Noin 2 viikkoa sitten minulla oli tuo 600M 5G kotinetti ulkoreitittimellä. Minun ongelmani joka päivä 2-3x sai uuden IP-osoitteen, koska yhteys katkesi, mutta 3-4 minuutiksi. Se on erittäin ärsyttävää. DHCP-vuokra-aika sanoo 24 tuntia, mutta se ei ole totta. Olen asettanut sen joka yö klo 3:00 käynnistämään uudelleen, mutta koska DHCP-vuokra-aika ei pidä paikkaansa, se ei auta minua paljon. Tietysti olen jo nollannut sen jne, jne. mutta sama ongelma. Luin täällä tällä 5G-yhteydellä, en voi kysyä staattista IP-osoitetta, mutta sitten sinun täytyy tehdä jotain sen kanssa, koska se on todella ärsyttävää. Ennen minulla on ollut tuo Mobiililaajakaista 5G 300M, jossa on sisäinen ZTE-reititin, mutta ei koskaan ollut sitä ongelmaa!
Sivu 1 / 1
DHCP-laina-aika riippuu DHCP-palvelimesta. Jos laite on reitittävänä on laina-aika oletuksena 24h.
Jos laite on siltaavana, DHCP-palvelin on Elisa ja laina-aika on lyhyempi.
Yhteyden katkeaminen ei olenormaalia, siitä kannattaa jättää häiriöilmoitus.
Kiitos vastauksestasi. Koska käytän omaa x86-pohjaista OpenWRT-reititintäni, olen poistanut DHCP:n käytöstä 5G ZTE:n ulkoisessa reitittimessä ja vaihdan toimintatilaksi "BRIDGE". Mutta kuten edellä mainitsin, minulla on IP-vuokra-ongelmia. Joten kun olet kirjoittanut minulle, vaihdan kaiken takaisin normaaliksi, joten nyt on DHCP ja "ROUTER" -tila, mutta minulla on sama ongelma! Eikä OpenWRT-reititin ole ongelma, koska se asetettu 1 minuutin välein alkaa pingata Googlea (8.8.8.8) ja jos ei vastausta, käynnistä itse uudelleen! Kun tänään noin 30 minuuttia sitten ei ole enää Internetiä, tarkistan, että ZTE-reititin kirjoittaa, koska se on yhteydessä Internetiin, eikä ongelmaa, mutta OpenWRT-reititin käynnistyi uudelleen useita kertoja, joten olen tarkistanut ZTE-reitittimen ja kytkenyt RJ45-kaapelin en OpenWRT:hen. reititin, mutta kannettavani ja sen kanssa ei ole Internet-yhteyttä! Mutta se on kirjoitettu kytkettynä jatkuvasti 9 tuntia sitten, eikä ongelmaa! Joten minun piti käynnistää itse ZTE-reititin uudelleen ja kun minulla on jälleen Internet-yhteys. (see pictures) Joten mitä voin tehdä? Kuinka voin sanoa, että Elisalla on ongelma 5G- tai ZTE-reitittimessä? Koska kuten edellä mainitsin ensimmäisessä keskustelussa Mobiililaajakaista 5G 300M:n ja sisä-ZTE-reitittimen kanssa, minulla ei ole mitään ongelmaa ja siinä ajassa kotiasetukset ovat samat, joten OpenWRT-reititin ei ole uusi asia, joten ei se ongelma.
Joten mitä voin tehdä? Kuinka voin sanoa, että Elisalla on ongelma 5G- tai ZTE-reitittimessä?
Suosittelen laittamaan viestiä OmaElisan kautta seuraavasti → Asiakaspalvelu → Asiakaspalvelun viestit → Uusi viesti → Valitse sopiva aihe (häiriöilmoitus) → Kuvaile tilanne tarkasti ja lisää mukaan liitteet. Näin saadaan tuo tutkittavaksi vikapalveluun. Mukava saada sinut myös mukaan OmaYhteisöön @xtend!
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.