Skip to main content

Elisan laskutusongelmat


Forum|alt.badge.img+4
  • Avulias
  • 128 kommenttia

Hei,

 

Täytyy nyt myöntää, että Elisan asiakaspalvelu on täysin epäonnistunut siinä, että yrittäisi selvittää minun 5G liittymäni laskutusepäselvyydet.

 

Kun tämä homma kerran vaatii useita soittoja ja sähköposteja ja homma ei hoidu, niin ilmeisesti asia on lienee niin, että asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että asiakas lähtee kilpailijalle. Tämä on toki asiakkaalle helpoin ratkaisu. 

 

Tämä elisan kallein 5G liittymä olisi muuten ihan hyvä ratkaisu, mutta kun laskuongelmaa ei kerran kukaan halua selvittää, niin lienee helpointa vaihtaa 5G esimerkiksi DNA 5G:hen.

 

En tiedä onko tätä ongelmaa muillakin, mutta kun asiaan on palanut niin paljon tunteja, niin varmaan oikeasti kannattaa vaihtaa operaattori. 

 

Eero

Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

Forum|alt.badge.img+15
  • Älykkö
  • 1108 kommenttia
  • 14. huhtikuuta 2021

Joo, eipä operaattorien tarvitse pätkääkään noudattaa liittymäsopimusten velvoitteita. Jouduin vaihtamaan operaattoria, koska eräs operaattori ei pystynyt täyttämään liittymäsopimuksen velvoitteita. Eivätkä edes yrittäneet. Vaihtoon vaan kun homma ei toimi. Itselläni on vain se ongelma, että mobiililiittymään vaihtoehdot on vähissä, kun ainoastaan yksi operaattori toimii kunnolla kotona (vaikka kaikkien tukarit on samassa tolpassa). 


Forum|alt.badge.img+4
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 128 kommenttia
  • 14. huhtikuuta 2021
wellu_76 kirjoitti:

Joo, eipä operaattorien tarvitse pätkääkään noudattaa liittymäsopimusten velvoitteita. Jouduin vaihtamaan operaattoria, koska eräs operaattori ei pystynyt täyttämään liittymäsopimuksen velvoitteita. Eivätkä edes yrittäneet. Vaihtoon vaan kun homma ei toimi. Itselläni on vain se ongelma, että mobiililiittymään vaihtoehdot on vähissä, kun ainoastaan yksi operaattori toimii kunnolla kotona (vaikka kaikkien tukarit on samassa tolpassa). 

 

Liittymä toimii, mutta kun laskutusta ei lupauksista huolimatta saada toimimaan, niin tälläinen toiminta kuulostaa ikävältä.

 

Itselläni valitettavasti käsivällisyys loppuu kesken. Ei mielestäni ole käyttäjän ongelma yrittää selvitellä miksi elisan asiakaspalvelu ei kykene asiaa korjaamaan.

 

Luulisin, että tämä olisi helppoa, mutta kun ei ole.

 

Eero


Forum|alt.badge.img+15
  • Älykkö
  • 1108 kommenttia
  • 14. huhtikuuta 2021

Voitko yhtään valottaa millaisesta ongelmasta on kyse?


Forum|alt.badge.img+4
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 128 kommenttia
  • 14. huhtikuuta 2021
wellu_76 kirjoitti:

Voitko yhtään valottaa millaisesta ongelmasta on kyse?

 

Kyse on sellaisesta ongelmasta, että en maksa laskuja vaan ne hoitaa firma.

Elisa vaan ei kykene nyt hoitamaan laskujen kohdistumisia vaikka kovasti on lupailtu,

että hoituu.

 

Valitettavasti elisan laskutus minun näkökulmastani vaikuttaa enemmän lastentarhamenolta kuin oikealta toiminnalta. Aina löytyy joku syy, että homma ei onnistu.

 

Käytössä on siis elisan kallein 5G mobiililaajakaista.

 

Eero


LeonM
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 525 kommenttia
  • 14. huhtikuuta 2021

Hmm. Seuraako tästä laskutusmuistuksia vai, kuinka pulmat konkretisoituvat? Sillä, että käytössä on elisan kallein 5G mobiililaajakaista ei saane sen enempää sympatiaa tällä palstalla. 

Jos kyseessä on ns. yritysliittymä niin, elisan yritysasiakaspalvelu lienee vieläkin sen verran vanhanaikaista, ettei se ole laskeutunut tänne kuolevaisten keskuuteen, vaan liihottelee tuolla jossakin yläpilvissä.

Toivottavasti saatte laskutusasiat kuntoon. En osaa luvata, että ruoho olisi yhtään vihreämpää toisaalla.


Forum|alt.badge.img+4
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 128 kommenttia
  • 14. huhtikuuta 2021
LeonM kirjoitti:

Hmm. Seuraako tästä laskutusmuistuksia vai, kuinka pulmat konkretisoituvat? Sillä, että käytössä on elisan kallein 5G mobiililaajakaista ei saane sen enempää sympatiaa tällä palstalla. 

Jos kyseessä on ns. yritysliittymä niin, elisan yritysasiakaspalvelu lienee vieläkin sen verran vanhanaikaista, ettei se ole laskeutunut tänne kuolevaisten keskuuteen, vaan liihottelee tuolla jossakin yläpilvissä.

 

Ongelma lienee siinä, kun ei ole yritysliittymä. Lähinnä ihmettelen sitä miten huonosti maksavan asiakkaan hommat hoituu. Pohdin tässä juuri, että oisko muualla paremmin.

 

Ennen ajattelin että maksava asiakas kiinnostaa teleoperaattoria, mutta taitaa olla niin, että kiinnostus tulee siinä vaiheessa kun irtisanoo liittymän.

 

Eero


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1738 kommenttia
  • 14. huhtikuuta 2021
eerov kirjoitti:

Hei,

 

Täytyy nyt myöntää, että Elisan asiakaspalvelu on täysin epäonnistunut siinä, että yrittäisi selvittää minun 5G liittymäni laskutusepäselvyydet.

 

Kun tämä homma kerran vaatii useita soittoja ja sähköposteja ja homma ei hoidu, niin ilmeisesti asia on lienee niin, että asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että asiakas lähtee kilpailijalle. Tämä on toki asiakkaalle helpoin ratkaisu. 

 

Tämä elisan kallein 5G liittymä olisi muuten ihan hyvä ratkaisu, mutta kun laskuongelmaa ei kerran kukaan halua selvittää, niin lienee helpointa vaihtaa 5G esimerkiksi DNA 5G:hen.

 

En tiedä onko tätä ongelmaa muillakin, mutta kun asiaan on palanut niin paljon tunteja, niin varmaan oikeasti kannattaa vaihtaa operaattori. 

 

Eero

Pahoittelut, että asian selvittäminen on ollut kannaltasi hankalaa. Jos tästä on jo asiakaspalveluumme oltu yhteydessä ja sitä kautta käsittely on vielä kesken niin varmasti siihen ratkaisu saadaan. :) 


Forum|alt.badge.img+4
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 128 kommenttia
  • 14. huhtikuuta 2021
JJesseJ kirjoitti:
eerov kirjoitti:

Hei,

 

Täytyy nyt myöntää, että Elisan asiakaspalvelu on täysin epäonnistunut siinä, että yrittäisi selvittää minun 5G liittymäni laskutusepäselvyydet.

 

Kun tämä homma kerran vaatii useita soittoja ja sähköposteja ja homma ei hoidu, niin ilmeisesti asia on lienee niin, että asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että asiakas lähtee kilpailijalle. Tämä on toki asiakkaalle helpoin ratkaisu. 

 

Tämä elisan kallein 5G liittymä olisi muuten ihan hyvä ratkaisu, mutta kun laskuongelmaa ei kerran kukaan halua selvittää, niin lienee helpointa vaihtaa 5G esimerkiksi DNA 5G:hen.

 

En tiedä onko tätä ongelmaa muillakin, mutta kun asiaan on palanut niin paljon tunteja, niin varmaan oikeasti kannattaa vaihtaa operaattori. 

 

Eero

Pahoittelut, että asian selvittäminen on ollut kannaltasi hankalaa. Jos tästä on jo asiakaspalveluumme oltu yhteydessä ja sitä kautta käsittely on vielä kesken niin varmasti siihen ratkaisu saadaan. :) 

 

Toivotaan näin. Olen aika kypsä ongelman selvittämiseen eli jos siitä tulee vielä maksumuistutus, niin sitten minä sen liittymän vaihdan.

 

Tämä ihan näin fiiliksellä, että homma ei pitäisi olla näin hankalaa.

 

Eero


Forum|alt.badge.img
  • Älyniekka
  • 474 kommenttia
  • 15. huhtikuuta 2021

Kerrotaanpas omat kokemukset kilpailijalla, vastaava tilanne, mutta käytössä järkevähintainen liittymä. Yksi soitto asiakaspalveluun (maksuton puhelu) ja asia hoidettu. Toki kertamaksu meni muutoksesta. Laskutus toiminut oikein, ei ole tarvinnut mitään asian eteen sen jälkeen tehdä.

 

Ei kyllä kannata Elisan kanssa tapella. Ensinnäkään Elisa ei halua myydä kuluttajaliittymää yritykselle ja se vasta ihme onkin jos suostuvat kuitenkin kuluttajaliittymän laskun osoittamaan yritykselle. Tätä joskus pyydetty, mutta käskivät tilata yritysmyynnin kautta yritysliittymän. 

Kyseinen kilpailija myy myös kuluttajaliittymiä yrityksille ilman ongelmia.


Forum|alt.badge.img+4
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 128 kommenttia
  • 15. huhtikuuta 2021
ihmettelijä2 kirjoitti:

Kerrotaanpas omat kokemukset kilpailijalla, vastaava tilanne, mutta käytössä järkevähintainen liittymä. Yksi soitto asiakaspalveluun (maksuton puhelu) ja asia hoidettu. Toki kertamaksu meni muutoksesta. Laskutus toiminut oikein, ei ole tarvinnut mitään asian eteen sen jälkeen tehdä.

 

Ei kyllä kannata Elisan kanssa tapella. Ensinnäkään Elisa ei halua myydä kuluttajaliittymää yritykselle ja se vasta ihme onkin jos suostuvat kuitenkin kuluttajaliittymän laskun osoittamaan yritykselle. Tätä joskus pyydetty, mutta käskivät tilata yritysmyynnin kautta yritysliittymän. 

Kyseinen kilpailija myy myös kuluttajaliittymiä yrityksille ilman ongelmia.

 

Terminoin itse tämän 5G mobiililaajakaistan, kun asiakkaan (laskutus) ongelmaa ei kyetty korjaamaan.

 

Yritys ja pahoittelut ei tässä vaiheessa ikävä kyllä enää riitä vaan pitää tapahtua jotain oikeatakin toimintaa. 

 

Kyse oli jostain kymppien summasta ja jos sitä ei saada oikein hoidettua, niin laskuttaja olisi voinut sen suosiolla kuitata vaikka omaksi tappiokseensa. Olin kieltämättä pettynyt, kun ongelman ratkaisu on tätä tasoa. Yritettiin kyllä kovasti.

 

Vaihdettiin siihen punaiseen. 

 

Eero