Vastattu

5G kotinetin ongelma päivityksen jälkeen

  • 8 toukokuu 2021
  • 3 kommenttia
  • 224 katselukerrat

Moi,

Meille tuli n. 2 kk sitten päivitys Elisan 5G ulkoyksikköön ja sen jälkeen on saanut käynnistellä yksikkö vähintään kerran viikossa uudestaan kun kotiverkko toimii mutta internet yhteys uupuu, onko joillain ollut vastaavia ongelmia ennenkuin käännyn Elisan tuen puoleen ?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 11 toukokuu 2021, 12:40

Moi,

Ulkoyksikkö on juuri tuo ja ohjelmistoversio 10.0.5.1.

Palautin laitteen tehdasasetuksille juuri äsken niin katsotaan miten käy.

 

T. Pete

Jes seurataan tilannetta. 👍 Suosittelen myös varmistukseksi Kotinetti-pakettiin kuuluvien TP-Link Deco M4 mesh-laitteiden uudelleenasentamisen niiden sovelluksen kautta. 

 

Jos tämä yhteys vielä katkeaa niin suosittelen testaamaan verkkoa sillä tavoin, että ottaa Decot välistä ja laittaa Huawein sisämötikästä tulevan ETH-piuhan suoraan johonkin laitteeseen (esim. läppäriin) kiinni. Näin vielä todennetaan rajautuuko vika jo ulkoreitittimeen vai sen jatkolaitteistoon eli Decoihin. 💡

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Moi,

Meille tuli n. 2 kk sitten päivitys Elisan 5G ulkoyksikköön ja sen jälkeen on saanut käynnistellä yksikkö vähintään kerran viikossa uudestaan kun kotiverkko toimii mutta internet yhteys uupuu, onko joillain ollut vastaavia ongelmia ennenkuin käännyn Elisan tuen puoleen ?

Moi @iipii71 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 👋 Varsin ikävä kuulla tästä 5G-ulkoyksikön ongelmoinnista, niin selvitetäänhän tähän apuja. Onko tuo kyseinen ulkoyksikkö tämä Huawei CPE PRO MAX (N5368X) -ulkoreititin?

 

Oletko vielä käynyt laitteen hallintasivulla 192.168.8.1 tarkistamassa mikä ohjelmistoversio laitteesta on sisällä? 

Ensiavuksi ennen soittoa voisi olla vielä reitittimen järeämpi uudelleenkäynnistys eli tehdasasetusten palautus, joka onnistuu myös tuolta hallintasivulta ‘System’ välilehdeltä. 🛠 Tuo toimi on vielä tarkemmin ohjeistettu tuolla linkkaamallani laitetietosivulla.

Moi,

Ulkoyksikkö on juuri tuo ja ohjelmistoversio 10.0.5.1.

Palautin laitteen tehdasasetuksille juuri äsken niin katsotaan miten käy.

 

T. Pete

Käyttäjätaso 5

Moi,

Ulkoyksikkö on juuri tuo ja ohjelmistoversio 10.0.5.1.

Palautin laitteen tehdasasetuksille juuri äsken niin katsotaan miten käy.

 

T. Pete

Jes seurataan tilannetta. 👍 Suosittelen myös varmistukseksi Kotinetti-pakettiin kuuluvien TP-Link Deco M4 mesh-laitteiden uudelleenasentamisen niiden sovelluksen kautta. 

 

Jos tämä yhteys vielä katkeaa niin suosittelen testaamaan verkkoa sillä tavoin, että ottaa Decot välistä ja laittaa Huawein sisämötikästä tulevan ETH-piuhan suoraan johonkin laitteeseen (esim. läppäriin) kiinni. Näin vielä todennetaan rajautuuko vika jo ulkoreitittimeen vai sen jatkolaitteistoon eli Decoihin. 💡

Osallistu keskusteluun