Skip to main content
Vastaus

5G katkeilee satunnaisesti

  • July 9, 2021
  • 1 kommentti
  • 634 katselukerrat

Yli vuoden ollut 600M 5G liittymä käytössä on toiminut pääasiassa moitteetta, mutta nyt viimeiset pari kuukautta netti on katkeillut satunnaisesti muutamaksi minuutiksi, mikä aiheuttaa suurta päänvaivaa eteenkin pelatessa. Välillä yhteys katkeaa useamman kerran päivässä ja joskus voi mennä useakin päivä ilman ongelmia. Modeemi on netin katketessakin sitä mieltä, että yhteys on olemassa ja esim. LTE-H monitor softassa ei näy mitään poikkeavaa, kun yhteys katkeaa. Ongelmaa ei ainakaan toistaiseksi ole esiintynyt, jos purkin pakottaa 4G tilaan.

 

Tiedä onko sattumaa, mutta ongelma alkoi samoihin aikoihin, kun sain Elisalta asiakastiedotteen, jossa kerrottiin, että alueeni mobiiliverkkoa parannetaan lähipäivinä.

 

Käytössä Huawei 5G CPE Pro uusimmalla ohjelmistoversiolla 10.0.5.11(H351SP3C6201)

Kaikki perus factory reset ym on kokeiltu. Mitenkä edetään?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg

Moi @Totti_P, onpas erikoinen tilanne. :thinking: Mitenkäs näiden katkeilujen ulkopuolella, toimiiko tuo yhteys vakaasti ja hyvillä nopeuksilla? Tapahtuuko tuo katkeaminen esimerkiksi samaan kellonaikaan, vai tuntuuko tuo olevan ihan satunnaista? Todennäköisesti tässä on nyt parasta ottaa suoraan yhteyttä vikapalveluun vaikkapa soittopyynnön kautta, niin asiaa saadaan tarkemmin tutkintaan. Muutama esimerkki katkoksien ajankohdista tarvitaan tutkimista varten! :slight_smile:

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+20
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • Vastaus
  • July 13, 2021

Moi @Totti_P, onpas erikoinen tilanne. :thinking: Mitenkäs näiden katkeilujen ulkopuolella, toimiiko tuo yhteys vakaasti ja hyvillä nopeuksilla? Tapahtuuko tuo katkeaminen esimerkiksi samaan kellonaikaan, vai tuntuuko tuo olevan ihan satunnaista? Todennäköisesti tässä on nyt parasta ottaa suoraan yhteyttä vikapalveluun vaikkapa soittopyynnön kautta, niin asiaa saadaan tarkemmin tutkintaan. Muutama esimerkki katkoksien ajankohdista tarvitaan tutkimista varten! :slight_smile: