Vastattu

Huawei 5G CPE Pro pätkii 5GHz WLAN-verkkoa

  • 26 January 2023
  • 7 kommenttia
  • 304 katselukerrat

Moi.

Huawei 5G CPE Pro (ei Pro 2) katkoo 5GHz WLAN yhteyttä. Pudottaa ja estää/kieltää laitteiden yhdistämisen 5GHz verkkoon.

2.4GHz verkko toimii ok. Ok toimii myös toisen reititin/tukiaseman 5GHz verkko.

Purkki myös ajoittain katkoo 5G WAN-yhteyden.

Tehdasasetukset palautettu useita kertoja. Laite ollut huollossa, eikä sille tehty mitään.

Olisi kiva jos ei tarvitsisi rebootata laitetta pari kertaa viikossa.

Kiitos.

Terveisin,

Tomi Jokinen




EDIT 27.1.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett 31 January 2023, 15:41

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Moi,

Zte mc888 uudessa purkissa oli samanmoisia ongelmia. Kaikkia purkin valikoita kahlatessani löysin

wifi virransäästö välilehden siellä oli aktiivisena lepotila/virransäästö.

 

Meni lepotilaan mutta ei palautunnu muuten kuin hard reset. Huawein purkista en tiedä mahtaako samalla tavalla säätää.

Kiitos @PetuA 

En löytänyt Huawein purkista vastaavia asetuksia.

Valitettavasti ongelma edelleen jatkuu ☹️

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moikka @psyko85!

Oletko kokeillut Huawein hallinnasta muutella Wi-Fi:n asetuksia? Ainakin tuo 5G Wi-Fi:n lähetyskanava kannattaa kokeilla vaihtaa toiseen sekä kaistan leveys ihan testiksi, että päästääkö sitten liittymään. Täältä löytyy vinkkejä asian tiimoilta lisää: https://consumer.huawei.com/en/support/content/en-us15855108/ . 😊

Moi @Burnett 

Kiitos vastauksesta ja vinkeistä. Wifin kanavat sekä leveydet olen pariin kertaan vaihtanut. Ei huomattavaa parannusta.

Ongelma jatkuu edelleen. Viimeksi tänään Huawei hylkäsi 5GHz -verkkoon liittymään pyrkivät laitteet. Purkin uudelleen käynnistyksen ja 5GHz wifin resetoinnin jälkeen, homma skulaa taas jonkin aikaa.

 

Ei kuitenkaan ole kiva käynnistellä juttuja uudelleen viikoittain.

 

Kiitos,

Tomi

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Joo ei sitä viikottain pitäisi normaalisti olla tarvetta käynnistellä uudelleen. 🤔 Mainitsit aiemmin, että kyseinen laite on huollossakin käynyt, mutta mitään ei tehty eli eivät ilmeisesti saaneet toistettua ongelmaa vai? Itse veisin huoltoon uudelleen tuon.

Kiitos @Burnett 

Valitettavasti viimeksi eilen jouduin käynnistämään laitteen uudelleen.

Edelleen ongelma ilmenee viikottain☹️

Laitteen ollessa huollossa, eivät onnistuneet toistamaan ongelmaa. Koska ongelma ilmenee muutaman päivän käytön jälkeen, en näe että huolto ongelmaan ehtii niin kauaa aikaa käyttämään.

Ei kuitenkaan ole kiva uudelleenkäynnistellä laitetta viikottain.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Laite tulisi toimittaa jälleen huoltoon ja mielellään sellaisella saatetiedolla, että oireilee juurikin kuvaamallasi tavalla. Osaisivat tuon tiedon pohjalta varmasti testailla tarkemmin 👍

Osallistu keskusteluun