Elisan laskutusongelmat


Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

Hei,

 

Täytyy nyt myöntää, että Elisan asiakaspalvelu on täysin epäonnistunut siinä, että yrittäisi selvittää minun 5G liittymäni laskutusepäselvyydet.

 

Kun tämä homma kerran vaatii useita soittoja ja sähköposteja ja homma ei hoidu, niin ilmeisesti asia on lienee niin, että asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että asiakas lähtee kilpailijalle. Tämä on toki asiakkaalle helpoin ratkaisu. 

 

Tämä elisan kallein 5G liittymä olisi muuten ihan hyvä ratkaisu, mutta kun laskuongelmaa ei kerran kukaan halua selvittää, niin lienee helpointa vaihtaa 5G esimerkiksi DNA 5G:hen.

 

En tiedä onko tätä ongelmaa muillakin, mutta kun asiaan on palanut niin paljon tunteja, niin varmaan oikeasti kannattaa vaihtaa operaattori. 

 

Eero


10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Joo, eipä operaattorien tarvitse pätkääkään noudattaa liittymäsopimusten velvoitteita. Jouduin vaihtamaan operaattoria, koska eräs operaattori ei pystynyt täyttämään liittymäsopimuksen velvoitteita. Eivätkä edes yrittäneet. Vaihtoon vaan kun homma ei toimi. Itselläni on vain se ongelma, että mobiililiittymään vaihtoehdot on vähissä, kun ainoastaan yksi operaattori toimii kunnolla kotona (vaikka kaikkien tukarit on samassa tolpassa). 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

Joo, eipä operaattorien tarvitse pätkääkään noudattaa liittymäsopimusten velvoitteita. Jouduin vaihtamaan operaattoria, koska eräs operaattori ei pystynyt täyttämään liittymäsopimuksen velvoitteita. Eivätkä edes yrittäneet. Vaihtoon vaan kun homma ei toimi. Itselläni on vain se ongelma, että mobiililiittymään vaihtoehdot on vähissä, kun ainoastaan yksi operaattori toimii kunnolla kotona (vaikka kaikkien tukarit on samassa tolpassa). 

 

Liittymä toimii, mutta kun laskutusta ei lupauksista huolimatta saada toimimaan, niin tälläinen toiminta kuulostaa ikävältä.

 

Itselläni valitettavasti käsivällisyys loppuu kesken. Ei mielestäni ole käyttäjän ongelma yrittää selvitellä miksi elisan asiakaspalvelu ei kykene asiaa korjaamaan.

 

Luulisin, että tämä olisi helppoa, mutta kun ei ole.

 

Eero

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Voitko yhtään valottaa millaisesta ongelmasta on kyse?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

Voitko yhtään valottaa millaisesta ongelmasta on kyse?

 

Kyse on sellaisesta ongelmasta, että en maksa laskuja vaan ne hoitaa firma.

Elisa vaan ei kykene nyt hoitamaan laskujen kohdistumisia vaikka kovasti on lupailtu,

että hoituu.

 

Valitettavasti elisan laskutus minun näkökulmastani vaikuttaa enemmän lastentarhamenolta kuin oikealta toiminnalta. Aina löytyy joku syy, että homma ei onnistu.

 

Käytössä on siis elisan kallein 5G mobiililaajakaista.

 

Eero

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Hmm. Seuraako tästä laskutusmuistuksia vai, kuinka pulmat konkretisoituvat? Sillä, että käytössä on elisan kallein 5G mobiililaajakaista ei saane sen enempää sympatiaa tällä palstalla. 

Jos kyseessä on ns. yritysliittymä niin, elisan yritysasiakaspalvelu lienee vieläkin sen verran vanhanaikaista, ettei se ole laskeutunut tänne kuolevaisten keskuuteen, vaan liihottelee tuolla jossakin yläpilvissä.

Toivottavasti saatte laskutusasiat kuntoon. En osaa luvata, että ruoho olisi yhtään vihreämpää toisaalla.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

Hmm. Seuraako tästä laskutusmuistuksia vai, kuinka pulmat konkretisoituvat? Sillä, että käytössä on elisan kallein 5G mobiililaajakaista ei saane sen enempää sympatiaa tällä palstalla. 

Jos kyseessä on ns. yritysliittymä niin, elisan yritysasiakaspalvelu lienee vieläkin sen verran vanhanaikaista, ettei se ole laskeutunut tänne kuolevaisten keskuuteen, vaan liihottelee tuolla jossakin yläpilvissä.

 

Ongelma lienee siinä, kun ei ole yritysliittymä. Lähinnä ihmettelen sitä miten huonosti maksavan asiakkaan hommat hoituu. Pohdin tässä juuri, että oisko muualla paremmin.

 

Ennen ajattelin että maksava asiakas kiinnostaa teleoperaattoria, mutta taitaa olla niin, että kiinnostus tulee siinä vaiheessa kun irtisanoo liittymän.

 

Eero

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei,

 

Täytyy nyt myöntää, että Elisan asiakaspalvelu on täysin epäonnistunut siinä, että yrittäisi selvittää minun 5G liittymäni laskutusepäselvyydet.

 

Kun tämä homma kerran vaatii useita soittoja ja sähköposteja ja homma ei hoidu, niin ilmeisesti asia on lienee niin, että asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että asiakas lähtee kilpailijalle. Tämä on toki asiakkaalle helpoin ratkaisu. 

 

Tämä elisan kallein 5G liittymä olisi muuten ihan hyvä ratkaisu, mutta kun laskuongelmaa ei kerran kukaan halua selvittää, niin lienee helpointa vaihtaa 5G esimerkiksi DNA 5G:hen.

 

En tiedä onko tätä ongelmaa muillakin, mutta kun asiaan on palanut niin paljon tunteja, niin varmaan oikeasti kannattaa vaihtaa operaattori. 

 

Eero

Pahoittelut, että asian selvittäminen on ollut kannaltasi hankalaa. Jos tästä on jo asiakaspalveluumme oltu yhteydessä ja sitä kautta käsittely on vielä kesken niin varmasti siihen ratkaisu saadaan. :) 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

Hei,

 

Täytyy nyt myöntää, että Elisan asiakaspalvelu on täysin epäonnistunut siinä, että yrittäisi selvittää minun 5G liittymäni laskutusepäselvyydet.

 

Kun tämä homma kerran vaatii useita soittoja ja sähköposteja ja homma ei hoidu, niin ilmeisesti asia on lienee niin, että asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että asiakas lähtee kilpailijalle. Tämä on toki asiakkaalle helpoin ratkaisu. 

 

Tämä elisan kallein 5G liittymä olisi muuten ihan hyvä ratkaisu, mutta kun laskuongelmaa ei kerran kukaan halua selvittää, niin lienee helpointa vaihtaa 5G esimerkiksi DNA 5G:hen.

 

En tiedä onko tätä ongelmaa muillakin, mutta kun asiaan on palanut niin paljon tunteja, niin varmaan oikeasti kannattaa vaihtaa operaattori. 

 

Eero

Pahoittelut, että asian selvittäminen on ollut kannaltasi hankalaa. Jos tästä on jo asiakaspalveluumme oltu yhteydessä ja sitä kautta käsittely on vielä kesken niin varmasti siihen ratkaisu saadaan. :) 

 

Toivotaan näin. Olen aika kypsä ongelman selvittämiseen eli jos siitä tulee vielä maksumuistutus, niin sitten minä sen liittymän vaihdan.

 

Tämä ihan näin fiiliksellä, että homma ei pitäisi olla näin hankalaa.

 

Eero

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kerrotaanpas omat kokemukset kilpailijalla, vastaava tilanne, mutta käytössä järkevähintainen liittymä. Yksi soitto asiakaspalveluun (maksuton puhelu) ja asia hoidettu. Toki kertamaksu meni muutoksesta. Laskutus toiminut oikein, ei ole tarvinnut mitään asian eteen sen jälkeen tehdä.

 

Ei kyllä kannata Elisan kanssa tapella. Ensinnäkään Elisa ei halua myydä kuluttajaliittymää yritykselle ja se vasta ihme onkin jos suostuvat kuitenkin kuluttajaliittymän laskun osoittamaan yritykselle. Tätä joskus pyydetty, mutta käskivät tilata yritysmyynnin kautta yritysliittymän. 

Kyseinen kilpailija myy myös kuluttajaliittymiä yrityksille ilman ongelmia.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

Kerrotaanpas omat kokemukset kilpailijalla, vastaava tilanne, mutta käytössä järkevähintainen liittymä. Yksi soitto asiakaspalveluun (maksuton puhelu) ja asia hoidettu. Toki kertamaksu meni muutoksesta. Laskutus toiminut oikein, ei ole tarvinnut mitään asian eteen sen jälkeen tehdä.

 

Ei kyllä kannata Elisan kanssa tapella. Ensinnäkään Elisa ei halua myydä kuluttajaliittymää yritykselle ja se vasta ihme onkin jos suostuvat kuitenkin kuluttajaliittymän laskun osoittamaan yritykselle. Tätä joskus pyydetty, mutta käskivät tilata yritysmyynnin kautta yritysliittymän. 

Kyseinen kilpailija myy myös kuluttajaliittymiä yrityksille ilman ongelmia.

 

Terminoin itse tämän 5G mobiililaajakaistan, kun asiakkaan (laskutus) ongelmaa ei kyetty korjaamaan.

 

Yritys ja pahoittelut ei tässä vaiheessa ikävä kyllä enää riitä vaan pitää tapahtua jotain oikeatakin toimintaa. 

 

Kyse oli jostain kymppien summasta ja jos sitä ei saada oikein hoidettua, niin laskuttaja olisi voinut sen suosiolla kuitata vaikka omaksi tappiokseensa. Olin kieltämättä pettynyt, kun ongelman ratkaisu on tätä tasoa. Yritettiin kyllä kovasti.

 

Vaihdettiin siihen punaiseen. 

 

Eero

Osallistu keskusteluun