Skip to main content
Vastaus

Huawei 5G CPE Max ulkoreitittimen asetuksiin ei pääse

  • March 30, 2021
  • 13 kommenttia
  • 1026 katselukerrat

Kyseiseen ulkoreitittimeen ei pääse millään salasanalla edes tehdasasetusten palauttamisen jälkeen sisään. 600 M 5G nopeudet testeissä n max n 50-60 M. Yhteys myös katkeilee. Tukiasema on muutaman sadan metrin päässä. Ja salasanat kyllä kirjoitettu muistiin

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi

Pääsin vasta nyt testailemaan uudestaan. Nyt sekä modeemin että virtalähteen resettejä painettu 10 sek eikä päästä millään salasanoilla kirjautumaaan sisään. Ja yhteys taas tänään pätkinyt. Ei tosiaankaan luotettava järjestelmä

 

Johan on… :disappointed_relieved: Eli sivulle ei myöskään reikäresetin jälkeen päässyt wi-fi:n oletussalasanalla? (Wi-Fi Key laitetarrassa)

Mekin voitaisiin tarkemmin tutkailla tuon laitteen sielunelämää ja miten tuonne hallintaan päästäisiin jos kirjailet tuonne profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin Huawei CPE PRO MAX:in S/N tunnisteen sekä IMEI-koodin. 🔍

 

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

13 kommenttia

Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • March 31, 2021

Tehdasasetusten palautuksen jälkeen käyttäjätunnus admin ja salasana admin.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • April 1, 2021

Onnistuiko @think noilla admin/admin tunnus- ja salasanakombolla sisäänkirjautuminen tehdasasetusten palauttamisen jälkeen? :blush:


Arto_K
  • Keskustelija
  • April 1, 2021

Minulla on salasana modeemin takana. Ei mikään admin.

Lisäksi resetti pitää tehdä sekä modeemissa, että virtayksikössä. Siis molemmissa on.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • April 5, 2021

Pääsin vasta nyt testailemaan uudestaan. Nyt sekä modeemin että virtalähteen resettejä painettu 10 sek eikä päästä millään salasanoilla kirjautumaaan sisään. Ja yhteys taas tänään pätkinyt. Ei tosiaankaan luotettava järjestelmä

 


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • Vastaus
  • April 6, 2021

Pääsin vasta nyt testailemaan uudestaan. Nyt sekä modeemin että virtalähteen resettejä painettu 10 sek eikä päästä millään salasanoilla kirjautumaaan sisään. Ja yhteys taas tänään pätkinyt. Ei tosiaankaan luotettava järjestelmä

 

Johan on… :disappointed_relieved: Eli sivulle ei myöskään reikäresetin jälkeen päässyt wi-fi:n oletussalasanalla? (Wi-Fi Key laitetarrassa)

Mekin voitaisiin tarkemmin tutkailla tuon laitteen sielunelämää ja miten tuonne hallintaan päästäisiin jos kirjailet tuonne profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin Huawei CPE PRO MAX:in S/N tunnisteen sekä IMEI-koodin. 🔍

 


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • April 13, 2021

@think , Oletko tuonne hallintaan päässyt vielä käsiksi vai päädyitkö laitteen osalta johonkin toiseen ratkaisuun? 🔍


  • May 5, 2021

Mitä kautta tohon modeemiin pääsee kiinni?
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/huawei-5g-n5368x/
 

http://192.168.8.1 ei tietenkään vastaa, koska sisäverkko tulee niiden TP-linkin pönttöjen kautta.

edit: ratkes


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • May 5, 2021

Mitä kautta tohon modeemiin pääsee kiinni?
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/huawei-5g-n5368x/
 

http://192.168.8.1 ei tietenkään vastaa, koska sisäverkko tulee niiden TP-linkin pönttöjen kautta.

edit: ratkes

Hyvä että ratkaisu löytyi. 👍 Voisitko vielä jakaa sen tänne muille mahdollisille kohtalontovereille? 


  • Tulokas
  • December 28, 2021

Minullakin on kirjautumisongelma. Olemme resetoineet ulkoyksikön jo kahdesti, ja ainoa kirjautumissivu joka ilmestyy on 192.168.100.1 kautta tuleva, mutta mikään salasana ei auta. On yritetty myös “admin” joka on elisan ohjeiden mukainen salasana resetin jälkeen. Osoitteesta http://192.168.8.1 ei vastaa mikään sivu. Olemme yrittäneet niinkin, että otimme ulkoyksikön virtalähteestä tp-link-decoon menevän web-kaapelin irti tp-link-decosta ja pistimme suoraan kannettavaan tietokoneeseen. Ei auttanut. 192.168.100.1 vastaa, mutta ei päästä sisään ja 192.168.8.1 ei vastaa. 

Olisi erittäin kiva tietää mitä pitää tehdä.

Ohjetta on yritetty seurata, mutta kun ei onnistu.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/huawei-5g-n5368x/

Virtalähteessä ei ole tarraa josta katsoa sarjanumeroa tai asetettua salasanaa. Pitäisi saada tehdas asetusten salasana toimimaan.

Emme saa dynaamista ip osoitetta toimimaan, koska emme pääse kirjautumaan reitittimeen.

t:Ari 


Lautturi
Forum|alt.badge.img+12
  • Superstara
  • December 29, 2021

Moikka @Ari Kujala ja tervetuloa OmaYhteisöön.

 

Lisäisitkö asiakasnumerosi profiiliisi sille siunattuun paikkaan niin pääsemme täältäkin käsin asiaa hieman tutkailemaan. S/N tunniste sekä IMEI-koodi olisi myös hyödyllisiä mikäli sen tiedon saat laitteesta/sen tarrasta kaivettua.


  • Tulokas
  • December 29, 2021

Saimme ongelman ratkaistua Elisan Asiakastuen avulla. 

Selvisi, että laitteeni ei olekaan tuo minkä ohjetta minulle tarjottiin vaan toinen, Huawei 5G CPE max, jonka admin konsoli on 192.168.100.1 ja jonka resetoinnin yhteydessä salasana asettuu laitteen omaan erilliseen salasanaan joka pitäisi löytyä virtalähteeseen liimatusta tarrasta. Joskus se voi olla muuallakin. Nyt salasanatarra on hukassa, mutta Elisalta pystyttiin lähettämään salsana uusiksi, ja kirjautuminen onnistui. Dynaamisen ip:n konffaus saatiin loppuun onnistuneesti.

Erhettä syntyi koska a) salasana-tarra ei ollut virtalähteen kyljessä jossa sen olisi ohjeen mukaan pitänyt olla ja b) Elisan tietokantaan oli merkitty eri laite kuin meillä on asennettuna. Lopulta kuitenkin onnistuttiin.


  • Tulokas
  • June 1, 2022

Moi!

Meidän ulkoyksikössä on täsmälleen sama ongelma, ja meillä myös tuo CPE max -yksikkö. Avaimet käteen asennuksen jäljiltä salasanatarroja tai sarjanumeroa ei löydy, ja nyt olisi tarve päästä modeemiin läsiksi (Avasimme julkisen ip:n joka toimi tasan viikon).

Mistä saisin tämän salanasan? Voisitteko lähettää Elisa meitsillekin !?!


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 17, 2022

Moi!

Meidän ulkoyksikössä on täsmälleen sama ongelma, ja meillä myös tuo CPE max -yksikkö. Avaimet käteen asennuksen jäljiltä salasanatarroja tai sarjanumeroa ei löydy, ja nyt olisi tarve päästä modeemiin läsiksi (Avasimme julkisen ip:n joka toimi tasan viikon).

Mistä saisin tämän salanasan? Voisitteko lähettää Elisa meitsillekin !?!


Moikka @mokelo ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Onko asia edelleen ajankohtainen? Jos tarvitset apua, viskaa viestillä @OmaYhteisö-tiimi . 😊