Vastattu

5G Kotinetin asennusta ei tapahdu

  • 12 January 2024
  • 5 kommenttia
  • 271 katselukerrat

Kirjoitan tähänastisesta kokemuksestani ko. tuotteeseen liittyen myös tänne foorumille, koska yhteydenottoni asiakaspalveluun eivät ole edistäneet asiaa millään tavalla.

Olen tilannut 5G Kotinetin Vihdin Nummelaan 29.11, eli reilu kuusi viikkoa sitten. Tilaukseen sisältyvät reitittimet tulivat postissa jo muutamassa päivässä, mutta kaikilta muilta osin asiakaskokemus onkin sitten ollut erittäin heikko.

En ole tähän mennessä saanut minkäänlaista yhteydenottoa liittyen asennuksen ajankohtaan, vaikka olen jo kolmesti soittanut itsekin asiakaspalveluun ja tiedustellut asiaa. Jonotuksineen olen käyttänyt tähän aikaa yli puolitoista tuntia. Viimeisimmän yhteydenottoni jälkeen saimme sentään sovittua soittoajan seuraavalle päivälle 3.1 klo 17:00-17:30 välille. Sain myös vahvistusviestin n. tuntia ennen sovittua ajankohtaa, mutta puhelua ei koskaan tullut. Sen sijaan sain seuraavana aamuna viestin, että olette yrittäneet tavoitella, mutta edelleenkään en ollut saanut teiltä puhelua. Tähän kun vielä lisätään se tosiasia, että laskutus myös liittymän käytöstä on juossut jatkuvasti 29.11 alkaen, vaikka reitittimet ovat luonnollisesti olleet koko tämän ajan pahvilaatikossa, niin lienee sanomattakin selvää, että luotto ko. palveluun on mennyt täysin ja kärsivällisyys alkaa olla koetuksella. Myös nuo kertamaksulla tilaamani reitittimet ja lähes 500€ arvoinen asennuspalvelu on laskutettu ja eräpäivä ollut jo viime vuoden puolella. Asiakaspalvelusta ohjeistettiin nimenomaan jättämään lasku maksamatta, kunnes asia on ratkaistu ja vaatimaan lisäksi hyvitystä. Tästä huolimatta olen nyt saanut myös maksuhuomautuksen ko. laskusta.

Palvelun taso on ollut mielestäni täysin ala-arvoista, joten lähetin asiakaspalveluun myös viestin 3.1, jossa totesin edellä mainittujen asioiden lisäksi, että näen tässä vaiheessa ainoana vaihtoehtona sopimuksen purkamisen ja erääntyneen laskutuksen hyvityksen täysimääräisenä. Tämä oli myös kuluttajaneuvonnan selkeä näkemys asiaan. Tiedustelin viestillä sitäkin mihin voin palauttaa edelleen laatikossa ja myyntipakkauksissaan olevat neljä käyttämätöntä reititintä. Viestistä on nyt kulunut yhdeksän päivää, eikä siihenkään ole vastattu lainkaan.

Toivoisin siis saavani asian päätökseen viimeistään tätä kautta, sillä olen mielestäni käyttänyt tähän jo enemmän kuin tarpeeksi omaa aikaani. Elisan pitkäaikaisena liittymäasiakkaana en voi kuin ihmetellä onko tämä sellainen kokemus, jonka haluatte asiakkaillenne tarjota.

 

EDIT: 12.1.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett 12 January 2024, 12:19

Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Ikävä kuulla tilanteesta  @skuusisto ! 😥 Tilanteeseen en täällä julkisella foorumilla sen enempää valitettavasti pysty auttamaan, mutta asiasi on varmasti vireillä asiakaspalvelun puolella, joten pyydän vielä hieman kärsivällisyyttä asian tiimoilta.

Käyttäjätaso 7

Ikävä kuulla tilanteesta  @skuusisto ! 😥 Tilanteeseen en täällä julkisella foorumilla sen enempää valitettavasti pysty auttamaan, mutta asiasi on varmasti vireillä asiakaspalvelun puolella, joten pyydän vielä hieman kärsivällisyyttä asian tiimoilta.

jaahas. Mitähän tuohon oikein pitäisi sanoa? 🤔

Ilmeisesti kysyjälle ei ole asennuspäivääkään vielä ilmoitettu , mutta laskutus kyllä rullaa , vaikka laitteita/liittymää ei ole asennettu eikä voi käyttää.

Vähintä on , että hyvitätte laskutuksen liittymän käytöstä pikimmiten. Käytönlaskutus ei saa alkaa ennen liittymän asennusta , kun sitä asiakas ei itse asenna.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Ikävä kuulla tilanteesta  @skuusisto ! 😥 Tilanteeseen en täällä julkisella foorumilla sen enempää valitettavasti pysty auttamaan, mutta asiasi on varmasti vireillä asiakaspalvelun puolella, joten pyydän vielä hieman kärsivällisyyttä asian tiimoilta.

jaahas. Mitähän tuohon oikein pitäisi sanoa? 🤔

Ilmeisesti kysyjälle ei ole asennuspäivääkään vielä ilmoitettu , mutta laskutus kyllä rullaa , vaikka laitteita/liittymää ei ole asennettu eikä voi käyttää.

Vähintä on , että hyvitätte laskutuksen liittymän käytöstä pikimmiten. Käytönlaskutus ei saa alkaa ennen liittymän asennusta , kun sitä asiakas ei itse asenna.

Asiat kyllä käsitellään asiakaspalvelun toimesta mahdollisimman piakkoin kuntoon. 👍

Täysin samat kokemukset. Päivittäin, kun ottaa aspaan yhteyttä niin sama laulu jatkuu: "asentaja kyllä soittaa ja ei voida mitään tehdä".

Tilaus tehty 30.1. ja vieläkin odotellaan sitä asentajan soittoa. Hommatkaa joku sille asentajalle vaikka Telian liittymä, jos Elisan räpsyllä ei pysty soittamaan.

4 viikon kohdalla tuli ensimmäinen lasku, joka sentään peruttiin ja todettiin, että näissä asennuksissa on ollut viivästyksiä.

6 viikkoa tilauksesta kerrottiin, että asentaja kyllä soittaa. No arvatkaa mitä? Eipä oo paljo kuulunut.

Viikko taas eteenpäin ja uusi lasku tullut. Se sentään taas hyvitettiin chatin kautta. Tänään taas soitellaan Elisaan vaikka etukäteen jo tiedossa, että metsään huutamisella on enemmän vaikutusta. Aspa puhelimessa kertoi, että ei sitä asennusta ole edes tilattu silloin alunperin vaan se on tilattu kuuden viikon kohdalla. Miten tuotteella voi olla 2-4vk toimitusaika, jos tilaatte asennuksen vasta kuudennella viikolla ja sekin sen takia, kun annoin selkosuomella mielipiteeni. Asia ei olisi edistynyt ikinä, jos asiakas ei itse potki Elisaa liikkeelle. Viikko sitten sain viestin, että asennus tapahtuu viimeistään 25.3. ja asentaja soittaa ja sopii tarkemman asennusajan. No ei ole asentajasta vähemmän yllättäen kuulunut ja tuskin kuuluu tulevaisuudessakaan.

Tuskin tälläkään selostuksella mitään virkaa on, mutta jos joku haluaa kohonneen verenpaineen ja onnettoman huonoa palvelua niin Elisa on kyllä oiva valinta. Olisipa muita vaihtoehtoja...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Tilaus tehty 30.1. ja vieläkin odotellaan sitä asentajan soittoa. Hommatkaa joku sille asentajalle vaikka Telian liittymä, jos Elisan räpsyllä ei pysty soittamaan.

Tuskin tälläkään selostuksella mitään virkaa on, mutta jos joku haluaa kohonneen verenpaineen ja onnettoman huonoa palvelua niin Elisa on kyllä oiva valinta. Olisipa muita vaihtoehtoja…

No onpas merkillistä. Laita minulle yksityisviestillä vähän tietoja tapauksestasi niin hoidan asian kuntoon.

 

Osallistu keskusteluun