Skip to main content

Moi!

Noin 2 viikkoa sitten minulla oli tuo 600M 5G kotinetti ulkoreitittimellä.
Minun ongelmani joka päivä 2-3x sai uuden IP-osoitteen, koska yhteys katkesi, mutta 3-4 minuutiksi. Se on erittäin ärsyttävää. DHCP-vuokra-aika sanoo 24 tuntia, mutta se ei ole totta. Olen asettanut sen joka yö klo 3:00 käynnistämään uudelleen, mutta koska DHCP-vuokra-aika ei pidä paikkaansa, se ei auta minua paljon.
Tietysti olen jo nollannut sen jne, jne. mutta sama ongelma.
Luin täällä tällä 5G-yhteydellä, en voi kysyä staattista IP-osoitetta, mutta sitten sinun täytyy tehdä jotain sen kanssa, koska se on todella ärsyttävää. Ennen minulla on ollut tuo Mobiililaajakaista 5G 300M, jossa on sisäinen ZTE-reititin, mutta ei koskaan ollut sitä ongelmaa!

DHCP-laina-aika riippuu DHCP-palvelimesta. Jos laite on reitittävänä on laina-aika oletuksena 24h. 

Jos laite on siltaavana, DHCP-palvelin on Elisa ja laina-aika on lyhyempi.

Yhteyden katkeaminen ei olenormaalia, siitä kannattaa jättää häiriöilmoitus.


Kiitos vastauksestasi.
Koska käytän omaa x86-pohjaista OpenWRT-reititintäni, olen poistanut DHCP:n käytöstä 5G ZTE:n ulkoisessa reitittimessä ja vaihdan toimintatilaksi "BRIDGE".
Mutta kuten edellä mainitsin, minulla on IP-vuokra-ongelmia. Joten kun olet kirjoittanut minulle, vaihdan kaiken takaisin normaaliksi, joten nyt on DHCP ja "ROUTER" -tila, mutta minulla on sama ongelma!
Eikä OpenWRT-reititin ole ongelma, koska se asetettu 1 minuutin välein alkaa pingata Googlea (8.8.8.8) ja jos ei vastausta, käynnistä itse uudelleen!
Kun tänään noin 30 minuuttia sitten ei ole enää Internetiä, tarkistan, että ZTE-reititin kirjoittaa, koska se on yhteydessä Internetiin, eikä ongelmaa, mutta OpenWRT-reititin käynnistyi uudelleen useita kertoja, joten olen tarkistanut ZTE-reitittimen ja kytkenyt RJ45-kaapelin en OpenWRT:hen. reititin, mutta kannettavani ja sen kanssa ei ole Internet-yhteyttä! Mutta se on kirjoitettu kytkettynä jatkuvasti 9 tuntia sitten, eikä ongelmaa! Joten minun piti käynnistää itse ZTE-reititin uudelleen ja kun minulla on jälleen Internet-yhteys. (see pictures)
Joten mitä voin tehdä? Kuinka voin sanoa, että Elisalla on ongelma 5G- tai ZTE-reitittimessä? Koska kuten edellä mainitsin ensimmäisessä keskustelussa Mobiililaajakaista 5G 300M:n ja sisä-ZTE-reitittimen kanssa, minulla ei ole mitään ongelmaa ja siinä ajassa kotiasetukset ovat samat, joten OpenWRT-reititin ei ole uusi asia, joten ei se ongelma.

 

 


Joten mitä voin tehdä? Kuinka voin sanoa, että Elisalla on ongelma 5G- tai ZTE-reitittimessä? 

Suosittelen laittamaan viestiä OmaElisan kautta seuraavasti → Asiakaspalvelu → Asiakaspalvelun viestit → Uusi viesti → Valitse sopiva aihe (häiriöilmoitus) → Kuvaile tilanne tarkasti ja lisää mukaan liitteet. Näin saadaan tuo tutkittavaksi vikapalveluun. Mukava saada sinut myös mukaan OmaYhteisöön @xtend! 🌞


Osallistu keskusteluun