Skip to main content
Vastaus

huawei B525s-23a

  • February 26, 2022
  • 8 kommenttia
  • 332 katselukerrat

En saa laitetta toimimaan ulkomailla. Ulkomaan käyttöesto poistettu. Kotona pinkoodin kysely poistettu. 192.168.8.1 tai 192.168.100.1 ilmoittaa, ettei palvelimelle ole yhteyttä.

Aiemmin boxi oli Telia kautta yhteydessä ja siihenkin oli iso työ, että toimi ulkomailla. Nyt sentään Suomessa toimii ok, mutta millä ihmeellä saan toimimaan ulkomailla?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

 

Löytyi vastaus samaan kysymykseen toisaalta.

Ohje on tosin Huawei B315s-22:lle, mutta voinee soveltaa.

Kirjaudu laitteen hallintasivulle:

Mene Asetukset / Modeemi / Mobiiliyhteys ja klikkaa dataverkkovierailun Ota käyttöön-palluraa:

Dataverkkovierailu: ◉ Ota käyttöön ○Poista käytöstä

Klikkaa Käytä-painiketta.

Mene Asetukset / Modeemi / Mobiiliverkkoasetukset ja valitse pudotusvalikosta:

Etsitään verkkoa, Tila: Auto

Klikkaa Käytä-painiketta.

Taitaa olla jo tuttua juttua.

 

 

 

 

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

  • Vastaus
  • February 26, 2022

 

Löytyi vastaus samaan kysymykseen toisaalta.

Ohje on tosin Huawei B315s-22:lle, mutta voinee soveltaa.

Kirjaudu laitteen hallintasivulle:

Mene Asetukset / Modeemi / Mobiiliyhteys ja klikkaa dataverkkovierailun Ota käyttöön-palluraa:

Dataverkkovierailu: ◉ Ota käyttöön ○Poista käytöstä

Klikkaa Käytä-painiketta.

Mene Asetukset / Modeemi / Mobiiliverkkoasetukset ja valitse pudotusvalikosta:

Etsitään verkkoa, Tila: Auto

Klikkaa Käytä-painiketta.

Taitaa olla jo tuttua juttua.

 

 

 

 


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • February 26, 2022

@Kimblez, muutoin hyvä ohje, mutta tuo on vasta vaihe kaksi.

Ensin täytyy selvittää, mistä B525s-23a on alunperin ostettu.

Jos kyse on Elisan toimittamamasta laitteesta, OmaYhteisö-tiimille täytyy lähettää yksityisviestinä vikailmoitus, jotta Elisa B525s-23a rikkinäisen ohjelmistopäivityksen tilalle laitetaan tarjolle toimiva laiteohjelmisto. Ennen kuin reititin on päivittänyt laiteohjelmistonsa uudelleen, sen asetuksiin ei pääse käsiksi.

Lisätietoja: Elisan päivitys rikkoi Huawei b525s-23a reitittimen


Sokrates
  • February 27, 2022

Ensin täytyy selvittää, mistä B525s-23a on alunperin ostettu.

Ohjelmistoversiokin sen kertoo.

Telia   11.232.05.00.07

Elisa    81.195.01.00.260

Jospa aloittaja voisi sen kertoa?

 


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • February 27, 2022

Niin kauan kun B525s-23a:ssa on viallinen laiteohjelmisto, siitä ei pysty tarkastamaan mikä ohjelmistoversio siinä on.

Kannattaa tarkastaa laitteen arvokilvestä, mitä siellä lukee. Ainakin Dna B315:ssä lukee Dna.


Sokrates
  • February 27, 2022

Niin kauan kun B525s-23a:ssa on viallinen laiteohjelmisto, siitä ei pysty tarkastamaan mikä ohjelmistoversio siinä on.

Juu , jos  kyse on päivitysongelmasta. Sitähän aloittaja ei ole kertonut ja voihan kyse olla jostakin muustakin.

Eiköhän aloittaja itse tiedä mistä laitteen on aikanaan hankkinut ja toistaiseksi vain Elisan laitteissa on ilmennyt noita päivitysongelmia.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • February 27, 2022

Juu , jos  kyse on päivitysongelmasta. Sitähän aloittaja ei ole kertonut

Hän kertoi kyllä oireista, jotka sopivat hyvin rikkinäiseen päivitykseen:

192.168.8.1 tai 192.168.100.1 ilmoittaa, ettei palvelimelle ole yhteyttä.

 


Sokrates
  • February 27, 2022

Juu , jos  kyse on päivitysongelmasta. Sitähän aloittaja ei ole kertonut

Hän kertoi kyllä oireista, jotka sopivat hyvin rikkinäiseen päivitykseen:

192.168.8.1 tai 192.168.100.1 ilmoittaa, ettei palvelimelle ole yhteyttä.

 

Niinpä. Toivotaan , että aloittaja antaa vähän lisäinfoa , että onko kaikki resetoinnit myös tehty ja kokeiltu hallintaa sekä ethernetillä että WiFillä.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • February 28, 2022

Tervetuloa OmaYhteisöön @Pösömies 
Kannattaa myös varmistella, että liittymässä ei ole mitään estoja päällä ja se toimii normaalisti. Sen pystyy testaamaan vaikka niin, että laittaa SIM-kortin hetkeksi puhelimeen ja katsoo, että nouseeko puhelin verkkoon normaalisti.