Vastattu

Zyxel VMG3927 ja firmiksen automaattipäivitys?

  • 25 tammikuu 2021
  • 3 kommenttia
  • 301 katselukerrat

Onkohan Elisa puskenut reitittimeeni tuoreen firmiksen hiljattain? Elisan tuotesivun mukaan firmiksiä olisi kaksi (eikä tietenkään voida kertoa niiden julkaisupäivää, grrrrr) ja mielestäni laitteessani on aiemmin ollut “VMG3927-B50A Elisa1”, mutta nyt siinä on “VMG3927-B50A
Elisa1_V5.13”.

Joka tapauksessa purkki aloitti viime viime viikon lopulla kummallisen käyttäytymisen oltuaan ensin linjoilla ties kuinka kauan. Ensin DNS proxy lakkaa toimimasta, admin ui ei vastaa (tämä saattaa tapahtua ensin, mutta oireet huomaa vasta dns-ongelmista, kun ei tuolla admin ui:ssa tule pyörittyä…) ja lopulta kaikki liikenne loppuu. Tätä on nyt tapahtunut 5–6 kertaa, joista kolme tänään ihan muutaman minuutin välein.

Purkki on liki tehdasasetuksilla; salasana on vaihdettu, wlanit ja QoS pois päältä sekä eth3 on bridge-tilassa muiden porttien ollessa routed. Tein nyt tehdas-resetin ja konffasin edellisten lisäksi remote managementiin trusted domainin ja sallin vain https:n sieltä.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 27 tammikuu 2021, 15:23

Kurkkasitko että löytyykö modeemin lokista mitään joka näitä pätkäisyjä selittäisi? 

Eipä tullut mieleen tutkailla logeja ja nyt resetin jälkeen se ei enää ole mahdollista. 😞  Lisäsin sarjanumeron 

Kiitos. Kaivelin tuon laitteen tiedot esille, niin firmware on nyt tuo kertomasi V5.13-versio. 🔍 Tuo päivitys ei kyllä meidän tietojen mukaan tässä lähiaikoina ole boksille ajautunut…

Jos tuo ongelmointi tosiaan laitteella on jatkunut ja ei ala hellittämää tehareista tai muista toimista huolimatta niin suosittelisin olemaan puhelimitse meidän vikapuoleen yhteydessä niin voidaan tilannetta katsoa ja keskustella vapaammin tuon modeemin osalta. Heiltä voi suoraan varata takaisinsoiton täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ 🛠

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Moi @taukopartio! Erikoiselta tuo kyllä kuulostaa. Kurkkasitko että löytyykö modeemin lokista mitään joka näitä pätkäisyjä selittäisi? :thinking: Jos lisäilet OmaYhteisön profiiliisi yksityisiin muistiinpanoihin (näkyy vain ylläpidolle) vaikkapa tuon boksin pohjasta löytyvän sarjanumeron, niin voidaan senkin perusteella vilkuilla että onko päivitystä tai muuta tapahtunut. :slight_smile:

Kurkkasitko että löytyykö modeemin lokista mitään joka näitä pätkäisyjä selittäisi? 

Eipä tullut mieleen tutkailla logeja ja nyt resetin jälkeen se ei enää ole mahdollista. :(  Lisäsin sarjanumeron 

Käyttäjätaso 5

Kurkkasitko että löytyykö modeemin lokista mitään joka näitä pätkäisyjä selittäisi? 

Eipä tullut mieleen tutkailla logeja ja nyt resetin jälkeen se ei enää ole mahdollista. 😞  Lisäsin sarjanumeron 

Kiitos. Kaivelin tuon laitteen tiedot esille, niin firmware on nyt tuo kertomasi V5.13-versio. 🔍 Tuo päivitys ei kyllä meidän tietojen mukaan tässä lähiaikoina ole boksille ajautunut…

Jos tuo ongelmointi tosiaan laitteella on jatkunut ja ei ala hellittämää tehareista tai muista toimista huolimatta niin suosittelisin olemaan puhelimitse meidän vikapuoleen yhteydessä niin voidaan tilannetta katsoa ja keskustella vapaammin tuon modeemin osalta. Heiltä voi suoraan varata takaisinsoiton täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ 🛠

Osallistu keskusteluun