Vastattu

Huawei B818 4G+ ei toimi

  • 22 August 2021
  • 201 kommenttia
  • 11638 katselukerrat

Hei, onko muilla ongelmaa kyseisen modeemin kanssa saada 4g+ eli carrier aggregationia pysymään päällä? Ennen elisaa oli telian liittymä jossa 4g+ meni päälle samantien jos nettiä alkoi käyttämään. Kellonajalla ei ole väliä, modeemin jos käynnistää uudestaan niin  4g+ menee päälle ja sitten kun menee 4g niin ei lähde enää 4g+. Kaikki asetukset on katsottu olevan oikein ja modeemi nollattu myös. 

Yhteydet näyttää:

sinr -13
rsrq -9
rsrp -88
rssi -59

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 3 December 2021, 16:31

Katso alkuperäinen viesti

201 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei, onko muilla ongelmaa kyseisen modeemin kanssa saada 4g+ eli carrier aggregationia pysymään päällä? Ennen elisaa oli telian liittymä jossa 4g+ meni päälle samantien jos nettiä alkoi käyttämään. Kellonajalla ei ole väliä, modeemin jos käynnistää uudestaan niin  4g+ menee päälle ja sitten kun menee 4g niin ei lähde enää 4g+. Kaikki asetukset on katsottu olevan oikein ja modeemi nollattu myös. 

Yhteydet näyttää:

sinr -13
rsrq -9
rsrp -88
rssi -59

 

Samaa vaivaa olen nähnyt raportoitavan usealta eri taholta. Yhteinen tekijä näyttäisi tällä olevan Elisan Nokia verkko ja Huawein CPE-laitteet. Toivottavasti Elisa saa yhdessä Nokian kanssa korjattua ongelman mahdollisimman pian.

Toivottavasti SINR on kuitenkin 13 eikä -13….muuten CA ei varmasti toimi eikä kyllä mikään muukaan. ;)

No hyvä jos ongelma tiedossa ja muillakin tämmöistä. Elisan tuesta sain kyllä semmoisen käsityksen kuin minä olisin ensimmäinen kenellä näitä ongelmia on. Joo ei ole miinusta pyörii tossa 13-15db 😁

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Moikka @Jani933 ja tervetuloa OmaYhteisöön! Laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle niin tutkitaan tilannetta lisää? 

Käyttäjätaso 2

Joo tämän ongelman takia itse olen nyt käyttänyt nyt dna verkkoa kun ei vaan jaksa itse ruveta isp:n ongelmia tutkimaan kun pääsee helpommalla ja halvemmalla. Mutta toivottavasti joskus ongelma ratkeaa niin vois elisaa taas harkita :) Ainahan tätä ongelmaa ei ole ollu vaan oisko joskus kesän kynnyksellä tullu tai joskus siin vaikea sanoa kun ei kokoajan noita tullu seurattua.

Joo aika lähellä alkaa olla operaattorin vaihto täälläkin. Keväällä hankin kyseisen modeemin ja koko kevään toimi hienosti. Kesän aikana tapahtunut jotain ja nyt 4G+ pysyy päällä joitakin minuutteja modeemin buuttaamisen jälkeen eikä kytkeydy enää päälle uudestaan. Naapurilla vastaava kombinaatio, mutta DNA:n liittymä ja hienosti pelaa.

Sama vika. Lähtee kohta liittymä vaihtoon.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2

Voin vahvistaa, että DNA myymä modeemi DNA ohjelmistolla, 4G+ toimii oikein DNA verkossa. Elisaa en viime aikoina ole kokeillutkaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Vein asiaa selvitykseen, palataan asiaan kun saadaan vastauksia. 

Täällä myöskin sama ongelma.

Täällä samaa ongelmaa.

Keväällä vaihdoin b715 - > b818.

Kaikki toimi alkuun hyvin, mutta olikohan heinäkuun lopulla ku alkoi nuita oireita tulla, että 4g+ putoaa pois pelistä eikä mene uudelleen päälle. Restartin jälkeen 4g+ taas toimii hetken ja kun tippuu pois niin ei tuu takasin vaikka koittaa pidempäänkin latailla jotain.

Tällä hetkellä täällä ilmeisesti jotain muutakin häiriötä mikä korjauksen alla niin ei pääse varmuudella tämänhetkistä tilannetta testaamaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Täällä myöskin sama ongelma.

 

Olen nyt nähnyt myös ilmoituksia, että Zyxelin käyttäjillä ollut CA-ongelmia, joten tämä kannattaisi nyt priorisoida erittäin korkealle teidän vikapuolella, koska kyseessä vaikuttaa olevan laajempi ja vakavampi vika Nokian verkossa.

Käyttäjätaso 2

Jep sama homma täällä. Vikailmo tehty Elisalle ja tutkivat parhaillaan. Jos tikettijärjestelmä on laisinkaan tältä vuosituhannelta, niin tarjoaa uutta tikettiä kirjatessa saman topicin alta tukipalvelun henkilölle otantaa siitä, kuinka monta samanlaista vikaa on raportoitu deskille. Ja kyllähän näitä nyt hyvä isä sentään on enemmän kuin hassu muutama. Olisiko mahdollista priorisoida, niin saadaan rahalle vastinetta.

Täällä myös samaa ongelmaa. Eilen viimeksi testasin. Starttasin modeemin uudestaan ja muutaman minuutin oli plussa ominaisuus toiminnassa ja sitten katosi pysyvästi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

@jjammzz , @Hilikus , @Majoneesi Ville ja @Jani933 Lisäättekö kaikki asiakasnumeron ja kotiosoitteen teidän profiilien yksityisiin muistiinpanoihin niin me saadaan lisää näitä esimerkkejä kerättyä selvitystä varten :) 

 

 

Olen nyt nähnyt myös ilmoituksia, että Zyxelin käyttäjillä ollut CA-ongelmia, joten tämä kannattaisi nyt priorisoida erittäin korkealle teidän vikapuolella, koska kyseessä vaikuttaa olevan laajempi ja vakavampi vika Nokian verkossa.

@jm82 Sopiiko kysyä, että missä olet näitä ilmoituksia nähnyt? Saataisiin tiedot eteenpäin näistä Zyxeleistäkin :)

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@jjammzz , @Hilikus , @Majoneesi Ville ja @Jani933 Lisäättekö kaikki asiakasnumeron ja kotiosoitteen teidän profiilien yksityisiin muistiinpanoihin niin me saadaan lisää näitä esimerkkejä kerättyä selvitystä varten :) 

 

 

Olen nyt nähnyt myös ilmoituksia, että Zyxelin käyttäjillä ollut CA-ongelmia, joten tämä kannattaisi nyt priorisoida erittäin korkealle teidän vikapuolella, koska kyseessä vaikuttaa olevan laajempi ja vakavampi vika Nokian verkossa.

@jm82 Sopiiko kysyä, että missä olet näitä ilmoituksia nähnyt? Saataisiin tiedot eteenpäin näistä Zyxeleistäkin :)

Io-tech palstalla pari käyttäjää ilmoitteli samasta viasta. Toinen oli jo vaihtanut operaattoriakin kun oli kyllästynyt asiaan. Vika hävisi kun vaihtoi operaattoria.

 

LTE7490 taisi olla käytössä ainakin toisella.


 

 

Käyttäjätaso 2

@JJesseJ lisäsin asnrokenttään tämän casen vikatikettinumeron, jonka takana kaikki asiakkuuteen liittyvä tieto jo tuen toimesta kerättynä.

Lisäsin tiedot.

Tiedot lisätty. Modeemina tosiaan B818, eilen kokeilin vanhalla modeemilla (huawei b25s-65a) ja CA toimi normaalisti, vaihtaa tarvittaessa 4G+ Jätin toistaiseksi vanhan modeemin käyttöön, ei sillä toki ihan B818:n nopeuksiin pääse…. Täälä mastoon on lähiaikoina tullut 5G en tiedä olisko sillä jotain vaikutusta?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Kiitoksia. Tiedot on viety eteenpäin ja tilannetta nyt selvitellään :)

Käyttäjätaso 2

Jännitys sen kuin tiivistyy. Onko jotain jo löytynyt?

Sama ongelma täälläkin ja myös vikailmoitus tehty.

Käyttäjätaso 2

Iotechin puolella tällainen viesti noussut erään käyttäjän toimesta esille.
https://bbs.io-tech.fi/threads/4g-modeemin-hankinta.81167/page-18

“Ongelma Nokian verkossa ja se on kyllä tiedossa Elisalla ja Nokialla. Varmaan vie hetken aikaa kunnes korjaus on tehty tuotantoverkkoon.”

 

Haluaisiko Elisa kommentoida asiaa edes siltä osin, että Teillä oli jo (on ainakin nyt) tiedossa ongelman syy ja aikataulu missä korjaus tullaan toteuttamaan?


Toki jos foorumilla anonyymin käyttäjän viesti ei ole faktaa, niin voitte toki tämänkin tässä meille mainita ja jäädään odottamaan Elisan vianselvityksen tuloksia. 

 

Kiitoksia. Tiedot on viety eteenpäin ja tilannetta nyt selvitellään :)

Onko mitään uutta tietoa? 

Käyttäjätaso 2

Ei kai tukipalvelu vaan ole sairastunut tautiin nimeltä “silencio”? Ei vaan, huumori sikseen. Tässä nyt on nippu asiakkaita raportoinut viasta Elisalle ja raportoinut hieman huhupuheitakin muilta foorumeilta.

Voisiko Elisan tukipalvelusta joku kommentoida asiaa, niin ei tarvitse palstalla käydä kurkkimassa ja miettiä, että tapahtuuko mitään. Asiakkaat pysyvät tutkitusti tyytyväisempinä kuullessaan edes jotakin etenemisestä vs. hiljaisuus, riippumatta siitä, että korjataanko vika juuri sillä sekunnilla.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Onkohan samaa tautia myös B715 modeemin kanssa liikkeellä? Puhelimen liittymällä tulee se 100 M paikkeilla oleva nopeus, mutta B715 jäädään max 50M jopa alle. JA samassa tolpassa ovat kiinni. Tähän saakka B715 on pelannut mainiosti, mutta onkohan alueelle tullut 5G verkko saanut 4G verkon “yllättäen” hyytymään...

Osallistu keskusteluun