Liittymän avausmaksulla yritetään ilmeisesti hillitä kilpailutusta ja numeronsiirtorumbaa, mutta tosiasia kumminkin on, että operaattorit ovat itse toimillaan aiheuttaneet sen, että asiakkaat joutuvat sitä numeronsiirtorumbaa tekemään.
Kun liittymien “oikeat” hinnat ja suurin osa liittymävalikoimasta löytyy vain tiskin alta ja vasta 1-2 päivää ennen numeron siirtymistä kilpailijalle, niin minkäs teet.
Yleensä numeronsiirtotilanteessa vastatarjouksen kytkentä on maksutonta. Eikä avausmaksua uudelle operaattorille tarvitse maksaa, jos ottaa vastatarjouksen vastaan. Se on ainoa keino saada kunnon tarjous omalta operaattorilta.
Samoin huomasin että jännästi tässä keskustasta hävisi 5G yhteys viikko sitten vaikka aikaisemmin toimi..Joten pakkopa sitten tiputtaa nopeuttakin samalla kun on ihan turhaa maksaa tyhjästä extraa.
No, mobiiilaajakaistaa saa tällä hetkellä edullisesti eri operaattoreilta. Puhelinliittymää ei taasen saa edullisesti. Ilmiesesti puhe on niin kallista.
Samoin huomasin että jännästi tässä keskustasta hävisi 5G yhteys viikko sitten vaikka aikaisemmin toimi..Joten pakkopa sitten tiputtaa nopeuttakin samalla kun on ihan turhaa maksaa tyhjästä extraa.
Kuulostaa oudolta. Laita käyttäjäprofiilisi asiakasnumero niin voidaan selvittää mikä 5G-tukiasema käyttöpaikkaasi palvelee ja mitä sille on tapahtunut.
Pitäsköhän toi mobiilikaistakin kilpailuttaa numeronsiirrolla… Saiskohan sillä vaihteeksi järkevän tarjouksen?
Pitäsköhän toi mobiilikaistakin kilpailuttaa numeronsiirrolla… Saiskohan sillä vaihteeksi järkevän tarjouksen?
En ole satavarma mutta käsitykseni mukaan mobiililaajakaistaa ei voi kilpailuttaa numeronsiirrolla, numsi koskee tietääkseni vain puheliittymiä. @sakarialanne korjatkoon jos olen väärässä.
Pitäsköhän toi mobiilikaistakin kilpailuttaa numeronsiirrolla… Saiskohan sillä vaihteeksi järkevän tarjouksen?
En ole satavarma mutta käsitykseni mukaan mobiililaajakaistaa ei voi kilpailuttaa numeronsiirrolla, numsi koskee tietääkseni vain puheliittymiä. @sakarialanne korjatkoon jos olen väärässä.
Minulla on sama käsitys, että numeronsiirtoja tehdään vain puhelinliittymille.
Samoin huomasin että jännästi tässä keskustasta hävisi 5G yhteys viikko sitten vaikka aikaisemmin toimi..Joten pakkopa sitten tiputtaa nopeuttakin samalla kun on ihan turhaa maksaa tyhjästä extraa.
Kuulostaa oudolta. Laita käyttäjäprofiilisi asiakasnumero niin voidaan selvittää mikä 5G-tukiasema käyttöpaikkaasi palvelee ja mitä sille on tapahtunut.
Laitettuna on ja tuki masto ei ole kyllä kaukana edes että onko joku ongelma joka ei anna toimia 5G ?
Samoin huomasin että jännästi tässä keskustasta hävisi 5G yhteys viikko sitten vaikka aikaisemmin toimi..Joten pakkopa sitten tiputtaa nopeuttakin samalla kun on ihan turhaa maksaa tyhjästä extraa.
Kuulostaa oudolta. Laita käyttäjäprofiilisi asiakasnumero niin voidaan selvittää mikä 5G-tukiasema käyttöpaikkaasi palvelee ja mitä sille on tapahtunut.
Laitettuna on ja tuki masto ei ole kyllä kaukana edes että onko joku ongelma joka ei anna toimia 5G ?
Onko tilanne edelleen 5G:n kanssa sama? Tarkistin alueen verkkoa nyt ja mitään normaalista poikkeavaa ei nyt ole. Kesäkuun alussa tosin oli verkonparannustöitä siellä.
En ole satavarma mutta käsitykseni mukaan mobiililaajakaistaa ei voi kilpailuttaa numeronsiirrolla,
Tämä väite pitää monissa tapauksissa paikkansa. Noin puolet operaattoreista, Elisa mukaanlukien, ei ota vastaan numeronsiirtotilauksia mobiililaajakaistoihinsa eikä laitenetteihinsä.
numsi koskee tietääkseni vain puheliittymiä.
Myös mobiililaajakaistan numeron voi siirtää. Kun kaikki operaattorit eivät ota mobiililaajakaistoihinsa numeronsiirtotilauksia vastaan, vaihtoehdot ovat siirtää mobiililaajakaistan numero mille tahansa operaattorille niin kutsuttuun puheliittymään, tai siirtää numero sellaiselle operaattorille, joka ottaa vastaan numeronsiirtoja myös mobiililaajakaistoihin.
Huomaa, että silloinkin kun numeronsiirto mobiililaajakaistaan onnistuu, sen joutuu yleensä tilaamaan asiakaspalvelun kautta. Nettikauppa harvoin taipuu tähän.
Numsi tehtiin alunperin sitä varten ettei tarvitse operaattoria vaihtaessa ilmoittaa uutta numeroa jokapaikkaan vaan voi pitää vanhan numeronsa, mobiililaajakaistoissa taas ei sitä numeroa tarvitse ilmoittaa minnekään kun sitä käytetään netin kanssa joten en ymmärrä että miksi se numsi mobiililaajakaistassa olisi tarpeen.
joten en ymmärrä että miksi se numsi mobiililaajakaistassa olisi tarpeen.
Puhelinliittymissä liittymätyyppien oikea valikoima & hinta selviää vain numeronsiirron yhteydessä.
Mobiililaajakaistan kilpailuttamisen voi epällä olevan hankalampaa. Onko se sitä, en osaa sanoa kun ei ole ollut tarvetta asialle vuosiin.
3 päivän alustava testi Telian kanssa menossa. Näyttäs Telian 100M liittymä olevan paljon parempi ja vakaampi ku Elisan 300M. Telia antaa nopeustestiin 45M ja Elisa 257M, silti Telia on käytössä sujuvampi.
Eli tässä selkeesti on joku muu ongelma kun päätelaitteen linkin nopeus. Mitä olen jo vuosia yrittänyt kertoa, kun asiasta on puhuttu. (silloin ku palstan porukan kanssa pysty vielä viestimään). Ei meillä ole mitään vikaa, se on sulla… No, voihan se tietty ollakin, jos toi puoliväkisin myyty ZTE reititin on ollu koko ajan uudesta asti ihan huono. Kun Telia on nyt vuosia vanhemmassa Huihain halpismallissa ja toimii hyvin. Telia on kartan mukaan samassa mastossa n.300m päässä.
Ens viikolla pääsee alottaan testit DNA:n kanssa. Siinä taitaa kyllä Elisa mennä katki, kun näytti mobiilikaistan numeronsiirtokin menevän läpi. Vastatarjousta ei ole näkynyt… Näillä tiedoilla ei näytä aiheuttavan harmia, vaikka Elisa meneekin pois. Puhelinlankojen poiskeräilyn jälkeen tuosta samasta tökkimisestä on väännetty kymmeniä kertoja, ilman mitään ratkaisua. Ehkä se vaan on nyt aika Elisan jäädä tauolle odottamaan toimivaa yhteyttä.
EDIT: 17.6.2024 // Poistettu kirosana. -Jaakop
joten en ymmärrä että miksi se numsi mobiililaajakaistassa olisi tarpeen.
Puhelinliittymissä liittymätyyppien oikea valikoima & hinta selviää vain numeronsiirron yhteydessä.
Mobiililaajakaistan kilpailuttamisen voi epällä olevan hankalampaa. Onko se sitä, en osaa sanoa kun ei ole ollut tarvetta asialle vuosiin.
Tätä teki mieli kokeilla. Vaan ei ainakaan vielä tullu reagointia asiaan. Ehkä eivät piittaa noista nettiliittymistä.
No, voihan se tietty ollakin, jos toi puoliväkisin myyty ZTE reititin on ollu koko ajan uudesta asti ihan huono.
En yhtään ihmettelisi. Perinteisesti ZTE pätkii. Jo vanhoista UMTS-tikuista alkaen, kuten MF636+.
Oletko jo kokeillut Elisan liittymää vanhassa Huawein reitittimessä? Tai Telian liiittymää ZTE:ssä?
Vaan ei ainakaan vielä tullu reagointia asiaan. Ehkä eivät piittaa noista nettiliittymistä.
Kun Elisa ei itse tarjoa numeronsiirtoja mobiililaajakaistoihin, heitä puuttuvat prosessit tarjota winback:kejä mobiililaajakaistoihin.
Toisin sanoen, mobiililaajakaistan numeron poissiirrossa Elisa täyttää ainoastaan lakisääteiset velvollisuutensa. Tarjouksia tuota kautta Elisalta tuskin tulee.
mobiililaajakaistoissa taas ei sitä numeroa tarvitse ilmoittaa minnekään kun sitä käytetään netin kanssa joten en ymmärrä että miksi se numsi mobiililaajakaistassa olisi tarpeen.
Yleensä mobiililaajakaistaa voi käyttää myös tekstiviesteille. Lisäksi ainakin kolmella operaattorilla sitä voi käyttää myös puheluille.
Jos olet jakanut numeron tekstiviestivahvistuksiin, helpompihan se on siirtää uudelle operaattorille kuin ilmoittaa uusi numero ties kuinka moneen paikkaan. Tai jos teillä on vaikka iso suku ja tekstiviesteillä voi laittaa mökkiin lämmöt päälle etänä.