Vastattu

Elisa 5G kotinetti MC7010 päivitys ja ongelmat

  • 22 September 2022
  • 10 kommenttia
  • 779 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Avautuminen aiheesta Elisa 5g ja päivitykset, tässä nyt muutaman kk odotellut tuota päivitystä saapuvaksi jonka Elisan tuen mukaan pitäisi korjata kaikki ongelmat tuossa 5G pätkimisessä.

 

Kokemuksia nyt tämän päivän perusteella, päivitys siis asentui yöllä:

 

  • Reitittimen buutteja takana 3kpl
  • Yhteys pätkii, ainakin 5krt tänään. Ei pysy enää laskuissa mukana
  • yhteys on H-I-D-A-S, aiemmin näin päivisin on päässyt 100+/4+ nopeuksiin. Nyt 20/0.5 on aika vakio. Testattu Elisan ja speedtestin testatillä, samat nopeudet molemmilla.

Yritin soitella Elisan asiakaspalveluun, josta yritettiin yhdistää tekniselle puolelle, puhelu katkesi n.30min odottelun jälkeen. Oletettavasti tästä kuitenkin on tehty vikatiketti ja minuunpäin ollaan yhteydessä jollain aikavälillä.

 

Alkaa vähän huumori loppua tämän kanssa, tämähän olisi hauska vitsi jos etätyöt/muu netinkäyttö EI olisi 5G kautta hoidettuna.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi silvjann 26 September 2022, 17:25

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Avautuminen aiheesta Elisa 5g ja päivitykset, tässä nyt muutaman kk odotellut tuota päivitystä saapuvaksi jonka Elisan tuen mukaan pitäisi korjata kaikki ongelmat tuossa 5G pätkimisessä.

 

Kokemuksia nyt tämän päivän perusteella, päivitys siis asentui yöllä:

 

  • Reitittimen buutteja takana 3kpl
  • Yhteys pätkii, ainakin 5krt tänään. Ei pysy enää laskuissa mukana
  • yhteys on H-I-D-A-S, aiemmin näin päivisin on päässyt 100+/4+ nopeuksiin. Nyt 20/0.5 on aika vakio. Testattu Elisan ja speedtestin testatillä, samat nopeudet molemmilla.

Yritin soitella Elisan asiakaspalveluun, josta yritettiin yhdistää tekniselle puolelle, puhelu katkesi n.30min odottelun jälkeen. Oletettavasti tästä kuitenkin on tehty vikatiketti ja minuunpäin ollaan yhteydessä jollain aikavälillä.

 

Alkaa vähän huumori loppua tämän kanssa, tämähän olisi hauska vitsi jos etätyöt/muu netinkäyttö EI olisi 5G kautta hoidettuna.


Moikka @silvjann ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Ikävä kuulla tilanteesta. 🙁 Voidaan tarkistaa asiaa tätäkin kautta ja helpointa on jatkaa yksityisviestien puolella @OmaYhteisö-tiimi . 🙂

Käyttäjätaso 1

Avautuminen aiheesta Elisa 5g ja päivitykset, tässä nyt muutaman kk odotellut tuota päivitystä saapuvaksi jonka Elisan tuen mukaan pitäisi korjata kaikki ongelmat tuossa 5G pätkimisessä.

 

Kokemuksia nyt tämän päivän perusteella, päivitys siis asentui yöllä:

 

  • Reitittimen buutteja takana 3kpl
  • Yhteys pätkii, ainakin 5krt tänään. Ei pysy enää laskuissa mukana
  • yhteys on H-I-D-A-S, aiemmin näin päivisin on päässyt 100+/4+ nopeuksiin. Nyt 20/0.5 on aika vakio. Testattu Elisan ja speedtestin testatillä, samat nopeudet molemmilla.

Yritin soitella Elisan asiakaspalveluun, josta yritettiin yhdistää tekniselle puolelle, puhelu katkesi n.30min odottelun jälkeen. Oletettavasti tästä kuitenkin on tehty vikatiketti ja minuunpäin ollaan yhteydessä jollain aikavälillä.

 

Alkaa vähän huumori loppua tämän kanssa, tämähän olisi hauska vitsi jos etätyöt/muu netinkäyttö EI olisi 5G kautta hoidettuna.


Moikka @silvjann ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Ikävä kuulla tilanteesta. 🙁 Voidaan tarkistaa asiaa tätäkin kautta ja helpointa on jatkaa yksityisviestien puolella @OmaYhteisö-tiimi . 🙂

Yksityisviesti laitettu :)

Käyttäjätaso 1

Muillekin ehkä saman ongelman kanssa painiville tiedoksi:

 

Tällä hetkellä näyttää hyvältä, omien kokeilujen jälkeen tiputeltu 5G kaistoja pois reitittimestä, lähinnä niitä joiden ei edes pitäisi kuulua omassa osoitteessa yhteys parani huomattavasti.

20/0,5 → 70/4 nopeuksiin, testaamallahan nuo selviää. Toki tämähän voi olla korjaus joka toimii vain itsellä, mut pitäähän omat kokemukset jakaa.

Yhteyden vakaudesta ei vielä näin parin tunnin jälkeen ole oikein mitään sanottavaa. Mutta on tuo yhteys nyt pysynyt jo pidempään ylhäällä kuin aiemmin tämän päivän aikana.

Käyttäjätaso 1

Muillekin ehkä saman ongelman kanssa painiville tiedoksi:

 

Tällä hetkellä näyttää hyvältä, omien kokeilujen jälkeen tiputeltu 5G kaistoja pois reitittimestä, lähinnä niitä joiden ei edes pitäisi kuulua omassa osoitteessa yhteys parani huomattavasti.

20/0,5 → 70/4 nopeuksiin, testaamallahan nuo selviää. Toki tämähän voi olla korjaus joka toimii vain itsellä, mut pitäähän omat kokemukset jakaa.

Yhteyden vakaudesta ei vielä näin parin tunnin jälkeen ole oikein mitään sanottavaa. Mutta on tuo yhteys nyt pysynyt jo pidempään ylhäällä kuin aiemmin tämän päivän aikana.

vkl jälkeen lisäkokemuksia ja ehkä myös hieman avautumista:

 

pätkiminen ei ole loppunut, tänään uudestaan oltu yhteydessä Elisan tukeen. Taas vähän eri ohjeita ja tieto että tämä viimeviikolla tullut päivitys onkin ns.välipäivitys joka on ajettu eniten valittaneille asiakkaille :(

Tämän päivän säätämisen seurauksena netti pätkii edelleen (tänään n.10krt jo). Mitä tästä nyt sitten seuraa:

Tilasin tänään kuidun kun myyjä soitti sopivaan aikaan (eli silloin kun yhteys pätki), ei paljoa kiinnostanut mitä se maksaa :D Joten Elisa onnistui tässä karkottamaan yhden asiakkaan pois, pysyvästi tällä kertaa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Muillekin ehkä saman ongelman kanssa painiville tiedoksi:

 

Tällä hetkellä näyttää hyvältä, omien kokeilujen jälkeen tiputeltu 5G kaistoja pois reitittimestä, lähinnä niitä joiden ei edes pitäisi kuulua omassa osoitteessa yhteys parani huomattavasti.

20/0,5 → 70/4 nopeuksiin, testaamallahan nuo selviää. Toki tämähän voi olla korjaus joka toimii vain itsellä, mut pitäähän omat kokemukset jakaa.

Yhteyden vakaudesta ei vielä näin parin tunnin jälkeen ole oikein mitään sanottavaa. Mutta on tuo yhteys nyt pysynyt jo pidempään ylhäällä kuin aiemmin tämän päivän aikana.

vkl jälkeen lisäkokemuksia ja ehkä myös hieman avautumista:

 

pätkiminen ei ole loppunut, tänään uudestaan oltu yhteydessä Elisan tukeen. Taas vähän eri ohjeita ja tieto että tämä viimeviikolla tullut päivitys onkin ns.välipäivitys joka on ajettu eniten valittaneille asiakkaille :(

Tämän päivän säätämisen seurauksena netti pätkii edelleen (tänään n.10krt jo). Mitä tästä nyt sitten seuraa:

Tilasin tänään kuidun kun myyjä soitti sopivaan aikaan (eli silloin kun yhteys pätki), ei paljoa kiinnostanut mitä se maksaa :D Joten Elisa onnistui tässä karkottamaan yhden asiakkaan pois, pysyvästi tällä kertaa. 

Itsekkin tässä kuidun asennusta odotellaan..

Tänne myös tuli tuo uusin päivitys viime viikolla kun olin valitellut muutama viikko aiemmin pätkimisestä. Eipä auttanut päivitys, vaan vaikuttaisi jopa heikentäneen tilannetta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Tänne myös tuli tuo uusin päivitys viime viikolla kun olin valitellut muutama viikko aiemmin pätkimisestä. Eipä auttanut päivitys, vaan vaikuttaisi jopa heikentäneen tilannetta.

@asdasdsadsadasd Äh, ikävä kuulla, että tuo ei ole auttanut ongelmiin. Saisitko rimpautettua meille vielä vikapalveluun ja olisikin hyvä jos saataisiin muutamat esimerkit noista katkoksista kuten kellonaika, päivämäärä ja arviolta kuinka kauan yhteys oli alhaalla. Näin voimme tutkia myös tarkemmin juurisyytä.

Käyttäjätaso 1

No niin, itsellä  yhteys toimi 88 tuntia vakaasti, mutta tänään on taas pätkinyt moneen otteeseen jo, uusimmalla päivityksellä….. on tämä laite kyllä varsin ongelmallinen…. tänään pitänyt buutata 3 kertaan tähän mennessä…..

Samma här, heikommaksi meni tämän päivityksen myötä, tai ei ainakaan parantunut. Pitänee huomenna käydä ruuvaamassa laatikko katolta ja lähtä myymälään neuvottelemaan.

 

Edit: aspaan ei pääse läpi

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Onpas kurja kuulla @tiger114 ja @maailmanmestari ettei tuosta päivityksestä ollut apua vaan mahdollisesti jopa enemmän haittaa. 😕 Jos ette jo kerenneet olla yhteydessä Elisan häiriöilmoituksiin niin olisi hyvä jos pystyisitte joko soittelemaan (yhteystiedot löytyy täältä, häiriöilmoituksia otetaan vastaan 24/7) tai varata suoraan soittoajan tältä sivulta aiheella Häiriöilmoitus (mobiililiittymät) niin meiltä soittelisi sitten valitun aikaikkunan sisällä asiantuntija jolla on jo valmiiksi varmasti oikea osaaminen millä autella asiassa. 👍🏼