nyt tehty. Kokeiletko hetkisen kuluttua käynnistää modeemia uudelleen?

Saisitteko sen bootattua etänä? En ole kotona.

 

Käyttäjätaso 3

Kaatuilu voi johua laitteen lämpenemisestä, onko laitteella riittävä ilmankierto ? Jos modeemissa on päällä sekä 2.4 että 5 Ghz wifi, niin voisi kokeilla disabloida toisen. Ainakin yhdessä aiemmassa Zyxel mallissa käyttäjät raportoivat kaatuiluongelmien helpottaneen wifin disabloinnilla. Ehkä kävi sen jälkeen viileämpänä tai wifi kaatoi laitteen sitten muuten. 

Tämä laite on kyllä kertakaikkiaan ihan täys susi! Siitä lähtien kun tämä minulle myytiin, on ollut pelkkää takkuamista wifin kanssa! 

 

Saa soittaa minulle kolmen jälkeen ja saa tarjota jotain ihan muuta kuin zyxeliä. Tästä laitteesta en aio enää maksaa penniäkään. Tämän laitteen saa työntää syvälle suohon. Olen ollut lukemattomia kertoja yhteydessä tästä laitteesta ja nyt tosiaan ei pääse edes asetuksiin, kun lukee it is impossible to retrieve.…

 

Kuinka tämän asian kanssa edettäisiin? Chat on tukossa ja aspa on kiinni. 🧐

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Saisitteko sen bootattua etänä? En ole kotona.

 

Boottailet sitten kun olet kotosalla 👍 Ei saada täältä käsin virtaboottia aikaiseksi 😣

 

Tämä laite on kyllä kertakaikkiaan ihan täys susi! Siitä lähtien kun tämä minulle myytiin, on ollut pelkkää takkuamista wifin kanssa! 

 

Saa soittaa minulle kolmen jälkeen ja saa tarjota jotain ihan muuta kuin zyxeliä. Tästä laitteesta en aio enää maksaa penniäkään. Tämän laitteen saa työntää syvälle suohon. Olen ollut lukemattomia kertoja yhteydessä tästä laitteesta ja nyt tosiaan ei pääse edes asetuksiin, kun lukee it is impossible to retrieve.…

 

Kuinka tämän asian kanssa edettäisiin? Chat on tukossa ja aspa on kiinni. 🧐

Asiakaspalvelu on jälleen auki! Suosittelen olemaan yhteydessä mikäli sinne suuntaan asiaa on 👍 Onko nyt aivan varma, että vika on Wifissä eikä esimerkiksi laajakaistan toiminnassa ylipäätänsä? Asiakaspalvelusta häiriöilmoituspuoli osaisi kyllä auttaa mikäli vika jäisikin laajakaistaan.

 

 

Tämä laite on kyllä kertakaikkiaan ihan täys susi! Siitä lähtien kun tämä minulle myytiin, on ollut pelkkää takkuamista wifin kanssa! 

 

Saa soittaa minulle kolmen jälkeen ja saa tarjota jotain ihan muuta kuin zyxeliä. Tästä laitteesta en aio enää maksaa penniäkään. Tämän laitteen saa työntää syvälle suohon. Olen ollut lukemattomia kertoja yhteydessä tästä laitteesta ja nyt tosiaan ei pääse edes asetuksiin, kun lukee it is impossible to retrieve.…

 

Kuinka tämän asian kanssa edettäisiin? Chat on tukossa ja aspa on kiinni. 🧐

Asiakaspalvelu on jälleen auki! Suosittelen olemaan yhteydessä mikäli sinne suuntaan asiaa on 👍 Onko nyt aivan varma, että vika on Wifissä eikä esimerkiksi laajakaistan toiminnassa ylipäätänsä? Asiakaspalvelusta häiriöilmoituspuoli osaisi kyllä auttaa mikäli vika jäisikin laajakaistaan.

 

 

Sieltä ollaan tänään yhteydessä, soittopyynnön jätin eilen. Netin data kulki, mutta asetuksiin ei päässyt. Ja edelleen samaa vikaa. It is impossible to retrieve the information now. Please try again.

Ei onnistu, niin ei onnistu. 

 

 

Juu, voihan sitä olla laajakaistassa vikaa, en yhtään epäilisi sitäkään. Mutta valokuitu kun on, niin voisi olla aika pieni mahdollisuus. Toki, giganen ei ole koskaan ollut gigasta lataukseltaan, eikä tuo zyxeli pysty sitä wlanilla antamaan, vaikka niillä saatesanoilla minulle tuo laite myytiin. “Kyllä se wifi antaa täydet tehot” No 600-700 sieltä tulee, mutta sillä nyt ei ole merkitystä. Enemmänkin tuo purkin toimivuus on keskustelun aihe.

Käyttäjätaso 3

Jos kotiin asti tulee valokuitu, niin en kyllä käyttäisi “Zyxel VMG3927-B50A” modeemia, mikä on tehty ADSL/VDSL liittymiin. Kyllähän se siinä toimii, mutta turha maksaan modeemi ominaisuuksista. Erillinen reititin palomuurilla helpoin ratkaisu.

 

Jos kotiin asti tulee valokuitu, niin en kyllä käyttäisi “Zyxel VMG3927-B50A” modeemia, mikä on tehty ADSL/VDSL liittymiin. Kyllähän se siinä toimii, mutta turha maksaan modeemi ominaisuuksista. Erillinen reititin palomuurilla helpoin ratkaisu.

 

No tässä tapauksessa suosittelisin sinua neuvomaan Elisan puhelinmyyjiä olemaan myymättä 3927-purkkia. 👍

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Itellä Asuksen purkit ollut jo vuosia. Vaihdoin juurikin Elisan tarjoaman zyxelin tilalle joka oli kaikin tavoin huono. Laitteet tipahteli netistä eikä niitä saanut kuin purkkia boottaamalla takasin. Tämä siis wifillä. Vaihdoin asuksen DSL-AC68U malliin ja jo alkoi pelittää. Valokuidun tullessa piti vaihtaa RT-AC86U malliin, mutta toimii sen verran hyvin et nyt on kaksi RT-AC86U boxeja. Yksi alhaalla ja toinen ylhäällä.

 

Kehottaisin täten antamaan Elisan pitää boxinsa ja ostamaan oikeasti toimivaa rautaa muualta. 

Samaa vikaa alkanut ilmentymään täälläkin ennen joulua (Zyxel vmg3927-b50a). Nyt kaatuilee joka päivä kokonaan. Buutin jälkeenkään WebUI ei toimi. Herjaa vaan jotain kirjautumisen jälkeen eikä päivitä näkymää. Tokalla yrityksellä ei mene edes kirjautumiseen asti. Sitten aina alle vuorokausi Zyxelin buuttaamisesta, pitää suorittaa uusi buutti, koska purkki kaatuu totaalisesti eikä edes pingaa sisäverkosta.

Ihan jojossa koko laite. Kyllähän se melkein vuoden toimi sillai, et piti kerta kuukauteen vain buuttailla.

EDIT: Elisan kuitu, tuo Zyxel jakaa nettiä talon sisäverkkoon, muut (paremmat) laitteet hoitavat sitten loput (Wifi jne)

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Samaa vikaa alkanut ilmentymään täälläkin ennen joulua (Zyxel vmg3927-b50a). Nyt kaatuilee joka päivä kokonaan. Buutin jälkeenkään WebUI ei toimi. Herjaa vaan jotain kirjautumisen jälkeen eikä päivitä näkymää. Tokalla yrityksellä ei mene edes kirjautumiseen asti. Sitten aina alle vuorokausi Zyxelin buuttaamisesta, pitää suorittaa uusi buutti, koska purkki kaatuu totaalisesti eikä edes pingaa sisäverkosta.

Ihan jojossa koko laite. Kyllähän se melkein vuoden toimi sillai, et piti kerta kuukauteen vain buuttailla.

EDIT: Elisan kuitu, tuo Zyxel jakaa nettiä talon sisäverkkoon, muut (paremmat) laitteet hoitavat sitten loput (Wifi jne)

 

 

Tervetuloa OmaYhteisöön @Jusbe111111 
Laitatko vaikka sen modeemin sarjanumeron ja MAC -osoitteen sun profiilin yksityisiin tietoihin niin voidaan tätä kautta vilkaista tota laitetta tarkemmin?

Samaa vikaa alkanut ilmentymään täälläkin ennen joulua (Zyxel vmg3927-b50a). Nyt kaatuilee joka päivä kokonaan. Buutin jälkeenkään WebUI ei toimi. Herjaa vaan jotain kirjautumisen jälkeen eikä päivitä näkymää. Tokalla yrityksellä ei mene edes kirjautumiseen asti. Sitten aina alle vuorokausi Zyxelin buuttaamisesta, pitää suorittaa uusi buutti, koska purkki kaatuu totaalisesti eikä edes pingaa sisäverkosta.

Ihan jojossa koko laite. Kyllähän se melkein vuoden toimi sillai, et piti kerta kuukauteen vain buuttailla.

EDIT: Elisan kuitu, tuo Zyxel jakaa nettiä talon sisäverkkoon, muut (paremmat) laitteet hoitavat sitten loput (Wifi jne)

 

 

Tervetuloa OmaYhteisöön @Jusbe111111 
Laitatko vaikka sen modeemin sarjanumeron ja MAC -osoitteen sun profiilin yksityisiin tietoihin niin voidaan tätä kautta vilkaista tota laitetta tarkemmin?

Laitoin eilen viestiä myös Elisan vikapalveluun ja illalla oli jo uusi purkki laitettu postiin. Todella sukkelaa palvelua. :hugging:

Mulla kanssa jumii VMG3927 säännölisesti. Resetointi 20.11.2021 ja nyt uudelleen vaati resetoinnin kun ei pääse hallintaan. Tämä on joko viallien yksilö tai huonoa suunnittelua. Laite on n. vuoden vanha ja tästä on reklamoitu ja neuvoivat resetoimaan. Resetti nyt tehty mutta apu kovin lyhytaikainen.

Zyxel VMG3927 menee kk välein niin juntturaan että täytyy palauttaa tehdasasetuksille. 20.11.2021 palautin tehdasasetuksille ja tamminkuun 22 alusta webGUI ei päästänyt muokkaamaan mitään. Joten tänään taas tehdas-asetuksille. Onko nämä laitteet näin huonoja vai onko yksilössä vikaa? Yritin etsiiä mahdollisuutta ajastettuun buutttiin mutta ei löytynyt. En läytänyt myöskään ssh:n aktivointia vaikka käyttöohjeissa selainen löytyy.

Käyttäjätaso 7

Onko nämä laitteet näin huonoja vai onko yksilössä vikaa?

Ei ole ainoa tapaus.

Elisan korttelikuitu on ollut meillä nyt reilun vuoden ja alusta alkaen on liittymän mukana tulleen Zyxel VMG3927-B50A -purkin kanssa ollut tätä jumittumisongelmaa. Alkuperäinen purkki jumitteli n. kerta viikkoon käytännössä heti käyttöönoton jälkeen (vain virtaresetti auttoi) ja se vaihdettiin Elisan tuen avustuksella n. puolen vuoden käytön jälkeen uuteen. Silloin Elisan tuesta annettiin ymmärtää, etteivät ole kuulleet moisesta ongelmasta aikaisemmin (?!). Uusi purkki vaikutti alkuunsa toimivan paremmin - toimi yhtäjaksoisesti n. 1,5kk minkä jälkeen sama jumittelu toistui. Toisella purkilla jumittelua on ollut ehkä n. 2 - 3 viikon viikon välein mutta nyt tahti on vähintään kerta viikkoon.

Jumin tullessa nettiyhteys katkeaa ja purkkiin ei pääse selaimella kiinni - tulee vain ilmoitus: “Warning, It is impossible to retrieve the information now. Please try again”

Sen verran tarkennusta nettiyhteyden kateamiseen, että jumin tullessa netti toimii osalla laitteista sen aikaa kun DHCP lease -aikaa on jäljellä mutta jos ja kun lease-aika on päättynyt ja koneen  / laitteen pitäisi saada uusi IP-osoite, purkki ei jaa osoitteita (kun on jumissa). Kiinteällä IP:llä ja esim. Googlen DNS:illä netti toimii - kuten tälläkin hetkellä. Mutta esim. muutamaan valvontakameraan ei pääse ulkoa käsiksi vaikka niissä on määritettynä kiinteät osoitteet.

Kummallekkin purkille on ajeltu säännöllisen epäsäännöllisesti ns. factory resetit ilman sen kummepaa apua. Lämpöongelmasta ei ehkä ole kysymys, varsinkin kun meillä Zyxelin WiFi on disabloitu pois käytöstä.

Aikaisempiin mobiililaajakaistareitittimiin verrattuna tämä Zyxelin VDSL-päätelaite on kyllä varsin heikko esitys :grimacing:

Pari kuukautta käytössä ollut Zyxel VMG3927-B50A -modeemi ja nyt tuli WebGUI:ssa “Warning It is impossible to retrieve the information now. Please try again”. Ei auta resetit, jäädyttelyt eikä mitkään. Nettiyhteys tosiaan toimii… ainakin toistaiseksi. DCHP lease timena on yksi vuorokausi eli huomenna varmaankin olen netittä?

Onko Zyxel VMG3927-B50A -modeemille tarjolla muita vaihtoehtoja? Mielelläni kokeilisin jotain toista laitetta kun taistelisin näinkin triviaalin asian kanssa hamaan tappiin asti.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Pari kuukautta käytössä ollut Zyxel VMG3927-B50A -modeemi ja nyt tuli WebGUI:ssa “Warning It is impossible to retrieve the information now. Please try again”. Ei auta resetit, jäädyttelyt eikä mitkään. Nettiyhteys tosiaan toimii… ainakin toistaiseksi. DCHP lease timena on yksi vuorokausi eli huomenna varmaankin olen netittä?

Onko Zyxel VMG3927-B50A -modeemille tarjolla muita vaihtoehtoja? Mielelläni kokeilisin jotain toista laitetta kun taistelisin näinkin triviaalin asian kanssa hamaan tappiin asti.

Tervetuloa Omayhteisöön @smukemp!

 

Onpa inhottava kuulla, että modeemin kanssa on ollut haasteita. :/

Lisäisitkö modeemin sarjanumeron ja MAC-osoitteen profiiliisi yksityisiin tietoihin, niin päästään vilkaisemaan laitteen sielunelämää hiukan tarkemmin?

Kaatuilu voi johua laitteen lämpenemisestä, onko laitteella riittävä ilmankierto ? Jos modeemissa on päällä sekä 2.4 että 5 Ghz wifi, niin voisi kokeilla disabloida toisen. Ainakin yhdessä aiemmassa Zyxel mallissa käyttäjät raportoivat kaatuiluongelmien helpottaneen wifin disabloinnilla. Ehkä kävi sen jälkeen viileämpänä tai wifi kaatoi laitteen sitten muuten. 

 

Samalla tavalla tuo 3925-malli lämpenee, niin tein taakse puhaltamaan laitepuhaltimella viileämpää ilmaa. Laite sen jälkeen hyvin kylmä kädellä koittaen

Pari kuukautta käytössä ollut Zyxel VMG3927-B50A -modeemi ja nyt tuli WebGUI:ssa “Warning It is impossible to retrieve the information now. Please try again”. Ei auta resetit, jäädyttelyt eikä mitkään. Nettiyhteys tosiaan toimii… ainakin toistaiseksi. DCHP lease timena on yksi vuorokausi eli huomenna varmaankin olen netittä?

Onko Zyxel VMG3927-B50A -modeemille tarjolla muita vaihtoehtoja? Mielelläni kokeilisin jotain toista laitetta kun taistelisin näinkin triviaalin asian kanssa hamaan tappiin asti.

Tervetuloa Omayhteisöön @smukemp!

 

Onpa inhottava kuulla, että modeemin kanssa on ollut haasteita. :/

Lisäisitkö modeemin sarjanumeron ja MAC-osoitteen profiiliisi yksityisiin tietoihin, niin päästään vilkaisemaan laitteen sielunelämää hiukan tarkemmin?

 

Lisäsin modeemin mac-osoitteen ja sarjanumeron mun yhteisötunnuksen yksityisiin tietoihin. Liittymä ja laite on työn puolesta eli eivät ole omissa nimissäni.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@smukemp Mites on modeemi toiminut nyt viikonlopun yli? 

Mitään selittävää tuolle ei löytynyt niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ tai voit laittaa meille yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi niin saadaan asiaa tarkemmin selvitettyä