No ei se teoreettisen maximi nopeuden nosto mitään auta, jos ei tule aikaisemmallakaan nopeudella lähelleekkään maximia. Eli mikä oli nopeus 600M liittymällä?
Jos sekin on ollut samaa luokkaa, niin katso modeemista yhteyden arvot ja käytetyt taajuudet (onkohan ollenkaan 5G taajuuksia saatavilla).
Varmaan tiedätkin, että liittymän "taattu nopeus" on 5M 4G verkossa ja 10M 5G verkossa.
Tervehdys
Minun yhteydet päivitettiin muutam,a viikko sitten 600:sta 1000:een mbps nopeuteen. Testasin nopeutta ja sain tulokseksi 6,3 mbps vastaanotto ja 1,3 mbps lähetys. Käynnistin reitittimen uudelleen ja nyt nopeus nousi 32,5 vastaanotto ja 6,1 mbps lähetys. Reititin on ZTE mc801A.
Nopeus ei ole noussut lainkaan päivityksen jälkeen.
Tähänkö pitää tyytyä. Noin 4% nimellisnopeudesta?
- Peksi
Onhan tuo nopeus vaihteluvälissä (10-1000), muttei kovin hääppöinen
Tuolla tietoa
Elisan mobiiliverkon nopeudet
Usein kysyttyä nopeudesta
Elisan Mobiililaajakaistan palvelukuvaus
Vielä:
Mobiililiittymän toimivuuden parantaminen
Mikä voi olla syynä huonoon toimivuuteen?
Voihan tehdä vika/häiriöilmoituksen, niin varmaan jotain selviää:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus
Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa /Häiriöilmoitus
Asiakaspalvelupuhelu:
010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)
Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.
Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)
Omaelisassa:
Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit
> Uusi viesti> Häiriöilmoitukset