Skip to main content

Hei, minulla on kotona teidän 5g kotinetti.

Olen huomannut tässä viime aikoina, että yhteydet ovat hidastuneet huomattavasti ja varsinkin ping on noussut reilusti.

Voitteko sieltä päästä tarkistaa onko jotain korjattavaa.

4G ja 5G ovat jaettua verkkoa, jonka todelliseen nopeuteen vaikuttaa monikin asia, yksi niistä on käyttäjämäärä tukiasemalla.

 

Ensimmäisenä korjaavana toimenpiteenä kannattaa se 5G reititin käynnistää uudelleen ja/tai palauttaa tehdasasetuksiin. Jos reititin kertoo minkäänlaisia signaaliarvoja, kertoisitko ne tänne. Ne kertovat, minkälainen yhteys todellisuudessa on, laitteen valot tms. ovat epätarkkoja. Kannattaa myös kokeilla tuota Elisan vianrajausta.

 

Verkon parannustöitä tehdään tällä hetkellä aika monessakin eri paikassa. Kannattaa tsekata, osuuko joku omalle alueelle Elisan kuuluvuuskartasta. Klikkaat sieltä vasemmalta “verkon parannustyöt” niin kartalle ilmestyy kaikki kohteet, joissa on jonkinlaisia toimenpiteitä käynnissä.

 

Jos laitteen käynnisteleminen uudelleen / resetointi ei auta ja kuuluvuuskartassa ei näy omalle alueelle mitään toimenpiteitä, kannattaa asiasta tehdä vikailmoitus asiakaspalvelun kautta.


Hei, minulla on kotona teidän 5g kotinetti.

Olen huomannut tässä viime aikoina, että yhteydet ovat hidastuneet huomattavasti ja varsinkin ping on noussut reilusti.

Voitteko sieltä päästä tarkistaa onko jotain korjattavaa.

Asiahan hoituu hyvinkin:

Otat  vaan yhteyttä.

Tee vaikka vika/häiriöilmoitus:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa 

Lähetä viesti Facebookissa 
Lähetä viesti Twitterissä

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

OmaElisassa:

Omaelisa/Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

(Häiriöilmoituksetkin onnistuu)


Hei, minulla on kotona teidän 5g kotinetti.

Olen huomannut tässä viime aikoina, että yhteydet ovat hidastuneet huomattavasti ja varsinkin ping on noussut reilusti.

Voitteko sieltä päästä tarkistaa onko jotain korjattavaa.

Mitä speedtest näyttää nopeudeksi ja viiveeksi? Millaiset signaaliarvot ovat, jos katsot laitteen webbihallinnasta?


@Iikka87 tähän sinulle on tullut hyviä apuja muilta Yhteisöläisiltä. Suosittelen olemaan matalalla kynnyksellä yhteydessä Elisan Asiakaspalveluun ongelmatilanteissa ja tiedustella tarkemmin asiasta. Puhelimitse asia hoituu nopeiten, mutta myös vaihtoehtoisia yhteydenottotapoja löytyy, mitkä on tuossa ylempänä jo listattu. 👍

Sen verta vielä sanon, niin suosittelen ottamaan jo etukäteen muutamia mittaustietoja ylös. Download, Upload ja Pingi ovat hyviä lukemia, joilla pääsee jo etiäpäin. Mieluiten näistä tiedot, kun on toiminut (jos vain mahdollista tai jäänyt logiin) ja nyt kun on ongelmia. Tällöin saadaan vähän aikaväliä ja pystytään paremmin selvittämään tilannetta. 👍


Osallistu keskusteluun