Kirjoitan tähänastisesta kokemuksestani ko. tuotteeseen liittyen myös tänne foorumille, koska yhteydenottoni asiakaspalveluun eivät ole edistäneet asiaa millään tavalla.
Olen tilannut 5G Kotinetin Vihdin Nummelaan 29.11, eli reilu kuusi viikkoa sitten. Tilaukseen sisältyvät reitittimet tulivat postissa jo muutamassa päivässä, mutta kaikilta muilta osin asiakaskokemus onkin sitten ollut erittäin heikko.
En ole tähän mennessä saanut minkäänlaista yhteydenottoa liittyen asennuksen ajankohtaan, vaikka olen jo kolmesti soittanut itsekin asiakaspalveluun ja tiedustellut asiaa. Jonotuksineen olen käyttänyt tähän aikaa yli puolitoista tuntia. Viimeisimmän yhteydenottoni jälkeen saimme sentään sovittua soittoajan seuraavalle päivälle 3.1 klo 17:00-17:30 välille. Sain myös vahvistusviestin n. tuntia ennen sovittua ajankohtaa, mutta puhelua ei koskaan tullut. Sen sijaan sain seuraavana aamuna viestin, että olette yrittäneet tavoitella, mutta edelleenkään en ollut saanut teiltä puhelua. Tähän kun vielä lisätään se tosiasia, että laskutus myös liittymän käytöstä on juossut jatkuvasti 29.11 alkaen, vaikka reitittimet ovat luonnollisesti olleet koko tämän ajan pahvilaatikossa, niin lienee sanomattakin selvää, että luotto ko. palveluun on mennyt täysin ja kärsivällisyys alkaa olla koetuksella. Myös nuo kertamaksulla tilaamani reitittimet ja lähes 500€ arvoinen asennuspalvelu on laskutettu ja eräpäivä ollut jo viime vuoden puolella. Asiakaspalvelusta ohjeistettiin nimenomaan jättämään lasku maksamatta, kunnes asia on ratkaistu ja vaatimaan lisäksi hyvitystä. Tästä huolimatta olen nyt saanut myös maksuhuomautuksen ko. laskusta.
Palvelun taso on ollut mielestäni täysin ala-arvoista, joten lähetin asiakaspalveluun myös viestin 3.1, jossa totesin edellä mainittujen asioiden lisäksi, että näen tässä vaiheessa ainoana vaihtoehtona sopimuksen purkamisen ja erääntyneen laskutuksen hyvityksen täysimääräisenä. Tämä oli myös kuluttajaneuvonnan selkeä näkemys asiaan. Tiedustelin viestillä sitäkin mihin voin palauttaa edelleen laatikossa ja myyntipakkauksissaan olevat neljä käyttämätöntä reititintä. Viestistä on nyt kulunut yhdeksän päivää, eikä siihenkään ole vastattu lainkaan.
Toivoisin siis saavani asian päätökseen viimeistään tätä kautta, sillä olen mielestäni käyttänyt tähän jo enemmän kuin tarpeeksi omaa aikaani. Elisan pitkäaikaisena liittymäasiakkaana en voi kuin ihmetellä onko tämä sellainen kokemus, jonka haluatte asiakkaillenne tarjota.
EDIT: 12.1.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett