Skip to main content
Vastattu

Huawei 5G CPE Pro 2 H122-373 uusin päivitys

  • May 31, 2025
  • 43 kommenttia
  • 1544 katselukerrat

Näytä ensimmäinen kirjoitus

43 kommenttia

Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+18
  • OmaYhteisön moderaattori
  • May 18, 2026

Kyllä se sinne saadaan lisättyä, kunhan laite on tosiaan meiltä hankittu alunperin. 😊 Laita paluuviestiä vielä ja eiköhän asia etene sieltä. Oletan, että laitteen sarjanumero on ilmoitettu aiemmassa viestissä, kun kerran on tieto, ettei laitetta näy meillä.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • May 18, 2026

@Burnett laitoin viestiä omaelisan kautta.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • May 26, 2026

@Burnett ei tää nyt oikein etene. Pitäs olla Elisan liittymä, ku on niin monta vuotta siitä kun viimeksi reititin on ollut yhteydessä päivitys palvelimeen, kait tuo purkki etsii päivitystä automaattisesti ja minä olen manuaalisesti kokeillut aina silloin tällöin.


eepuska
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • May 26, 2026

Nyt hieman tarkennan tilannetta siltä osin, että päivitysten lähettäminen meiltä laitteelle onnistuu yleensä, mikäli laite vain yhdistää päivityspalvelimelle. Joissain tapauksissa toisen operaattorin liittymällä laite ei kuitenkaan tätä enää tee ja mikäli laite ei tarvittavaan järjestelmään yhdistä niin päivityksen lähettäminen meiltä on mahdottomuus.

Onko sulla tai vaikkapa kaverilla Elisan liittymää, mitä voisi käyttää hetken aikaa tuossa reitittimessä ja kokeilla jos laite sillä yhdistäisi päivityspalvelimelle? 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • May 26, 2026

@eepuska kyselin tuolla oma Elisan tuki puolella ja sanoivat samaa, että pitäisi saada Elisan liittymä hetkeksi purkkiin ja vastasin siihen, että toimisiko prepaid kun ei ole Elisan itsellä eikä kellään täs lähellä. Ei kuulemma mitään takeita, että onnistuisi prepaidillä.


Hiillostaja
  • Tulokas
  • May 27, 2026

Jaetaan tänne oma kokemus tämän reitittimen päivittämisestä joka ostettu aikoinaan Elisalta ja nykyään käytössä DNA:n kiinteässä verkossa.

Reititin ei löydä Elisan viimeisintä maaliskuulta 2025 olevaa ohjelmistopäivitystä. Kävin tästä keskustelua Elisan asiakaspalvelun kanssa sarjanumeroineen ym. teknisten tietojen kera ja lopputuloksena oli että Elisan puolelta päivitys ei onnistu, joten minut ohjattiin ottamaan yhteyttä Huawein tukeen. Päivitystä ei löydy vaikka reitittimeen laittaisi puhelimesta sim-kortin jossa Elisan 4G liittymä ja ethernet piuha irti.

Huaweilta saadun vastauksen mukaan:

“Kyseinen ohjelmistoversio 11.0.2.11(H329SP3C9831 on meidän tiedon mukaan uusin ohjelmistoversio, joka Suomessa on kyseiselle laitteelle. Valitettavasti meillä ei ole tietoa ohjelmistoversioista, joista operaattori ilmoittaa.”

Mielenkiintoinen vastaus, voisi olettaa että laitevalmistaja toimittaa ohjelmistot operaattoreille joita he voivat sitten oman tarpeensa mukaan kustomoida.

Joskus sitä toivoo että palattaisiin wanhaan hyvään aikaan että pystyi lataamaan nämä ohjelmistopäivitykset itse ja tekemään päivityksen paikallisesti.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • May 27, 2026

Pystyisihän sen tekemään jos Elisa jakaisi firmiksen sivuillaan tai vaikka lähettäisi sähköpostilla.


Hiillostaja
  • Tulokas
  • May 27, 2026

Kyllä vain ja erittäin suotavaa olisi näiden julkinen saatavuus.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • June 4, 2026

Eipä auttanut Elisan liittymä.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+25
  • Elisalainen
  • June 4, 2026

Eipä auttanut Elisan liittymä.

Jos laite ei ota yhteyttä päivityspalvelimelle, vaikka sarjanumero on sinne määritettty, ei sitä saa etänä päivitettyä. Liittymän operaattorista homma ei ole kiinni.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • June 4, 2026

No kukaan ei kerro onko s/n määritetty serverille vai ei. Olen oma Elisan kautta pyytänyt, että laittaisivat mutta pyydettiin vaan kokeilemaan toimiiko päivitys Elisan liittymällä.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+25
  • Elisalainen
  • June 4, 2026

No kukaan ei kerro onko s/n määritetty serverille vai ei. Olen oma Elisan kautta pyytänyt, että laittaisivat mutta pyydettiin vaan kokeilemaan toimiiko päivitys Elisan liittymällä.

Laita yhteisöprofiiliisi asiakasnumero ja laitteen sarjanumero niin tarkistetaan tilanne.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • June 4, 2026

@sakarialanne Ei mulla ole Elisan asiakasnumeroa, toi liittymä millä kokeilin on prepaid. Mut tässä on viimeisimmän viestin käsittely numero 143534262,  sieltä varmaan löydät tarpeelliset tiedot. Jos et niin vastaa ko. keskustelussa ni saat.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+25
  • Elisalainen
  • June 4, 2026

@sakarialanne Ei mulla ole Elisan asiakasnumeroa, toi liittymä millä kokeilin on prepaid. Mut tässä on viimeisimmän viestin käsittely numero 143534262,  sieltä varmaan löydät tarpeelliset tiedot. Jos et niin vastaa ko. keskustelussa ni saat.

Kiitos, pääsin tapaukseen kiiinni. Laitteen sarjanumero on kyllä meidän päivityspalvelimella olemassa, mutta laite ei ole neljään vuoteen ottanut sinne yhteyttä. Jos ei tehdasasetusten palautukselle tokene, ei asialle voi mitään tehdä. Internet-yhteydellä ei ole merkitystä, kaikki kelpaavat, ei ole mitään estoja.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • June 4, 2026

@sakarialanne Miten on mahdollista, että laite ei ole ottanut yhteyttä teidän "päivityspalvelimeen" kun se joka yö tarkistaa onko päivityksiä.  Palvelu täällä ja omilla sivuilla on "toimivaa" niin en valita, mutta olis tässä parantamisen varaa. Laittakaa ne päivitykset jakoon nettisivuille. 


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+25
  • Elisalainen
  • June 5, 2026

 Laittakaa ne päivitykset jakoon nettisivuille. 

Tämä ei ole mahdollista. Taustalla on useampia syitä, joita emme lähde avaamaan.

 


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+25
  • Elisalainen
  • June 5, 2026

​Miten on mahdollista, että laite ei ole ottanut yhteyttä teidän "päivityspalvelimeen" kun se joka yö tarkistaa onko päivityksiä. 

En osaa sanoa. Etäkäyttöisesti ei laitetta voi pakottaa ottamaan yhteyttä. Tehdasasetusten palautus on ainoa vaihtoehto, jos sekään ei auta, ei voi mitään.


eepuska
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 18, 2026

@PetriKP tämä keskustelu jäi mulle mieleen ja oli nyt muistissa kun juteltiin päivityksistä toisen laitteen tiimoilta.😊 Pystytkö laittamaan sun laitteen sarjanumeron profiilin yksityisiin muistiinpanoihin? Jos saataisiin tämä tilanne nyt ratkaistua.

Ja varmistan, että olihan tilanne se, että sun laitteelle ei ollut tullut tuo uusin päivitys 11.0.5.20 (H336SP1C9831) vaan laitteella on edelleen 11.0.2.11 H329SP3C9831 / WEBUI 11.0.2.1 W2SP7C7201?