Vastattu

En saa julkista IP-osoitetta

  • 29 May 2023
  • 14 kommenttia
  • 253 katselukerrat

Moi!

Tarvitsen julkisen IP-osoitteen, joten ohjeen mukaan aktivoin kyseisen lisäpalvelun, APN:ksi laitoin reitittimellä “internet4”, ja… mikään ei tapahtunut, reititin saa aina 10.-sarjan IP osoitteen. IPv6-yhteydenotot toimivat normaalisti, mutta haluaisin myös sen v4-osoitteen...

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi 30 May 2023, 10:42

Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Tervetuloa OmaYhteisöön @nimi merkki!

 

Mikäs mobiilireititin on kyseessä?

 

Samasta aiheesta on ollut paljonkin keskustelua täällä OmaYhteisössä. Monesti tilanteeseen on auttanut se, että operaattori on nollannut / luonut uudelleen liittymän kun itse reitittimen kanssa kikkailu ei ole tuottanut toivottua tulosta.

 

Kannattaakin siis lisäillä asiakasnumero omaan profiiliin täällä OmaYhteisössä, niin pääsee @OmaYhteisö-tiimi tsekkaamaan tuon liittymän. Asiakasnumeron lisääminen onnistuu klikkaamalla sivun oikeasta yläkulmasta omaa kuvaketta ja valitsemalla “Asetukset”. Asiakasnumero löytyy OmaElisasta.

Reititin on TP-Link TL-MR6400, mutta reitittimen malli on tässä tapauksessa tuskin kovin oleellinen.

Kyllä, olen selaillut niitä aikaisempia keskusteluja ja tulin johtopäätökseen, etten sille enää itse voi tehdä mitään ja että jokin toimenpide tarvitaan operaattorilta. Laitoin edellämainittuun kenttään suoraan kyseisen liittymän numeron.

Käyttäjätaso 7

Reititin on TP-Link TL-MR6400, mutta reitittimen malli on tässä tapauksessa tuskin kovin oleellinen.

Kyllä, olen selaillut niitä aikaisempia keskusteluja ja tulin johtopäätökseen, etten sille enää itse voi tehdä mitään ja että jokin toimenpide tarvitaan operaattorilta. Laitoin edellämainittuun kenttään suoraan kyseisen liittymän numeron.

Voi hoitua(on hoitunutkin) liittymän tarkastaminen/toimenpiteet nopeastikin

asiakaspalvelunkin kautta:

Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Esim:

Chattaa Omaelisassa

Lähetä viesti Facebookissa 

Lähetä viesti Twitterissä

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240

 

Käyttäjätaso 7

Laitoin edellämainittuun kenttään suoraan kyseisen liittymän numeron.

Laitapa yksityisviestiä liittymätietojen kera @OmaYhteisö-tiimi :lle varmuuden vuoksi. Eivät välttämättä bongaa tätä ketjua ilman tönäisyä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Reititin on TP-Link TL-MR6400, mutta reitittimen malli on tässä tapauksessa tuskin kovin oleellinen.

Kyllä, olen selaillut niitä aikaisempia keskusteluja ja tulin johtopäätökseen, etten sille enää itse voi tehdä mitään ja että jokin toimenpide tarvitaan operaattorilta. Laitoin edellämainittuun kenttään suoraan kyseisen liittymän numeron.

 

Sekin kelpaa. Tuossa aiemmassa viestissä laitoin tuon OmaYhteisö-tiimin profiilin, jonka kautta voit laittaa suoraan yksitysviestin OmaYhteisö-tiimille ja pyytää tarvittavia toimenpiteitä. 

Voi kiitos. Olin etsinyt jotain vastaavaa, mutta silloin löysin vain takaisinsoittopalvelua, jossa ensimmäiset vapaat ajat olivat ylihuomenna. Aivoni jotenkin sensuroivat sen chattivaihtoehdon.

Voi kiitos. Olin etsinyt jotain vastaavaa, mutta silloin löysin vain takaisinsoittopalvelua, jossa ensimmäiset vapaat ajat olivat ylihuomenna. Aivoni jotenkin sensuroivat sen chattivaihtoehdon.

Korjaus, aspachatti oli täysin turha, se ei muka pääse näkemään verkon puolta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Voi kiitos. Olin etsinyt jotain vastaavaa, mutta silloin löysin vain takaisinsoittopalvelua, jossa ensimmäiset vapaat ajat olivat ylihuomenna. Aivoni jotenkin sensuroivat sen chattivaihtoehdon.

Korjaus, aspachatti oli täysin turha, se ei muka pääse näkemään verkon puolta.

Laita siis aiempien ohjeiden mukaan viestiä OmaYhteisö-tiimille niin he saavat asian kyllä hoitumaan.

Käyttäjätaso 7

Voi kiitos. Olin etsinyt jotain vastaavaa, mutta silloin löysin vain takaisinsoittopalvelua, jossa ensimmäiset vapaat ajat olivat ylihuomenna. Aivoni jotenkin sensuroivat sen chattivaihtoehdon.

Korjaus, aspachatti oli täysin turha, se ei muka pääse näkemään verkon puolta.

Laita siis aiempien ohjeiden mukaan viestiä OmaYhteisö-tiimille niin he saavat asian kyllä hoitumaan.

Lainausta vajaan viikon takaisesta ketjusta.

Moderaattorin kertomaa:

“Meille ei voi enää yksityisviestiä lähettää nykyisin.”

“Asioiden hoito yksityisviestien kautta on ollut aika tehotonta, sillä yksityisviestejä luetaan ja käsitellään keskivertoisesti kerran arkipäivässä → yksittäisten tapausten ratkominen saattaa siis kestää päiväkausia.”

Tuollaista näkymää vielä:

 

Käyttäjätaso 7

Voi kiitos. Olin etsinyt jotain vastaavaa, mutta silloin löysin vain takaisinsoittopalvelua, jossa ensimmäiset vapaat ajat olivat ylihuomenna. Aivoni jotenkin sensuroivat sen chattivaihtoehdon.

Lainaus aiemmasta:

“Aspachatti oli täysin turha, se ei muka pääse näkemään verkon puolta”

Kumma, ettei Chatti pystynyt auttamaan. Minullekin Chatissa tehty taannoin

jopa vikailmoitus seuraavalle soittoajalle.

Tekisin sinun sijassasi kyllä vika/häiriöilmoituksen:

Tuollahan sen voi tehdä:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240

Numerossa voi tehdä myös vikailmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Tai vaikka tuolla:

Soittakaa minulle/ Valitse aihe

Toki tuoltakin:

Sähköinen yhteydenottolomake

Mutta, kun asiakasnumerosi on siellä Omassa profiilissa, niin

asiahan tulee kuntoon joka tapauksessa, kun joku moderaattori kuitenkin viestin noteeraa. Tiedä, vaikka jo huomenissa.

 Vielä jo aikaisemmin lainaamassani ketjussa

OmaYhteisö tiimin moderaattorin kertomaa tuossa:

“Koska OmaYhteisön ensisijainen tavoite on palvella julkisessa keskustelussa useampaa käyttäjää, haluamme keskittää voimamme julkisella puolella toimimiseen. Tästä syystä pyydämmekin olemaan yhteydessä asiakaspalveluun/vikapalveluun, mikäli asian hoitaminen sen vaatii.” 

Vielä vastaisuuden varalle:

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

 

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Toinen vaihtoehto on, että pingataan suoraan tähän aiheeseen @Keinotekoinen, @Lautturi ja @draakki. Eiköhän joku heistä voi ottaa tästä sitten koppia?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Käynnisteletkö laitteen uusiksi, sillä tein täältä hieman viilauksia. 👍

Lisäksi oikein mukava saada sinut mukaan OmaYhteisöön @nimi merkki! 🔥

No niin, käynnistin laitteen uudelleen, ja nyt se saa “oikean” osoitteen, ja yhteydetkin ulkopuolelta näköjään toimivat, kiitos tästä. 👍

Palautteena vain sanoisin, että jos pelkkä lisäpalvelun aktivointi + APN internet4 ei toimi, ohjeisiin pitäisi lisätä tapa, minkä kanavan kautta tämän saa nopeiten ratkaistua. Kyllä kumma on, että (minun tapauksessani ainakin) aspachatilla ei ollut “valtuuksia” tähän.

(Toki parasta kieltämättä olisi, jos kaikki toimisi automaattisesti.)

Käyttäjätaso 7

No niin, käynnistin laitteen uudelleen, ja nyt se saa “oikean” osoitteen, ja yhteydetkin ulkopuolelta näköjään toimivat, kiitos tästä. 👍

Palautteena vain sanoisin, että jos pelkkä lisäpalvelun aktivointi + APN internet4 ei toimi, ohjeisiin pitäisi lisätä tapa, minkä kanavan kautta tämän saa nopeiten ratkaistua. Kyllä kumma on, että (minun tapauksessani ainakin) aspachatilla ei ollut “valtuuksia” tähän.

(Toki parasta kieltämättä olisi, jos kaikki toimisi automaattisesti.)

Se on tuolla Chatissa vähän kiinni kulloisesta asiakaspalvelijastakin.

Kuten aiemmin kerroin, niin Chatti palvelija teki minulle vikailmoituksen

ja ihan omasta aloitteestaan.

Vikailmoitus asiakaspalvelunumerossahan on nopea tapa,

kun palvelu käytössä yötä päivää.

Eipä täälläkään paljoa päivää pitempään mene noissa

IP- jutuissakaan arkisin.

Niinkuin ei nytkään mennyt.

Osallistu keskusteluun