Skip to main content
Vastaus

Elisan vikakorjaukset

  • September 25, 2023
  • 2 kommenttia
  • 175 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+1

Olen ollut tässä ollut jokusen vuoden Elisan asiakkaana ja tehnyt häiriöilmoituksia. Milloin puheliman netti hitaudesta ja kodin netin hitaudesta. Käytänyt Elisan verkkoapuria minun mittaukset 2-8 megaa ja verkkoapuri ilmoittaa että alueellasi näyttäisi kaikki toimivan oikein. Vikailmoitus joskus kirjattuna niin asiaa luvataan tutkia ja sitten tulee se ilmoitus Elisalta että “alueellasi näyttäisi olevan ruuhkaa,” taitaa se robotti potti  tutkia nämä vikailmoitukset kun aina sama vastaus. Tunttuu oudolta että jos vika tiedetään niin niihin ei tule mitään parannuksia vuosiin.Nyt kuitenkin onnes kodin netti pitäisi parantua parin viikon sisällä kun Valokuitunen saa työt päätökseen. Tosin pitää Elisan nettiyhteys pitää lopettaa kun ei ole yhteistyötä Valokuitusen kanssa. Ilmeisesti puhelin yhteyskin pitää vaihtaa Elisalta pois jos puhelimen netti pysyy yhtä surkeana eikä ruuhkautumiselle saada mitään tehtyä.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi

Kurja kuulla haasteista! 😕 Ilmoitusten jättäminen ruuhkatilanteesta on suotavaa ja ehdottomasti suosittelen naapureitakin ilmoittamaan aiheesta, jos samaa koetaan. Tieto menee verkonsuunnitteluun ja tämä tullaan ottamaan huomioon verkonparannuksia tehdessä. Parannus ei kuitenkaan ole välitön vaan voi ottaa ikävä kyllä aikaa.

Nopein ratkaisu tilanteeseen on yleensä ulkoantenni, mikäli se vain on mahdollista ottaa käyttöön. Yleensä alueilla palvelee useampi masto, joten kannattaakin kokeilla ottaa yhteyttä vapaampiin mastoihin. Tällä on mahdollista saada kyllä nopsakin parannus aikaan, ja jos tämä vaihtoehto voisi soveltua käytöllesi, niin kannattaa tästä keskustella lisää meidän vikapalvelun kanssa. 🙏

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • Vastaus
  • September 27, 2023

Kurja kuulla haasteista! 😕 Ilmoitusten jättäminen ruuhkatilanteesta on suotavaa ja ehdottomasti suosittelen naapureitakin ilmoittamaan aiheesta, jos samaa koetaan. Tieto menee verkonsuunnitteluun ja tämä tullaan ottamaan huomioon verkonparannuksia tehdessä. Parannus ei kuitenkaan ole välitön vaan voi ottaa ikävä kyllä aikaa.

Nopein ratkaisu tilanteeseen on yleensä ulkoantenni, mikäli se vain on mahdollista ottaa käyttöön. Yleensä alueilla palvelee useampi masto, joten kannattaakin kokeilla ottaa yhteyttä vapaampiin mastoihin. Tällä on mahdollista saada kyllä nopsakin parannus aikaan, ja jos tämä vaihtoehto voisi soveltua käytöllesi, niin kannattaa tästä keskustella lisää meidän vikapalvelun kanssa. 🙏


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • September 28, 2023

Tässäkin on viisi mastoa noin 5 kilometrin etäisyydellä mutta kun kaikki mastot kapasiteetilta liian pieniä. Jotenkin on vain niin turhauttavaa ilmoitella kun mitään ei kuitenkaan tapahdu. Eikä se antenni mitään ruuhkaa poista se ruuhka on ja pysyy vaikka ois mikä antenni. Vikapalvelu on itsekkin katsonut että mastoja ois lähellä vaan kapasiteetti on liian pieni eikä antennikaan sitä toden näköisesti paranna.