100-megaa luvattu, alle 6 saadaan. Elisa vihdoin tunnusti.



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

58 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Ainakaan Telialla vastaava tilanne ei aiheuttanut muutakuin voivottelua ja pahoittelua. Telialla ei oikein ollut minkäänlaista tahtotilaa edes tarkastella tilannetta syvällisemmin.

Sama se virsi on Elisallakin. Valittelin mökkipaikkakuntani nopeuksista ja tällaisen vastauksen sain.

“ Mikäli saat kuitenkin toiselta operaattorilta merkittävästi paremman yhteyden ilman lisäantennia, niin se on tottakai täysin harkitsemisen arvoinen. Mikäli sopimuksen nopeus tippuu toistuvasti alle 5Mbit/s niin sinulla on tottakai myös oikeus sulkea yhteys ilman irtisanomisaikaa. Emme missään nimessä halua että joudut kärsimään heikoista yhteyksistä. “

Siis ei elettäkään yhteyksien parantamiseen , vaan vastuu asiakkaalle ja kehotus vaihtaa operaattoria.

Ei toi vastaus tarkoita  ettei eleitä korjaukselle olisi, tarkoittaa vain sitä että asiakaspalvelija ei pysty muuta tekemään kuin ilmoituksen katveesta / ruuhkasta tilanteen mukaan eteenpäin  ja koitetaan vain antaa asiakkaalle ehdotus siitä mikä akuuteimmin korjaisi ongelmaa minkä parissa asiakas ottaa yhteyttä. Toki voitaisiin roikottaa löysässä hirressä “Joo, kyl sinne joskus™ parannuksia tulee” mutta ketä sekään palvelisi?

Itse asiakkaan näkökulmasta miettien ennemmin kuulen operaattorilta suoraan että nyt ei hetkeen oo parannuksia tulossa, eli vaikka mielellään sut pidettäisiin niin itsesi kannalta on parempi nyt harkita vaihtoa. Jäisi vähemmän kaunaa hampaankoloon kun ei olisi maksanut kuin pari kuukautta hitaasta verraten siihen että voisi mennä vuosi pari huonon kaistan kanssa joka “kuulemma kyllä on parantumassa mutta aikataulua ei vielä tiedä tarkaksi”

Käyttäjätaso 7

Ainakaan Telialla vastaava tilanne ei aiheuttanut muutakuin voivottelua ja pahoittelua. Telialla ei oikein ollut minkäänlaista tahtotilaa edes tarkastella tilannetta syvällisemmin.

Sama se virsi on Elisallakin. Valittelin mökkipaikkakuntani nopeuksista ja tällaisen vastauksen sain.

“ Mikäli saat kuitenkin toiselta operaattorilta merkittävästi paremman yhteyden ilman lisäantennia, niin se on tottakai täysin harkitsemisen arvoinen. Mikäli sopimuksen nopeus tippuu toistuvasti alle 5Mbit/s niin sinulla on tottakai myös oikeus sulkea yhteys ilman irtisanomisaikaa. Emme missään nimessä halua että joudut kärsimään heikoista yhteyksistä. “

Siis ei elettäkään yhteyksien parantamiseen , vaan vastuu asiakkaalle ja kehotus vaihtaa operaattoria.

Ei toi vastaus tarkoita  ettei eleitä korjaukselle olisi, tarkoittaa vain sitä että asiakaspalvelija ei pysty muuta tekemään kuin ilmoituksen katveesta / ruuhkasta tilanteen mukaan eteenpäin  ja koitetaan vain antaa asiakkaalle ehdotus siitä mikä akuuteimmin korjaisi ongelmaa minkä parissa asiakas ottaa yhteyttä. Toki voitaisiin roikottaa löysässä hirressä “Joo, kyl sinne joskus™️ parannuksia tulee” mutta ketä sekään palvelisi?

Hmmmm….

Tiedät varmaan taustani , että en ole ihan aloittelija mobiilitekniikassa. Aspan vastauksessa ei ole vähäisintäkään mainintaa edes siitä , että asia olisi viety verkonsuunnittelun tietoon. Jos olisi , niin siitä pitäisi silloin mainita.

Melkoinen fakiiri pitää olla , että asian voi tulkita kuten itse teet. Taitaa olla vain toiveajattelua ne parannukset.

No hyvä puoli on , että en maksa turhasta , vaan käytän kilpailijan liittymää ja sen osaan tehdä ihan ilman aspan kehotustakin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Ainakaan Telialla vastaava tilanne ei aiheuttanut muutakuin voivottelua ja pahoittelua. Telialla ei oikein ollut minkäänlaista tahtotilaa edes tarkastella tilannetta syvällisemmin.

Sama se virsi on Elisallakin. Valittelin mökkipaikkakuntani nopeuksista ja tällaisen vastauksen sain.

“ Mikäli saat kuitenkin toiselta operaattorilta merkittävästi paremman yhteyden ilman lisäantennia, niin se on tottakai täysin harkitsemisen arvoinen. Mikäli sopimuksen nopeus tippuu toistuvasti alle 5Mbit/s niin sinulla on tottakai myös oikeus sulkea yhteys ilman irtisanomisaikaa. Emme missään nimessä halua että joudut kärsimään heikoista yhteyksistä. “

Siis ei elettäkään yhteyksien parantamiseen , vaan vastuu asiakkaalle ja kehotus vaihtaa operaattoria.

Ei toi vastaus tarkoita  ettei eleitä korjaukselle olisi, tarkoittaa vain sitä että asiakaspalvelija ei pysty muuta tekemään kuin ilmoituksen katveesta / ruuhkasta tilanteen mukaan eteenpäin  ja koitetaan vain antaa asiakkaalle ehdotus siitä mikä akuuteimmin korjaisi ongelmaa minkä parissa asiakas ottaa yhteyttä. Toki voitaisiin roikottaa löysässä hirressä “Joo, kyl sinne joskus™️ parannuksia tulee” mutta ketä sekään palvelisi?

Hmmmm….

Tiedät varmaan taustani , että en ole ihan aloittelija mobiilitekniikassa. Aspan vastauksessa ei ole vähäisintäkään mainintaa edes siitä , että asia olisi viety verkonsuunnittelun tietoon. Jos olisi , niin siitä pitäisi silloin mainita.

Melkoinen fakiiri pitää olla , että asian voi tulkita kuten itse teet. Taitaa olla vain toiveajattelua ne parannukset.

No hyvä puoli on , että en maksa turhasta , vaan käytän kilpailijan liittymää ja sen osaan tehdä ihan ilman aspan kehotustakin.

Joo, taustat tutut ja ei pienintäkään epäilystä että sulla olisi jäänyt liittymä roikkumaan löysään hirteen :D Lähinnä toin tuon puolen julki tänne keskusteluun vain mukaan, sillä toi on vakiokäytäntö joka tehdään käytännössä aina (pl. jos parin kuukauden sisään viety jo kyseisestä osoitteesta kyseinen tieto eteenpäin). Toki itsekin tuota vähän mietin että onko nyt sitten A) sun osoitteelta toisen kohtaamisen myötä  tuo juuri tehty vai B) jätettiinkö tuon tiedon viemisestä vain mainitsematta. Käytännössä vaihtoehto C) eli että tietoa ei viety ei pitäisi olla mahdollinen, sillä noiden rapsaaminen on tehty helpoksi että saadaan käytännössä noita ilmoituksia mahdollisimman paljon ja helposti kerättyä kun vain kuullaan toimivuuden haasteista.

Käyttäjätaso 7

Lähinnä toin tuon puolen julki tänne keskusteluun vain mukaan, sillä toi on vakiokäytäntö joka tehdään käytännössä aina (pl. jos parin kuukauden sisään viety jo kyseisestä osoitteesta kyseinen tieto eteenpäin). Toki itsekin tuota vähän mietin että onko nyt sitten A) sun osoitteelta toisen kohtaamisen myötä  tuo juuri tehty vai 😎 jätettiinkö tuon tiedon viemisestä vain mainitsematta. Käytännössä vaihtoehto C) eli että tietoa ei viety ei pitäisi olla mahdollinen, sillä noiden rapsaaminen on tehty helpoksi että saadaan käytännössä noita ilmoituksia mahdollisimman paljon ja helposti kerättyä kun vain kuullaan toimivuuden haasteista.

Tiedä häntä. Ei ainakaan ole johtanut yhtään mihinkään. Asiasta on käyty kirjeenvaihtoa jo liki kaksi vuotta ja ollaan kutakuinkin lähtöruudussa. Olennaista ei ole se , että raportoiko aspa asioita , vaan se , että tekeekö verkonsuunnittelu asialle jotakin. Tässä tapauksessa ei ole tehnyt mitään eikä kyseessä ole yksittäinen mökki järven rannalla , vaan useamman tuhannen asukkaan taajama.

No sinänsä minulle sillä ei ole merkitystä , sillä olen koko ajan käyttänyt kilpailijan liittymää , mutta kertoohan asiaintila aika paljon Elisan suhtautumisesta asiakaspalautteeseen. Luulisi parissa vuodessa tapahtuvan muutakin kuin vain valittelua ja kehotuksia käyttää kilpailijan verkkoa.

Käyttäjätaso 1

Älkääs nyt poijjaat! Useampi verkkovikaselvittelijä tuli Elisalta langattomasti luuriin ja selväksi kaksi teki, että pistää tietoa verkonsuunnitteluun. Molemmat silti totesi, ettei 3 kk näytä tapahtuvan mitään ja pidemmälle ei näe. Ei silti yritettykään arvella, että kyllä heti kohta… Rehellisyys oli virkistävää.

Ainoa todella huono maku on Elisalta viime vuoden puolellta, jolloin sujuvasti valehdeltiin, ettei Elisalla ole verkossa mitään ongelmaa ja kehotettiin tilaamaan nopeampi liittymä.

Nyt riemua riittää. Telia potkii menemään lähes moitteetta, mutta Elisa on siinä rinnalla. Kattelen tätä piruukseni, kunnes mökkiläisten on pakko lähteä töihin. Insinööri mittaa mielellään.

Faktapohjalla teen sitten kesän lopulla päätöksiä. Tulee kunnan ihmisetkin lomailemasta. Pääsee sitten kyselemään, “kannustaisiko” kunta kuntana Elisaakin jatkossa. Mökkiläiset tulee taas ensi kesänä ja jos silloinkin Elisa säilyttää tasonsa, paha kello kauas kuuluu.

 

Käyttäjätaso 7

Älkääs nyt poijjaat! Useampi verkkovikaselvittelijä tuli Elisalta langattomasti luuriin ja selväksi kaksi teki, että pistää tietoa verkonsuunnitteluun. Molemmat silti totesi, ettei 3 kk näytä tapahtuvan mitään ja pidemmälle ei näe. Ei silti yritettykään arvella, että kyllä heti kohta… Rehellisyys oli virkistävää.

Eipä se paljon lämmitä , vaikka aspa kuinka raportoisi eteenpäin kuuluvuuspuutteista ja vikapuoli valittelisi , kun verkonsuunnittelu viis veisaa sellaisista kommenteista. He menevät omien suunnitelmiensa mukaan ja joskus ne osuvat yhteen asiakkaiden toiveiden kanssa ja useimmiten ei. Täälläkin on odotettu parannuksia jo pari vuotta ja ei ole mitään tapahtunut.

Käyttäjätaso 1

verkonsuunnittelu viis veisaa sellaisista kommenteista. He menevät omien suunnitelmiensa mukaan ja joskus ne osuvat yhteen asiakkaiden toiveiden kanssa ja useimmiten ei.

Jep, jep, mutta minua nyt lämmittää, että voin katsella netin välityksellä ongelmitta, ainakin toistaiseksi. Elisan verkko kyykkää edelleen ääritilanteissa, mutta mökkiläiset on menneet kuukauden kuluttua. Sitten mulla on koko kuva.

Elisalle voisi sitten sanoa hyvästi, kun sähköposti on erillinen soppari. Toisaalta olen ollut Elisan asiakas niin pitkään, että asiakassuhteen päättäminen yllättää joltain osin semmoisessa paikassa, mitä ei osannut ennakoida.

Jos Telia pelittää näin hyvin ja kun sopimus ei ole määräaikainen, voin aina hoitaa homman ottamalla Telian rinnalle ja pitää sitten taukoa, kun Elisa taas kykenee.

Jos Elisa jatkaa kyykkäämistään, Hirvensalmella kesäisin netteilevä porukka siirtyy laaja-alaisesti Telialle, jolloin on aina olemassa sekin riski, että se vuorostaan kyykkää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ota Telian prepaid rinnalle, niin ei tarvitse kuukausimaksuja maksaa niiltä ajoilta kun et käytä liittymää. itselläni tämä temmpu ei ole mahdollista, kun Elisa on ainut verkko joka kuuluu kotonani.