Elisa 5G kotinetin "asennuskokemus"

  • 19 May 2022
  • 1 kommentti
  • 3779 katselukerrat

Moi, täytynee nyt avautua hieman tästä 5G kotinetin asennuksesta, koska kaikki ei ole nyt mennyt putkeen Elisan puolelta.

 

Tilasin uuteen kotiin muutettuamme Elisalta 5G kotinetin joulukuussa 2021. Tilaus tehtiin puhelimitse, koska nettisivu ei hyväksynyt uutta osoitetta. Tiesin kuitenkin, että olimme 5G verkon alueella ja hyvin lähellä tukiasemaa, koska minulla on Elisalta jo puhelinlittymä 5G:llä.

 

5G modeemi (ZTE MC7010), sim kortti ja WIFI-reitittimet tarvikkeineen saapuivat noin viikon kuluessa tilauksesta. Vielä ei ollut tullut yhteydenottoa asennuksesta, mutta puhelimesse kerrottiin, että asennuksissa on ruuhkaa.

 

Meni monta viikkoa eikä yhteydenottoa asennuksesta kuulunut, ei edes tekstaria tai puhelinsoittoa asennusajan varaamiseksi. Päätin ottaa laitteet käyttöön itse sillä laskutus liittymän käytöstä juoksi koko ajan, sekä myös maksut laitteista. Käyttöönotto sujui itse ihan hyvin ja huomasin, että nopeudet olivat hyvällä tasolla. Tämä onkin ainoa asia, mikä tässä palvelussa on toiminut.

 

Kului aikaa joulukuu, tammikuu, helmikuu ja maaliskuussa huomasin, että Elisa olikin lähettänyt sähköpostiini laskuja, kun aikaisemmin minulla on ollut E-lasku käytössä. Oma moka kun en ollut huomannut ja maksoin liittymän ja laitteiden laskut sen jälkeen.

 

Huomasin myös, että helmikuussa minulle oli lähetty lasku, jossa laskutetaan liittymän asennuspalvelusta 390e. Ongelma on se, että minulle ei ole tätä asennuspalvelua tehty enkä ole edes saanut yhteydenottoa asentajalta. Minusta ei ole oikein, että laskutetaan asiakkaalta työstä, jota ei ole edes tehty ellei siitä ole sovittu, että laskutetaan etukäteen.

 

Tästä hieman hermostuneena otin yhteyttä Elisan asiakaspalveluun ensimmäisen kerran. Jonottamisen ja eri ihmisten jälkeen minut yhdistetään henkilölle, joka tietää 5G kotinetti asennuksista. Vaadin, että koska asennus on viivästynyt näin paljon haluan, että asennus perutaan eikä asennusmaksua peritä. Elisalle tämä ei sovi vaan he vaativat maksamaan asennuksesta (eli siis työstä jota EI ole tehty). Kuulostaa ihan kiristykseltä. Koska en ollut vielä tehnyt pysyvää asennusta talon ulkopuolelle vaan tehnyt tilapäisen asennuksen suostun siihen, että tilataan uusi asennus ja asentaja ottaa yhteyttä ajan sopimiseksi. Asennusmaksun lasku siirretään toukokuulle. Jään odottamaan asentajan soittoa.

 

Pikakelataan huhtikuu ja ollaan nyt toukokuun 17.5. Soitan Elisan asiakaspalveluun uudestaan, koska asennuksesta ei ole taaskaan kuulunut mitään ja lasku asennusmaksusta on erääntymässä. Minusta on ok jos virhe sattuu kerran ja se korjataan, mutta nyt sama virhe on tapahtunut jo toisen kerran joten tilanne on hieman ärsyttävä.

 

Ensimmäinen asiakaspalvelija ei voi auttaa ongelman kanssa ja ohjaa minut odottamaan n. 45 minuuttia toista asiakaspalvelijaa. Kun toinen asikaspalvelija vastaa kerron hänelle tilanteen, että hoidan nyt samaa ongelmaa jo toista kertaa ja minulta on mennyt luotto heidän palveluunsa täysin.

 

Asiakaspalvelija ilmeisesti tarkastelee tilannetta ja ihmettelee, että miten näin on päässyt käymään. Kerron, että koska tämä on jo toinen kerta kun asennusmaksua yritetään laskuttaa ilman asennustyön suorittamista. Haluan, että asennus perutaan eikä maksua veloiteta. Tämä ei missään nimessä ole mahdollista asiakaspalvelijan mukaan. Ehdotan, että haluan hinnanalennusta, koska palvelu ei ole laadullisesti riittävällä tasolla. Tämäkään ei käy. Asiakaspalvelija ehdottaa, että saan yhden kuukauden liittymän käyttömaksun hyvityksenä. Mielestäni tämä on naurettavan pieni hyvitys ja mietin vakavissani kaupan purkua, mutta koska netti on toiminut pääasiassa ihan hyvin hyväksyn sen, että yhden kuukauden lasku hyvitetään kokonaan, sekä laitetaan asennusmaksun lasku jäihin kunnes asennus on suoritettu. Asiakaspalvelija lupaa selvittää asiaa ja soittaa minulle takaisin. En ole vielä saanut takaisin soittoa asiakaspalvelijalta eivätkä laskut OmaElisassa näytä olevan jäissä. Toki voi olla, että palvelu ei osaa näyttää laskun olevan jäissä, mutta sitä en tiedä.

 

Mielestäni Elisan palvelu 5G kotinetin asentamisessa ja ongelmien ratkaisussa on ollut jäätävän huonoa. Miksi asennuksesta lähetetään lasku ennen kuin se on suoritettu? Jos minä en asiakkaana olisi reagoinut tähän asennuslasku olisi varmaankin nyt perinnässä. Tässä on kuvattuna n. puolen vuoden kokemukseni Elisan 5G kotinetin asennuksesta ja Elisan joustamattomuudesta.


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

@Sleepy pahoittelut kokemastasi. Asennusmaksu on nyt hyvitetty.