Skip to main content
Vastattu

5G netin tilaus käsittelyssä

  • November 19, 2025
  • 5 kommenttia
  • 163 katselukerrat

Tilasin Elisa 5G+ liittymän ja simkortti tuli jo postista, mutta en jotenkin saa nettiä yhdistymään. Mokkulan asetukset pitäisi olla kaikki oikein, että siitä ei pitäisi johtua. Omaelisasta sitten huomasin, että tilaus on “käsittelyssä” tilassa vaikka tosiaan simkortti on jo tullut, voisikohan tuosta johtua ettei netti vielä toimi?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett

Ilmeisesti asia on kunnossa. Tärkeintä on tarkistaa, että liittymä on aktiivisena ja sen jälkeen mahdollinen sim-kortin pin-koodikyselyn pois päältä saaminen joko reitittimen hallinnan avulla tai käyttämällä sim-korttia puhelimessa koodikyselyn poistaakseen. 😊

5 kommenttia

Ihaa-na
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 20, 2025

Jos tuota ei näy sulla sopimuksissa vaan ainoastaan tilauksissa, ei sopimus ole vielä auki. Olitko ajastanut netin aukeamaan tietylle päivälle vai heti? 🔎

Mikäli sulle vaan passaa tässä ketjussa hommaa katsoa niin laittaisitko asiakasnumeron sun profiiliin? 😊

Tervetuloa vaan OmaYhteisöön ​@tangmo ! Toivottavasti viihdyt. 🤗


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • November 20, 2025

En ole tietääkseni ajastanut liittymää aukeamaan tietylle päivälle. Lisäsin asiakasnumeron profiiliin.


Ihaa-na
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 20, 2025

Kyllä tuo soppari auki on ja OmaElisastakin kun sen klikkaat auki, lukee “käytössä”. 🤔 Jos sulla on muualta hankittu mobiilireititin niin tarkistatko sieltä etähallinnasta ettei PIN-kysely ole päällä? 


eepuska
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+9
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 27, 2025

Moikka ​@tangmo ! Lähtikös tuo netti toimimaan reitittimessä normaalisti?😊

Ja jos lähti niin mitä toimenpiteitä se vaati?🤔


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • December 9, 2025

Ilmeisesti asia on kunnossa. Tärkeintä on tarkistaa, että liittymä on aktiivisena ja sen jälkeen mahdollinen sim-kortin pin-koodikyselyn pois päältä saaminen joko reitittimen hallinnan avulla tai käyttämällä sim-korttia puhelimessa koodikyselyn poistaakseen. 😊