Skip to main content
Vastattu

En saa julkista IP-osoitetta


Moi!

Tarvitsen julkisen IP-osoitteen, joten ohjeen mukaan aktivoin kyseisen lisäpalvelun, APN:ksi laitoin reitittimellä “internet4”, ja… mikään ei tapahtunut, reititin saa aina 10.-sarjan IP osoitteen. IPv6-yhteydenotot toimivat normaalisti, mutta haluaisin myös sen v4-osoitteen...

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi

Käynnisteletkö laitteen uusiksi, sillä tein täältä hieman viilauksia. 👍

Lisäksi oikein mukava saada sinut mukaan OmaYhteisöön @nimi merkki! 🔥

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

14 kommenttia

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 6895 kommenttia
  • 29. toukokuuta 2023

Tervetuloa OmaYhteisöön @nimi merkki!

 

Mikäs mobiilireititin on kyseessä?

 

Samasta aiheesta on ollut paljonkin keskustelua täällä OmaYhteisössä. Monesti tilanteeseen on auttanut se, että operaattori on nollannut / luonut uudelleen liittymän kun itse reitittimen kanssa kikkailu ei ole tuottanut toivottua tulosta.

 

Kannattaakin siis lisäillä asiakasnumero omaan profiiliin täällä OmaYhteisössä, niin pääsee @OmaYhteisö-tiimi tsekkaamaan tuon liittymän. Asiakasnumeron lisääminen onnistuu klikkaamalla sivun oikeasta yläkulmasta omaa kuvaketta ja valitsemalla “Asetukset”. Asiakasnumero löytyy OmaElisasta.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 29. toukokuuta 2023

Reititin on TP-Link TL-MR6400, mutta reitittimen malli on tässä tapauksessa tuskin kovin oleellinen.

Kyllä, olen selaillut niitä aikaisempia keskusteluja ja tulin johtopäätökseen, etten sille enää itse voi tehdä mitään ja että jokin toimenpide tarvitaan operaattorilta. Laitoin edellämainittuun kenttään suoraan kyseisen liittymän numeron.


  • 4288 kommenttia
  • 29. toukokuuta 2023
nimi merkki kirjoitti:

Reititin on TP-Link TL-MR6400, mutta reitittimen malli on tässä tapauksessa tuskin kovin oleellinen.

Kyllä, olen selaillut niitä aikaisempia keskusteluja ja tulin johtopäätökseen, etten sille enää itse voi tehdä mitään ja että jokin toimenpide tarvitaan operaattorilta. Laitoin edellämainittuun kenttään suoraan kyseisen liittymän numeron.

Voi hoitua(on hoitunutkin) liittymän tarkastaminen/toimenpiteet nopeastikin

asiakaspalvelunkin kautta:

Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Esim:

Chattaa Omaelisassa

Lähetä viesti Facebookissa 

Lähetä viesti Twitterissä

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240

 


Sokrates
  • 11358 kommenttia
  • 29. toukokuuta 2023
nimi merkki kirjoitti:

Laitoin edellämainittuun kenttään suoraan kyseisen liittymän numeron.

Laitapa yksityisviestiä liittymätietojen kera @OmaYhteisö-tiimi :lle varmuuden vuoksi. Eivät välttämättä bongaa tätä ketjua ilman tönäisyä.


Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 6895 kommenttia
  • 29. toukokuuta 2023
nimi merkki kirjoitti:

Reititin on TP-Link TL-MR6400, mutta reitittimen malli on tässä tapauksessa tuskin kovin oleellinen.

Kyllä, olen selaillut niitä aikaisempia keskusteluja ja tulin johtopäätökseen, etten sille enää itse voi tehdä mitään ja että jokin toimenpide tarvitaan operaattorilta. Laitoin edellämainittuun kenttään suoraan kyseisen liittymän numeron.

 

Sekin kelpaa. Tuossa aiemmassa viestissä laitoin tuon OmaYhteisö-tiimin profiilin, jonka kautta voit laittaa suoraan yksitysviestin OmaYhteisö-tiimille ja pyytää tarvittavia toimenpiteitä. 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 29. toukokuuta 2023
Kimblez kirjoitti:

Voi kiitos. Olin etsinyt jotain vastaavaa, mutta silloin löysin vain takaisinsoittopalvelua, jossa ensimmäiset vapaat ajat olivat ylihuomenna. Aivoni jotenkin sensuroivat sen chattivaihtoehdon.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 29. toukokuuta 2023
nimi merkki kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Voi kiitos. Olin etsinyt jotain vastaavaa, mutta silloin löysin vain takaisinsoittopalvelua, jossa ensimmäiset vapaat ajat olivat ylihuomenna. Aivoni jotenkin sensuroivat sen chattivaihtoehdon.

Korjaus, aspachatti oli täysin turha, se ei muka pääse näkemään verkon puolta.


Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 6895 kommenttia
  • 29. toukokuuta 2023
nimi merkki kirjoitti:
nimi merkki kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Voi kiitos. Olin etsinyt jotain vastaavaa, mutta silloin löysin vain takaisinsoittopalvelua, jossa ensimmäiset vapaat ajat olivat ylihuomenna. Aivoni jotenkin sensuroivat sen chattivaihtoehdon.

Korjaus, aspachatti oli täysin turha, se ei muka pääse näkemään verkon puolta.

Laita siis aiempien ohjeiden mukaan viestiä OmaYhteisö-tiimille niin he saavat asian kyllä hoitumaan.


  • 4288 kommenttia
  • 29. toukokuuta 2023
Dj_God kirjoitti:
nimi merkki kirjoitti:
nimi merkki kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Voi kiitos. Olin etsinyt jotain vastaavaa, mutta silloin löysin vain takaisinsoittopalvelua, jossa ensimmäiset vapaat ajat olivat ylihuomenna. Aivoni jotenkin sensuroivat sen chattivaihtoehdon.

Korjaus, aspachatti oli täysin turha, se ei muka pääse näkemään verkon puolta.

Laita siis aiempien ohjeiden mukaan viestiä OmaYhteisö-tiimille niin he saavat asian kyllä hoitumaan.

Lainausta vajaan viikon takaisesta ketjusta.

Moderaattorin kertomaa:

“Meille ei voi enää yksityisviestiä lähettää nykyisin.”

“Asioiden hoito yksityisviestien kautta on ollut aika tehotonta, sillä yksityisviestejä luetaan ja käsitellään keskivertoisesti kerran arkipäivässä → yksittäisten tapausten ratkominen saattaa siis kestää päiväkausia.”

Tuollaista näkymää vielä:

 


  • 4288 kommenttia
  • 29. toukokuuta 2023
nimi merkki kirjoitti:
Kimblez kirjoitti:

Voi kiitos. Olin etsinyt jotain vastaavaa, mutta silloin löysin vain takaisinsoittopalvelua, jossa ensimmäiset vapaat ajat olivat ylihuomenna. Aivoni jotenkin sensuroivat sen chattivaihtoehdon.

Lainaus aiemmasta:

“Aspachatti oli täysin turha, se ei muka pääse näkemään verkon puolta”

Kumma, ettei Chatti pystynyt auttamaan. Minullekin Chatissa tehty taannoin

jopa vikailmoitus seuraavalle soittoajalle.

Tekisin sinun sijassasi kyllä vika/häiriöilmoituksen:

Tuollahan sen voi tehdä:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240

Numerossa voi tehdä myös vikailmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Tai vaikka tuolla:

Soittakaa minulle/ Valitse aihe

Toki tuoltakin:

Sähköinen yhteydenottolomake

Mutta, kun asiakasnumerosi on siellä Omassa profiilissa, niin

asiahan tulee kuntoon joka tapauksessa, kun joku moderaattori kuitenkin viestin noteeraa. Tiedä, vaikka jo huomenissa.

 Vielä jo aikaisemmin lainaamassani ketjussa

OmaYhteisö tiimin moderaattorin kertomaa tuossa:

“Koska OmaYhteisön ensisijainen tavoite on palvella julkisessa keskustelussa useampaa käyttäjää, haluamme keskittää voimamme julkisella puolella toimimiseen. Tästä syystä pyydämmekin olemaan yhteydessä asiakaspalveluun/vikapalveluun, mikäli asian hoitaminen sen vaatii.” 

Vielä vastaisuuden varalle:

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

 

 

 

 

 


Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 6895 kommenttia
  • 30. toukokuuta 2023

Toinen vaihtoehto on, että pingataan suoraan tähän aiheeseen @Keinotekoinen, @Lautturi ja @draakki. Eiköhän joku heistä voi ottaa tästä sitten koppia?


Snouppi
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+15
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1237 kommenttia
  • Vastaus
  • 30. toukokuuta 2023

Käynnisteletkö laitteen uusiksi, sillä tein täältä hieman viilauksia. 👍

Lisäksi oikein mukava saada sinut mukaan OmaYhteisöön @nimi merkki! 🔥


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 30. toukokuuta 2023

No niin, käynnistin laitteen uudelleen, ja nyt se saa “oikean” osoitteen, ja yhteydetkin ulkopuolelta näköjään toimivat, kiitos tästä. 👍

Palautteena vain sanoisin, että jos pelkkä lisäpalvelun aktivointi + APN internet4 ei toimi, ohjeisiin pitäisi lisätä tapa, minkä kanavan kautta tämän saa nopeiten ratkaistua. Kyllä kumma on, että (minun tapauksessani ainakin) aspachatilla ei ollut “valtuuksia” tähän.

(Toki parasta kieltämättä olisi, jos kaikki toimisi automaattisesti.)


  • 4288 kommenttia
  • 30. toukokuuta 2023
nimi merkki kirjoitti:

No niin, käynnistin laitteen uudelleen, ja nyt se saa “oikean” osoitteen, ja yhteydetkin ulkopuolelta näköjään toimivat, kiitos tästä. 👍

Palautteena vain sanoisin, että jos pelkkä lisäpalvelun aktivointi + APN internet4 ei toimi, ohjeisiin pitäisi lisätä tapa, minkä kanavan kautta tämän saa nopeiten ratkaistua. Kyllä kumma on, että (minun tapauksessani ainakin) aspachatilla ei ollut “valtuuksia” tähän.

(Toki parasta kieltämättä olisi, jos kaikki toimisi automaattisesti.)

Se on tuolla Chatissa vähän kiinni kulloisesta asiakaspalvelijastakin.

Kuten aiemmin kerroin, niin Chatti palvelija teki minulle vikailmoituksen

ja ihan omasta aloitteestaan.

Vikailmoitus asiakaspalvelunumerossahan on nopea tapa,

kun palvelu käytössä yötä päivää.

Eipä täälläkään paljoa päivää pitempään mene noissa

IP- jutuissakaan arkisin.

Niinkuin ei nytkään mennyt.