Moikka!
Olen kokenut, että 5G-yhteyteni nopeudet ajoittain putoaa normaalitasosta likimain nollaan. Saan toki odottamalla hetken tilanteen oikaistua, mutta eihän näin pitäisi olla.
Rupesin siksi löytääkseni diagnostiikkaa räpläämään kesällä asennettua mobiililaajakaistaani ja ensiksi vastaan tuli kysely salasanasta. Yritin antaa sen Huawei-purkin tunnuksen, jonka asentaja mulle antoi ja joka on laitteen lapussa mainittu, mutta se ei jostain syystä kelpaa. Ei kelpas sekään, jota normaalisti käytän jos salasanoja lähden muuttamaan. Olenkohan nyt väärän purkin salasanoja tarjoamassa? Virheilmoitus mainitsee ZTE’n virheilmoituksessaan. En ole saanut siihen tunnareita, mistä lie ne sitten löydänkään?
Nyt minulla on vielä kaksi yritystä jäljellä ennenkuin joudun seuraavalle vaikeustasolle. Haen siksi vastauksia alla kuvaamaani kahteen kysymykseen.
Kun kaiiki yritykset on käytetty niin varmaan kysellään PUK-tunnistetta, joka on tiedossani, mutta haen ensiksi varmuutta sille, etten tee mitään hölmöä.
(1) Onko siis oletukseni PUK-koodista oikea?
Olen myös lukenut palstalta että pääsen vaihtamaan salasanaani ainakin tekemällä asennetulle kiinalaiselle purkille tehdasasetukset. Tällöin purkki (siis se yksikkö jonka asentaja aikoinaan asensi) palaa pakkauksen mukaiseen asentoon. Nyt en tiedä mitä asentaja on asennuksen yhteydessä mahdollisesti tehnyt jotta yhteys on avautunut,
(2) Mitä tehdasasennuksen yhteydessä tulee vastaan?
En tahdo tehdä laitteista ja sanalla 5G- yhteydestäni tiiliskiveä ja siksi käännyn “parviälyn” puoleen asiassa.
Laitteet: ZTE MC7010 5G -ulkoreititin ja 2 kertaa Huawei WA8021V5 Mesh-verkon purkkia
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne
Katso alkuperäinen viesti