Skip to main content
Vastaus

Elisa Netti 100M julkinen IP

  • March 28, 2025
  • 10 kommenttia
  • 247 katselukerrat

Moi,

apn on vaihdettu internet4:ksi, julkinen ip-tilattu, mutta

modeemille tarjotaan 10-alkuista ip:tä. Eikös toi osoite ole NATin takana?

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne

Lisäsin asiakasnumeron, katsoin laskustani, sitähän tarkoitit?

Sitä tarkoitin. Kollega fiksasi liittymän provisiointia. Buuttaa reititin vielä kertaalleen niin saat julkisen verkon IP-osoitteen laitteelle. Pahoittelut ylimääräisestä vaivasta.

10 kommenttia

sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • March 28, 2025

Laita asiakasnumero käyttäjäprofiilisi niin voidaan katsoa liittymää tarkemmin.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • March 28, 2025

Lisäsin asiakasnumeron, katsoin laskustani, sitähän tarkoitit?


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • March 28, 2025

Lisäsin asiakasnumeron, katsoin laskustani, sitähän tarkoitit?

Sitä tarkoitin. Kollega fiksasi liittymän provisiointia. Buuttaa reititin vielä kertaalleen niin saat julkisen verkon IP-osoitteen laitteelle. Pahoittelut ylimääräisestä vaivasta.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • March 28, 2025

Kiitos, nyt pelittää.

Pitäisikö asiaan liittyvää ohjeistusta täsmentää tai korjata nykyisen ohjeistuksen takana olevaa toimintaa.

Tuli aika pitkään ihmeteltyä enen kuin hokasin mikä mättää (etenkin kun mielestäni toimin juuri annettujen ohjeiden mukaisesti).

 


  • March 29, 2025

Oikein olet toiminut. Yhdellä jos toisella noita liittymän rukkaamisia Elisa tehnyt, kun

on ollut epätoimivuutta julkisen IP osoitteen tilauksen jälkeen.


Sokrates
  • March 29, 2025

Tätä epätoimivuutta on ollut vuosikausia ja minua kyllä ihmetyttää , että Elisa ei ole korjannut provisiointisysteemiään , vaan tyytyy vain jälkikäteen käsipelin korjaamaan virheitä , joita automatiikka tekee.

Ei luulisi olevan ylivoimainen tehtävä korjata systeemi ja säästää asiakkaat turhilta ihmettelyiltä ja rasittaahan tuo aspaakin , kun käsin korjaillaan asetuksia.


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • March 31, 2025

Kiitos, nyt pelittää.

Pitäisikö asiaan liittyvää ohjeistusta täsmentää tai korjata nykyisen ohjeistuksen takana olevaa toimintaa.

 

Hyvä että alkoi toimia! Ja ehdottomasti tarkoitus olisi toimia heti käyttöönottaessa (tulipa déjà-vu jostain kumman syystä 😮).

Ohjesivullamme lukee nykyään näin: Mikäli et näiden vaiheiden jälkeen kuitenkaan saa julkista IP-osoitetta toimimaan, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos tarvitset apua laitteen asetusten kanssa, ota yhteys Omaguruun.
Tuo on virallinen väylä ongelmatilanteisiin, mutta jos jossain on puutteellinen ohje, niin laittaisitko linkkiä? 🙏


  • Tulokas
  • July 16, 2025

Jouduin palauttamaan modeemin tehdasasetuksille, ja sen jälkeen se ei ole saanut julkista ip:tä. APN vaihdettu internet4, ja modeemi uudelleenkäynnistetty useamman kerran.


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • July 16, 2025

Jouduin palauttamaan modeemin tehdasasetuksille, ja sen jälkeen se ei ole saanut julkista ip:tä. APN vaihdettu internet4, ja modeemi uudelleenkäynnistetty useamman kerran.

Kollega vilkaisi liittymääsi ja siinä on kaikki kunnossa.

Tarkista vielä varmuuden vuoksi, että olet ottanut sen luomasi profiilin käyttöönkin, jossa APN:ksi on määritetty “internet4”, se yllättävän usein unohtuu.


  • Tulokas
  • July 16, 2025

Kyllä se on käytössä. Kokeilin taas uudelleenkäynnistää modeemin, ja se sai jälleen 10.x.x.x ip osoitteen.