Elisalla on kaksi APN:ää internet ja internet4. Jälkimmäinen on tarkoitettu niille asiakkaille , jotka tarvitsevat julkisen IP-osoitteen. Pätkimiseen sillä ei pitäisi olla vaikutusta. Siis kaikki laitteet normaalisti käyttävät yhtä ja samaa APN:ää (internet) ja jos verkko puhelimella toimii samalla APN:llä , niin viittaa reitittimen ongelmiin. Kerroit testanneesi kolmella eri laitteella. Ovatko ne kaikki samaa merkkiä ja tyyppiä vai ihan eri valmistajan laitteita?
Noista sinun asetuksista ainakin Data Roamingin voi ottaa pois päältä , koska roaming ei kotimaassa ole edes käytössä ellei sinulla ole ikivanha Saunalahden liittymä.
Olet näköjään lukinnut laitteen “vain 4G”-tilaan. Voisit kokeilla automaatista “network modea” , sillä Elisalla on tapana säästää öisin sähköä ja sulkea joitakin 4G-taajuuksia yöllä. No ei se välttämättä auta , kun jotkin reitittimet eivät vain osaa toipua verkkokatkoksista. Onko sinulla havaintoa mihin aikaan vuorokaudesta verkko katkeaa?
Jos em. vinkeistä ei apua ole , niin sitten vain vikailmoitusta Elisalle.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Olen kokeillut myös automaattisilla asetuksilla ja ilman roamingia, mutta aina tulee katkos. Valitettavasti katkos voi tapahtua joko minuutin jälkeen tai sitten muutaman tunnin jälkeen.
aiemmat reitittimet mitä olen kokeillut ovat olleet merkkiä Telewell ja Huawei, niin erimerkkisiä ovat olleet. Olen myös kokeillut suoraan 4 g verkkotikulla USB porttiin, ja tällä menetelmällä on myös ollut sama ongelma.
Olen kokeillut reitittimen eri asetuksilla, myös ilman roamingilla ja “4G Preferred” -valinnalla, minkä pitäisi antaa pääsyn myös 3G-verkkoon. Olen myös kokeillut ainoastaan 3G-verkolla.
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Olen kokeillut myös automaattisilla asetuksilla ja ilman roamingia, mutta aina tulee katkos. Valitettavasti katkos voi tapahtua joko minuutin jälkeen tai sitten muutaman tunnin jälkeen.
aiemmat reitittimet mitä olen kokeillut ovat olleet merkkiä Telewell ja Huawei, niin erimerkkisiä ovat olleet. Olen myös kokeillut suoraan 4 g verkkotikulla USB porttiin, ja tällä menetelmällä on myös ollut sama ongelma.
Olen kokeillut reitittimen eri asetuksilla, myös ilman roamingilla ja “4G Preferred” -valinnalla, minkä pitäisi antaa pääsyn myös 3G-verkkoon. Olen myös kokeillut ainoastaan 3G-verkolla.
Kun ongelma esiintyy usealla erilaisella laitteella , niin laiteviasta tuskin on kyse.
Suosittelen vikailmoitusta verkkovian poissulkemiseksi.
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Olen kokeillut myös automaattisilla asetuksilla ja ilman roamingia, mutta aina tulee katkos. Valitettavasti katkos voi tapahtua joko minuutin jälkeen tai sitten muutaman tunnin jälkeen.
aiemmat reitittimet mitä olen kokeillut ovat olleet merkkiä Telewell ja Huawei, niin erimerkkisiä ovat olleet. Olen myös kokeillut suoraan 4 g verkkotikulla USB porttiin, ja tällä menetelmällä on myös ollut sama ongelma.
Olen kokeillut reitittimen eri asetuksilla, myös ilman roamingilla ja “4G Preferred” -valinnalla, minkä pitäisi antaa pääsyn myös 3G-verkkoon. Olen myös kokeillut ainoastaan 3G-verkolla.
Tee vaan vika/häiriöilmoitus.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Yhteydenottovaihtoehtoja muutenkin vastaisenkin varalle:
Lähetä viesti Facebookissa
Lähetä viesti Twitterissä
Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin
Asiakaspalvelupuhelu:
010 190 240 (mpm/pvm)
Numerossa voi tehdä myös vikailmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.
Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.
(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)
Omaelisassakin voi viestitellä:
Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>
Uusi viesti>Palvelun tai tuotteen käyttö
(Häiriöilmoituksetkin onnistuu)
Kiitoksia! Otan yhteyttä asiakaspalveluun!
Kinkkinen tilanne! Laiteongelmahan ekana tuli mieleen kun puhelimella samanlaista pätkintää ei ilmene, mutta jos kolmella eri merkkisellä ja mallisella reitittimellä on samoja ongelmia niin kyllähän tuo on hyvä tutkia vielä meidän häiriöilmoitusten puolella.
Oliko ilmalämpöpumppu ja reititin käytössä esim. omalla mökillä? Oliko siellä käytössä ulkoista antennia? Mietin että laadukas harava-antenni voisi ainakin auttaa vahvistamaan signaalia.
Tervetuloa myös vielä
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi