Vastattu

CS:GO virallisiin palvelimiin ei saatu yhteyttä

  • 15 June 2021
  • 52 kommenttia
  • 2293 katselukerrat

Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki 26 July 2021, 15:05

Heips @Jani.mani@sama vika täälläkin@Paleniusville ja @NurmenRiku, jos näitä julkisen IP-osoitteen ongelmia vielä on, ja olette varmistaneet että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti tilattu oikealle liittymälle ja reitittimen APN-osoite on vaihdettu internet :arrow_right: internet4, ettekä olleet kerenneet vielä saamaan asiaa kuntoon, niin varmistakaapa että OmaYhteisö-profiilinne yksityisistä muistiinpanoista löytyy Elisan asiakasnumero ja kuittailkaa tähän lankaan että sopiiko, että liittymälle tehdään näin arkisin meidän moderaattorien päivystysaikana toimenpide mikä tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Laitteen uudelleenkäynnistys palauttaa yhteyden. Jos haluatte sopia tarkempaa aikaa niin siinä tapauksessa yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta ja/tai voitte myös varata suoraan soittopyynnön meidän vianrajaus- ja häiriöilmoituspuolelle täältä, valinnalla Häiriöilmoitus (mobiililiittymät) pääsette puhumaan suoraan asiakaspalvelijalle joka pystyy auttelemaan pulman kanssa. :slight_smile:

Elikkäs, kertauksena vielä myös mahdollisesti muillekin jotka tähän lankaan eksyvät: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen

:pray_tone2::rainbow::sparkles:

Katso alkuperäinen viesti

52 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Osaisikohan täällä joku auttaa, kun yhtäkkiä Elisan 5G -verkko ei suostu enää tekemään yhteistyötä kynärin kanssa. Virallisilla palvelimilla peliä haettaessa muuttuu “hakuikkuna” keltaiseksi ja ilmoittaa, että “virallisiin pelipalvelimiin ei saatu yhteyttä” viimeistään 6 sekunnin haun jälkeen. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni n. 1kk sitten, jolloin 2 päivän pähkäilyn ja selvittämisen jälkeen DECO-sovelluksen kautta UPnP:n pois kytkeminen auttoi. Nyt temppuillut noin 1,5 viikkoa eikä mikään tunnu auttavan. Olen kokeillut jokaisen keinon, joka Steamin tuessa tai yhteisöpalstoilla mainitaan, porttien forwardaamisen, palomuurin asetukset, uudelleenasentanut sekä steamin että kynärin, mutta mikään ei auta. Wlan-adapterilla yhdistäen puhelimesta jakamalla nettiä yhteys saadaan aikaan, mutta lan-kaapelilla tai wlan-adapterilla ei toimi 5G-verkolla. Laitteistona on Huawein 5G CPE Max sekä 2x TP-Link Deco M4R. Ongelma ei ole pelkissä Decoissa, koska suoraan Huawei 5G CPE Maxiin kytkettäessä ei toimi myöskään.



Moikka @Marezi ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Hmm, voisikohan tämä liittyä NAT-tyyppiin ja julkiseen IP-osoitteeseen? Mobiililaajakaistoja käytellessä pelit usein vaativat toimiakseen Julkinen IP-osoite -lisäpalvelun ja internet4 -yhteysosoitteen. Jos sinulla oli tämä jo käytössä, lisäiletkö asiakasnumeroa profiiliisi niin voisin vielä tuon liittymän puolen tarkistaa?

@Keinotekoinen profiiliin lisätty asiakasnumero.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kiitos @Marezi :) Kävin tsekkaan tota sun liittymää ja vähän näyttäis että provisioinnit ei välttämättä oo sillä mennyt ihan kuten piti läpi, passaako jos tyrkätään liittymä uusiksi verkkoon? Käytännössä tämä tarkoittaa että sulla katkeaa netti hetkeksi ja palautuu kun käynnistät Huawein reitittimen uusiksi, tän pitäisi korjata ongelma. Mikäli etätyöt tai vastaava rajoittaa katkojen mahdollisuutta eli pitäisi saada sovittua johonkin aikaikkunaan tuo toimenpide, niin kerro tuo, muuten riittää kuittaus että katko OK ja tehdään kunhan nähdään tuo kuittauksesi :) 

@Patomiäs katko OK.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Itseasiassa, pystytkö @Marezi laittamaan meille @OmaYhteisö-tiimi’lle tuon Huaweissa olevan SIM kortin sarjanumeron? Vähän näyttää omaan silmään että kaikki ei täsmäis niin helpompi käydä yksityisemmin toi tarkistus läpi varmuuden vuoksi :)

sama vika myös täällä..

Käyttäjätaso 5

Morjes @nightfox ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush:

Äh, kurja kuulla :confused:  oliko sinulla tuota julkista IP-osoitetta jo käytössä? Jos mobiililaajakaistalle on tilattu julkinen IP-osoite lisäpalveluna, ja reitittimelle on asetettu APN-osoitteeksi internet4 eikä silti toimi, niin voitaisiin kyllä käydä kurkkaamassa että onko liittymällä tekniset tiedot kaikki oikein :slight_smile:  lisäiletkö vielä Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Kiitos!

Mooi. Täällä ois samanlaista propleemaa.

sama vika täälläkin.

Sama vika täällä myös!

Käyttäjätaso 5

Sama vika täällä myös!

Moro @Paleniusville ja tervetuloa OmaYhteisöön! :wave:  Karsin tuosta käyttäjänimestäsi muuten tuon sähköpostipäätteen pois ettei yksilöivät tiedot lähde maailmalle. 😅

Onko sinulla käytössä mikä verkkolaite ja onko sinulla tuota draakin vinkkaamaa julkista IP:tä käytössä? Jos ongelmat jatkuvat tuosta huolimatta, niin lisäiletkö asiakasnumerosi tuonne OmaYhteisö-profiiliisi (vain moderaattoreiden nähtävissä) niin voitaisiin vilkaista tuon nettiliittymän tietoja tarkemmin tältä puolen. 🔍

 

Hei vaan kaikille!

Samanlaisia ongelmia on täälläkin ja alkoivat kesäkuun alkupuolella. Vaihdoin ensimmäisten ongelmien jälkeen itselleni julkisen ip osoitteen ja peli rupesi silloin toimimaan (siinä välissä suututin kyllä valven asiakaspalvelunkin). 1.7 liittymäni sopimus muuttui ja nopeutta kasvatettiin ja taas alkoi ongelmat, kunnes ~10.7 alkoi cs taas itekseen toimimaan ja toiminta vaihteeksi loppui 23.7 (päivitys!). Itse en ole muutoksia laitteistoihin tehnyt, paitsi silloin kun otin sen julkisen ip:n. Laitteina: huawei b525s → asus lyra → tplink usb wifi kikkare

1.7 liittymäni sopimus muuttui ja nopeutta kasvatettiin ja taas alkoi ongelmat, kunnes ~10.7 alkoi cs taas itekseen toimimaan ja toiminta vaihteeksi loppui 23.7 (päivitys!). Itse en ole muutoksia laitteistoihin tehnyt, paitsi silloin kun otin sen julkisen ip:n. Laitteina: huawei b525s → asus lyra → tplink usb wifi kikkare

Mitä päivitystä tarkoitat ?

1.7 liittymäni sopimus muuttui ja nopeutta kasvatettiin ja taas alkoi ongelmat, kunnes ~10.7 alkoi cs taas itekseen toimimaan ja toiminta vaihteeksi loppui 23.7 (päivitys!). Itse en ole muutoksia laitteistoihin tehnyt, paitsi silloin kun otin sen julkisen ip:n. Laitteina: huawei b525s → asus lyra → tplink usb wifi kikkare

Mitä päivitystä tarkoitat ?

Pelin päivitys.

Käyttäjätaso 5

Heips @Jani.mani@sama vika täälläkin@Paleniusville ja @NurmenRiku, jos näitä julkisen IP-osoitteen ongelmia vielä on, ja olette varmistaneet että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti tilattu oikealle liittymälle ja reitittimen APN-osoite on vaihdettu internet :arrow_right: internet4, ettekä olleet kerenneet vielä saamaan asiaa kuntoon, niin varmistakaapa että OmaYhteisö-profiilinne yksityisistä muistiinpanoista löytyy Elisan asiakasnumero ja kuittailkaa tähän lankaan että sopiiko, että liittymälle tehdään näin arkisin meidän moderaattorien päivystysaikana toimenpide mikä tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Laitteen uudelleenkäynnistys palauttaa yhteyden. Jos haluatte sopia tarkempaa aikaa niin siinä tapauksessa yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta ja/tai voitte myös varata suoraan soittopyynnön meidän vianrajaus- ja häiriöilmoituspuolelle täältä, valinnalla Häiriöilmoitus (mobiililiittymät) pääsette puhumaan suoraan asiakaspalvelijalle joka pystyy auttelemaan pulman kanssa. :slight_smile:

Elikkäs, kertauksena vielä myös mahdollisesti muillekin jotka tähän lankaan eksyvät: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen

:pray_tone2::rainbow::sparkles:

Heips @Jani.mani@sama vika täälläkin@Paleniusville ja @NurmenRiku, jos näitä julkisen IP-osoitteen ongelmia vielä on, ja olette varmistaneet että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti tilattu oikealle liittymälle ja reitittimen APN-osoite on vaihdettu internet :arrow_right: internet4, ettekä olleet kerenneet vielä saamaan asiaa kuntoon, niin varmistakaapa että OmaYhteisö-profiilinne yksityisistä muistiinpanoista löytyy Elisan asiakasnumero ja kuittailkaa tähän lankaan että sopiiko, että liittymälle tehdään näin arkisin meidän moderaattorien päivystysaikana toimenpide mikä tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Laitteen uudelleenkäynnistys palauttaa yhteyden. Jos haluatte sopia tarkempaa aikaa niin siinä tapauksessa yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta ja/tai voitte myös varata suoraan soittopyynnön meidän vianrajaus- ja häiriöilmoituspuolelle täältä, valinnalla Häiriöilmoitus (mobiililiittymät) pääsette puhumaan suoraan asiakaspalvelijalle joka pystyy auttelemaan pulman kanssa. :slight_smile:

Elikkäs, kertauksena vielä myös mahdollisesti muillekin jotka tähän lankaan eksyvät: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen

:pray_tone2::rainbow::sparkles:

Listan kohteet varmistettu, kaikki oli ok. Saa tehdä tarvittavat toimenpiteet!

Käyttäjätaso 5

Hyvä homma, toimenpide tehty @NurmenRiku meidän puolesta! :slight_smile:  Jos nyt käynnistelet reitittimen uudelleen alkaisiko vihdoin pelittämään? :blush:

Täällä tuli kuntoon. Kiitoksia ohjeistuksista.

Hyvä homma, toimenpide tehty @NurmenRiku meidän puolesta! :slight_smile:  Jos nyt käynnistelet reitittimen uudelleen alkaisiko vihdoin pelittämään? :blush:

Nyt toimii, Kiitos!

Minulla oli samaa ongelmaa. Vaihdoin apn osoitteeksi internet → internet 4, niin toimii taas kilpailullinen pelihaku. Ohjeita apn osoitteen vaihtamisesta löytyy google haulla

Nyt taas ongelma tuli takaisin viikon tauon jälkeen. Ylläolevat toimenpiteet on tehty. Voitteko tehdä toimenpiteen moderaattorin puolesta? 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Nyt taas ongelma tuli takaisin viikon tauon jälkeen. Ylläolevat toimenpiteet on tehty. Voitteko tehdä toimenpiteen moderaattorin puolesta? 

Tehty! Jos ongelma vielä tämän jälkeen palailee, niin kannattaa ottaa suoraan vikapalveluun yhteyttä vaikkapa soittopyynnön kautta. Ei se ihan oikein näin mene, että liittymä vaatii kovistelua kerran viikossa. :thinking:

Sama ongelma täälläkin, toimi hetken aikaa julkisen ip:n ja internet4-muokkausten jälkeen, mutta nyt ei enää. Saa tehdä tarvittavat toimenpiteet tännekin.

Käyttäjätaso 5

Sama ongelma täälläkin, toimi hetken aikaa julkisen ip:n ja internet4-muokkausten jälkeen, mutta nyt ei enää. Saa tehdä tarvittavat toimenpiteet tännekin.

Moi @oliwer ja tervetuloa OmaYhteisön joukkoon iloiseen! :smiley:  Sinulta löytyikin jo tarvittavat tiedot profiilistasi, niin kävin herättelemässä tuota liittymää ja julkista IP:tä toimintaa meidän verkon puolelta.

Alkaako ominaisuus nyt toimimaan tarkoitetulla tavalla? 👀

Sama ongelma täälläkin, toimi hetken aikaa julkisen ip:n ja internet4-muokkausten jälkeen, mutta nyt ei enää. Saa tehdä tarvittavat toimenpiteet tännekin.

Moi @oliwer ja tervetuloa OmaYhteisön joukkoon iloiseen! :smiley:  Sinulta löytyikin jo tarvittavat tiedot profiilistasi, niin kävin herättelemässä tuota liittymää ja julkista IP:tä toimintaa meidän verkon puolelta.

Alkaako ominaisuus nyt toimimaan tarkoitetulla tavalla? 👀

Taas pelittää, kiitoksia!

Osallistu keskusteluun