Skip to main content

Moi,

apn on vaihdettu internet4:ksi, julkinen ip-tilattu, mutta

modeemille tarjotaan 10-alkuista ip:tä. Eikös toi osoite ole NATin takana?

 

Laita asiakasnumero käyttäjäprofiilisi niin voidaan katsoa liittymää tarkemmin.


Lisäsin asiakasnumeron, katsoin laskustani, sitähän tarkoitit?


Lisäsin asiakasnumeron, katsoin laskustani, sitähän tarkoitit?

Sitä tarkoitin. Kollega fiksasi liittymän provisiointia. Buuttaa reititin vielä kertaalleen niin saat julkisen verkon IP-osoitteen laitteelle. Pahoittelut ylimääräisestä vaivasta.


Kiitos, nyt pelittää.

Pitäisikö asiaan liittyvää ohjeistusta täsmentää tai korjata nykyisen ohjeistuksen takana olevaa toimintaa.

Tuli aika pitkään ihmeteltyä enen kuin hokasin mikä mättää (etenkin kun mielestäni toimin juuri annettujen ohjeiden mukaisesti).

 


Oikein olet toiminut. Yhdellä jos toisella noita liittymän rukkaamisia Elisa tehnyt, kun

on ollut epätoimivuutta julkisen IP osoitteen tilauksen jälkeen.


Tätä epätoimivuutta on ollut vuosikausia ja minua kyllä ihmetyttää , että Elisa ei ole korjannut provisiointisysteemiään , vaan tyytyy vain jälkikäteen käsipelin korjaamaan virheitä , joita automatiikka tekee.

Ei luulisi olevan ylivoimainen tehtävä korjata systeemi ja säästää asiakkaat turhilta ihmettelyiltä ja rasittaahan tuo aspaakin , kun käsin korjaillaan asetuksia.


Kiitos, nyt pelittää.

Pitäisikö asiaan liittyvää ohjeistusta täsmentää tai korjata nykyisen ohjeistuksen takana olevaa toimintaa.

 

Hyvä että alkoi toimia! Ja ehdottomasti tarkoitus olisi toimia heti käyttöönottaessa (tulipa déjà-vu jostain kumman syystä 😮).

Ohjesivullamme lukee nykyään näin: Mikäli et näiden vaiheiden jälkeen kuitenkaan saa julkista IP-osoitetta toimimaan, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos tarvitset apua laitteen asetusten kanssa, ota yhteys Omaguruun.
Tuo on virallinen väylä ongelmatilanteisiin, mutta jos jossain on puutteellinen ohje, niin laittaisitko linkkiä? 🙏


Osallistu keskusteluun