Vastattu

Huawei 5G CPE Pron päivitys


Käyttäjätaso 1

Moi,

 

itsellä vajaa vuoden vanha Huawei 5G CPE Pro -reititin, jossa pyörii vielä “ikivanha” ohjelmaversio 10.0.1.1(H321SP2C983). Automaatti- eikä manuaalipäivys löydä uudempaa versiota, joita varmaan on tullut tuon jälkeen. Onko vinkkejä, miten ne saisi ladattua?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi 5GuseR 3 August 2021, 22:52

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

21 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Moi,

 

itsellä vajaa vuoden vanha Huawei 5G CPE Pro -reititin, jossa pyörii vielä “ikivanha” ohjelmaversio 10.0.1.1(H321SP2C983). Automaatti- eikä manuaalipäivys löydä uudempaa versiota, joita varmaan on tullut tuon jälkeen. Onko vinkkejä, miten ne saisi ladattua?



Tervehdys @5GuseR ja tervetuloa OmaYhteisöön!

 

Lisäiletkö profiilisi muistiinpanoihin reitittimesi sarjanumeron sekä asiakasnumerosi, niin vilkaistaan päivitysten puolta :)

Käyttäjätaso 1

Lisätty nyt profiiliin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Kiitos @5GuseR! Nyt täytyy kyllä sanoa ettei tuota laitetta löydy meiltä mistään näillä tiedoilla :flushed:  olihan se varmasti Elisalta kuitenkin hankittu?

Käyttäjätaso 1

Hei, on hankittu Elisalta, mutta meni rikkinäisenä takuuvaihtoon heti ekan kuukauden käytön jälkeen. Varmaan siksi ei näy listoilla. Tarkistan vielä laitteesta imein, koska tuo edellinen oli otettu suoraan sopimuksesta.

Käyttäjätaso 7

Hei, on hankittu Elisalta, mutta meni rikkinäisenä takuuvaihtoon heti ekan kuukauden käytön jälkeen. Varmaan siksi ei näy listoilla. Tarkistan vielä laitteesta imein, koska tuo edellinen oli otettu suoraan sopimuksesta.


Jokaisella laitteella on erillinen sarjanumero. Päivitykset tulevat vain laitteille , jotka on merkitty päivityspalvelimen tietokantaan. Siis jos laite on vaihtunut , niin ei ne päivitykset toimi ennen kuin uusi sarjanumero on em. tietokannassa.

Käyttäjätaso 1

Tuo imei on kyllä sama mikä löytyy myös sopimuksesta eli pitäisi olla myös Elisan tiedossa/tiedostoissa.

Käyttäjätaso 7

Tuo imei on kyllä sama mikä löytyy myös sopimuksesta eli pitäisi olla myös Elisan tiedossa/tiedostoissa.


IMEI on vähän eri asia kuin laitteen sarjanumero , joka löytyy laitteen arvokilvestä.

Käyttäjätaso 1

Tuo imei on kyllä sama mikä löytyy myös sopimuksesta eli pitäisi olla myös Elisan tiedossa/tiedostoissa.


IMEI on vähän eri asia kuin laitteen sarjanumero , joka löytyy laitteen arvokilvestä.

OmaElisassa kylläkin IMEI on sama kuin sarjanumero.

 

Käyttäjätaso 7

Tuo imei on kyllä sama mikä löytyy myös sopimuksesta eli pitäisi olla myös Elisan tiedossa/tiedostoissa.


IMEI on vähän eri asia kuin laitteen sarjanumero , joka löytyy laitteen arvokilvestä.

OmaElisassa kylläkin IMEI on sama kuin sarjanumero.

 


Hmmm…

Voihan se joissakin laitteissa ollakin. Minun Huawei modeemissa IMEI ja sarjanumero ovat erilliset.

Lisäiletkö profiilisi muistiinpanoihin reitittimesi sarjanumeron sekä asiakasnumerosi, niin vilkaistaan päivitysten puolta :)

@Keinotekoinen taisi tuossa edellä pyytää juurikin sarjanumeroa eli kannattanee ainakin tarkistaa laitteen arvokilvestä onko IMEI ja sarjanumero laitteessasi samat.

Oma Elisaan en järin paljon tässä asiassa luota eikä ymmärtääkseni antamallasi numerolla päivityspalvelin löytänyt mitään.

Käyttäjätaso 1

Tuo imei on kyllä sama mikä löytyy myös sopimuksesta eli pitäisi olla myös Elisan tiedossa/tiedostoissa.


IMEI on vähän eri asia kuin laitteen sarjanumero , joka löytyy laitteen arvokilvestä.

OmaElisassa kylläkin IMEI on sama kuin sarjanumero.

 


Hmmm…

Voihan se joissakin laitteissa ollakin. Minun Huawei modeemissa IMEI ja sarjanumero ovat erilliset.

Lisäiletkö profiilisi muistiinpanoihin reitittimesi sarjanumeron sekä asiakasnumerosi, niin vilkaistaan päivitysten puolta :)

@Keinotekoinentaisi tuossa edellä pyytää juurikin sarjanumeroa eli kannattanee ainakin tarkistaa laitteen arvokilvestä onko IMEI ja sarjanumero laitteessasi samat.

Oma Elisaan en järin paljon tässä asiassa luota eikä ymmärtääkseni antamallasi numerolla päivityspalvelin löytänyt mitään.

Joo, Elisa tarkoittaa tuolla merkinnällä molempia eli siihen voi olla merkittynä IMEI tai sarjanumero. Nyt lisätty myös S/N eli laitteen todellinen sarjanumero.

Käyttäjätaso 7

Tuo imei on kyllä sama mikä löytyy myös sopimuksesta eli pitäisi olla myös Elisan tiedossa/tiedostoissa.


IMEI on vähän eri asia kuin laitteen sarjanumero , joka löytyy laitteen arvokilvestä.

OmaElisassa kylläkin IMEI on sama kuin sarjanumero.

 


Hmmm…

Voihan se joissakin laitteissa ollakin. Minun Huawei modeemissa IMEI ja sarjanumero ovat erilliset.

Lisäiletkö profiilisi muistiinpanoihin reitittimesi sarjanumeron sekä asiakasnumerosi, niin vilkaistaan päivitysten puolta :)

@Keinotekoinentaisi tuossa edellä pyytää juurikin sarjanumeroa eli kannattanee ainakin tarkistaa laitteen arvokilvestä onko IMEI ja sarjanumero laitteessasi samat.

Oma Elisaan en järin paljon tässä asiassa luota eikä ymmärtääkseni antamallasi numerolla päivityspalvelin löytänyt mitään.

Joo, Elisa tarkoittaa tuolla merkinnällä molempia eli siihen voi olla merkittynä IMEI tai sarjanumero. Nyt lisätty myös S/N eli laitteen todellinen sarjanumero.


Jep.

Elisan toimittamien modeemien päivitykset hoituvat OTA:na operaattorin omalta päivityspalvelimelta , koska laitteissa on operaattorille räätälöity softa. Siis kyseessä ei ole laitevalmistajan suora palvelu , vaikka softa sieltä käytännössä operaattorillekin tulee.

Olen ymmärtänyt , että Elisa on konffannut päivityksiensä jakelun sarjanumeron pohjalle.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

 

Olen ymmärtänyt , että Elisa on konffannut päivityksiensä jakelun sarjanumeron pohjalle.

Joo, näin se on. Kaikilla laitteilla on sarjanumero, mutta esim. DSL-modeemeilla ei ole IMEI-koodia.

Kun käytetään sarjanumeroita, voidaan etäpäivittää "mitä tahansa laitteita" samaa palvelinjärjestelmää hyödyntäen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

@5GuseR hieman erikoisesti kyllä, ei tunnu sarjanumerolla oikein tietoja kyseisestä laitteesta löytyvän. Selvitellään asiaa vielä ja palataan pian! :slight_smile:

Käyttäjätaso 1

Moi,

 

ei taida täältä löytyä apuja tähän…:disappointed:

Käyttäjätaso 5

Moi,

 

ei taida täältä löytyä apuja tähän…:disappointed:

Pahoittelut pitkittyneestä odottamisesta! Vielä ei toivoa kannata heittää sillä me selvitämme täällä taustalla miten tuo päivitys saataisiin laitteellesi ajettua. Mihinkään matkalle viesti ei ole jäänyt. 👍

Huikkaamme tälle puolen heti kun saamme tiedon jatkoaskelista. 

Käyttäjätaso 1

Moi,

 

ei taida täältä löytyä apuja tähän…:disappointed:

Pahoittelut pitkittyneestä odottamisesta! Vielä ei toivoa kannata heittää sillä me selvitämme täällä taustalla miten tuo päivitys saataisiin laitteellesi ajettua. Mihinkään matkalle viesti ei ole jäänyt. 👍

Huikkaamme tälle puolen heti kun saamme tiedon jatkoaskelista. 


Morjesta,

nyt on kohta kolme viikkoa viimeisestä viestistä eikä yhtään ratkaisuehdotusta ole vielä näkynyt. Onko ainoa keino saada asia kuntoon siis soittaa Elisan maksulliseen tukeen? Vai voisiko #elisatuki #elisaasiakaspalvelu auttaa tässä ihan oma-aloitteisesti?

Käyttäjätaso 5

Morjesta,

nyt on kohta kolme viikkoa viimeisestä viestistä eikä yhtään ratkaisuehdotusta ole vielä näkynyt. Onko ainoa keino saada asia kuntoon siis soittaa Elisan maksulliseen tukeen? Vai voisiko #elisatuki #elisaasiakaspalvelu auttaa tässä ihan oma-aloitteisesti?

Ymmärrän kyllä fiilikset tässä kohtaa. 😢 Kyllä me tämä ilman lisämaksua saadaan kuntoon.

Meidän tekniikan puoli ei nyt saa paikannettua tuota laitettasi päivitystenhallinnasta, niin voisitko laittaa meille yksityisviestillä nuo muut laitetarrassa olevat tiedot?  Voit myös vaihtoehtoisesti ne lisätä tuonne profiilisi yksityisiin muistinpanoihin. 

 

Kiitos paljon avusta ja pahoittelen vielä tätä selvityksen venähtämistä. 

Käyttäjätaso 1

Morjesta,

nyt on kohta kolme viikkoa viimeisestä viestistä eikä yhtään ratkaisuehdotusta ole vielä näkynyt. Onko ainoa keino saada asia kuntoon siis soittaa Elisan maksulliseen tukeen? Vai voisiko #elisatuki #elisaasiakaspalvelu auttaa tässä ihan oma-aloitteisesti?

Ymmärrän kyllä fiilikset tässä kohtaa. 😢 Kyllä me tämä ilman lisämaksua saadaan kuntoon.

Meidän tekniikan puoli ei nyt saa paikannettua tuota laitettasi päivitystenhallinnasta, niin voisitko laittaa meille yksityisviestillä nuo muut laitetarrassa olevat tiedot?  Voit myös vaihtoehtoisesti ne lisätä tuonne profiilisi yksityisiin muistinpanoihin. 

 

Kiitos paljon avusta ja pahoittelen vielä tätä selvityksen venähtämistä. 

Hei, eipä mitään. Nyt laitetarratiedot laitettu yksityisviestinä tulemaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Lopputulema oli ? Saitko päivitettyä laitteen ?

Käyttäjätaso 1

Moi,

eri yrityksestä huolimatta laitteeseen ei saatu päivitettyä tuoreempaa ohjelmistoa etänä, joten ratkaisuksi tuli korvaava laite (uudempi versio samasta modeemista eli CPE Pro 2). Nyt laitteen päivitys onnistui versioon 11.0.2.11, joka tuntuu pelittävän hyvin. Tosin nopeuteen, kumpaankaan suuntaan, vaihdolla ei ollut vaikutusta, mutta siitähän tässä ei ollutkaan kyse. Tärkeintä että nyt laite, johon saanee jatkossa tuoreimmat päivitykset etänä :-) Tämän kautta homma hoitui hienosti, kiitokset asiaa hoitaneille!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Pahoittelut @5GuseR vielä ylimääräisestä vaivasta ja pitkäkestoisesta selvityksestä. Mukava juttu että nyt reititin päivittyi kuten kuuluu! :slight_smile: