Vastattu

Huawei B818 4G+ ei toimi



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

209 kommenttia

Hei, tuota B818 ongelmaa ei näköjään saada korjattua kohtuuajassa, joten pitänee vaihtaa joko laite tai operaattori. Osaisivatko Elisan edustajat kertoa, missä 4G ja 5G modeemeissa 4G+ varmasti toimii verkossanne?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei, tuota B818 ongelmaa ei näköjään saada korjattua kohtuuajassa, joten pitänee vaihtaa joko laite tai operaattori. Osaisivatko Elisan edustajat kertoa, missä 4G ja 5G modeemeissa 4G+ varmasti toimii verkossanne?

Uskoisin, että ongelma ei kosketa noita uudempia Qualcommin piirisarjoja. Esim ZTE MC801A tai MC7010 pitäisi toimia ihan normaalisti. 

Hei, tuota B818 ongelmaa ei näköjään saada korjattua kohtuuajassa, joten pitänee vaihtaa joko laite tai operaattori. Osaisivatko Elisan edustajat kertoa, missä 4G ja 5G modeemeissa 4G+ varmasti toimii verkossanne?

Uskoisin, että ongelma ei kosketa noita uudempia Qualcommin piirisarjoja. Esim ZTE MC801A tai MC7010 pitäisi toimia ihan normaalisti. 

Ja B818 sisällä oleva Huawei Balong 765-piirillä ole käsittääkseni mitään tekemistä Qualcommin kanssa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Sen verran tietoa sain jo korvanappiini, että testaukset asian osalta ovat käynnissä ja vika pyritään toki korjaamaan 🙂 Pahoittelut silenciosta!

Sen verran tietoa sain jo korvanappiini, että testaukset asian osalta ovat käynnissä ja vika pyritään toki korjaamaan 🙂 Pahoittelut silenciosta!

 

Enemmän kyllä kiinnostaa, että onko vika jo löydetty vai vieläkö tässä vaan testaillaan? Tämäkin ketju avattu jo reilu kuukausi sitten.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

CA kokonaan hukassa tänä aamuna, ei auta uudelleen käynnistys. Laittakaa nyt nää mobiiliverkot kuntoon, kun sinne olette asiakkaita ajamassa. 

Käyttäjätaso 1

Operaattorin vaihdolla korjautui..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Operaattorin vaihto ei ole mahdollinen. Elisa toimii puutteellisenakin noin kaksi kertaa paremmin kuin kilpailijat yhteensä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Elisa hoi,

Eteneekö tämän ongelman ratkaisu? Oletteko harkinneet oikeiden ammattilaisten käyttöä ?

Mikä mahtaa olla tilanne, saako liittymästä pikkuhiljaa alennusta? Jotain tässä PITÄÄ tapahtua VIKA on VIKA, tuntuu että nyt tahallisesti puolitetaan liittymien nopeuksia :-(

Käyttäjätaso 2

Jep. Kuten todettu, ongelma lienee haastava, mutta olisi mukava asiakkaana kuulla esimaatiota korjaustoimenpiteistä. Olisko Elisalla tällaista toimittaa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Hiljaisuudesta päätellen Elisa on varmaankin valmistelemassa modeemien vaihtokampanjaa ja varmaankin lähettävät veloituksetta vanhaa modeemia vastaan verkossa toimivan modeemin (huom. sarkastinen kommentti).

Kai sitä pitää alkaa Telian asiakaspalvelun kanssa tutkimaan ratkaisua, millä Telian saisi kotona kuulumaan hyvin. Ehkä ekaksi voisi lähteä liikkeelle taajuuslukituksesta. 

Käyttäjätaso 5

Itselläni toimi DNA:n softalla Huawei B818 ihan hyvin 4G+ verkossa siihen saakka, kun 30.9. alkoi vikatilanne täällä Siilinjärvellä. Sen jälkeen reititin ei ole ollut 4G+ verkossa. Tämä aiheuttaa sen, että esim. suoratoisto käynnistyy huonoimmalla kuvanlaadulla ja hitaasti yrittää paremmalle laadulle. Jää kuitenkin aina heikommalle kuvalaadulle kuin aiemmin.

 

Aloinkin epäillä, että kun Elisan 5G perustuu kuitenkin LTE-tekniikkaan, että nämä perus 4G liittymät olisi tiputettu pois 4G+ :sta ja ainoastaan näillä 5G laitteilla pääsee sinne. Aikamoinen silmänkääntötemppu jos olisi tuossa jotain perää. :tired_face: Aitoa 5G-yhteyttä ei ole saatavilla kuin kaupunkien keskustoissa.

 

No tässä vielä 4 kk tarjoushintaa jäljellä ja sitten varmaan vaihtuu operaattori, jos tämä meno jatkuu. En mä maksa tästä täyttä hintaa.

 

EDIT: Ja kun minä tässä valitusvirren kirjoitin, tarkistin reitittimen asetukset ja siellä näkyy b818 olevan nyt 4G+ verkossa. Taitaa toistaiseksi toimia vielä huippunopeuksilla, kun ei asiakkaiden kaikki päätelaitteet ole vielä liittyneet tuohon verkkoon. Ihan yllätti, että nyt on kyllä jokin superkaista. Eiköhän tämä normalisoidu pian. :joy:

Käyttäjätaso 2

Mä käyttöönotin nyt moin dna-liittymän tilalle. Päästään samoihin nopeuksiin kuin Elisalla, mutta tässä siis CA päällä :) Eli suoriutuskyvyn osalta vaihto aivan yhdentekevä, kun Elisalla yhdellä taajuudella nopeus on sama kuin dna:n kahdella.

Eräänlainen statement tämä olkoon nyt kuitenkin!!!

Käyttäjätaso 5

Juu ja arvasinhan sen. 4G+ ei pysy päällä, kuten täällä on kerrottu. Kuitenkin kun samassa reitittimessä on 4 laitetta yhteydessä löytyykin se 4G+. 

B818:sta kuitenkin tuli pulitettua toista sataa, enkä ole kyllä 5G:n vaihtamassa pitkään aikaan. Ihan alkaa epäilys, että nyt myydään verkko täyteen niitä sopivasti priorisoituja 5G -liittymiä. Jäätävä silmänkääntötemppu. :clown:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Mulla on tuo vanhempi Huawei B715, jossa tätä ongelmaa ei pitäisi olla mutta on, ja siinä kyllä jää 4G+ näkymään hallintasivulla mutta nopeudet tippuu. Reitittimen uudelleenkäynnistys tiputtaa sitten pelkkään 4G tilaan. Lisäksi jotain vaikutusta on tällä ongelmalla yhteyden laatuun, koska VPN tippuu pois päältä. 

Käyttäjätaso 2

Mä käyttöönotin nyt moin dna-liittymän tilalle. Päästään samoihin nopeuksiin kuin Elisalla, mutta tässä siis CA päällä :) Eli suoriutuskyvyn osalta vaihto aivan yhdentekevä, kun Elisalla yhdellä taajuudella nopeus on sama kuin dna:n kahdella.

Eräänlainen statement tämä olkoon nyt kuitenkin!!!

 

Ja täytyy nyt vielä päivittää tilannetta ja hieman perua sanojaan. Vaihto toisen operaattorin liittymään nosti nopeutta vähintään kaksinkertaiseksi. Ei nyt varsinaisesti liity tähän ketjuun, mutta kuitenkin korjauksena siihen mitä eilen hieman vähättelevästi kirjoittelin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

@eeeno @wellu_76 ja muut joilla vika on vielä aktiivinen, lisäisittekö asiakasnumeronne OmaYhteisön profiiliin sille varatulle paikalle, niin saadaan lisää esimerkkejä tutkintapöydälle. :slight_smile: Vikaa selvitellään kuumeisesti, mutta se onkin osoittautunut vähän mutkikkaammaksi jutuksi!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Tiedot ovat profiilissa. 

Eikö jo olisi aika järjestää modeemien vaihtokampanja, vikahan on ilmeisesti alkanut jo Elokuun alussa, vikapalvelunne mukaan. 

Tässä nopeuksien mittaustuloksia (ruuhkattomaan aikaan mitattuna), 4G+:n ollessa aktivoituna ja sen pudottua pois päältä. Edelleenkin B818:n uudelleen käynnistämisen jälkeen 4G+ pysyy päällä muutamia minuutteja.

 

Tässä nopeuksien mittaustuloksia (ruuhkattomaan aikaan mitattuna), 4G+:n ollessa aktivoituna ja sen pudottua pois päältä. Edelleenkin B818:n uudelleen käynnistämisen jälkeen 4G+ pysyy päällä muutamia minuutteja.

 


… nopeusvaihtelut kasvavat, kun linjoille tulee muitakin. Nyt aamulla 4G+ pysyi päällä alta minuutin. Iltapäivällä ja illalla pelkän 4 G:n latausnopeudet ovat 20 megan luokkaa. Ennen elokuuta tälläisia ongelmia ei ollut.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Kiitoksia esimerkeistä! Vein tiedot eteenpäin, tutkinta jatkuu.

Käyttäjätaso 5

Lisäsin asiakasnumeron profiiliin.

Voin todeta, että ongelma sama. Myös taajuuslukituksia muuttelemalla pysyy vähän aikaa 4G+:ssa ja sitten tippuu nopeudet sinne 6-15 mbps tasolle. Olen jättänyt auto-tilan päälle.  Keskimäärin 4G+:lla saisi kolminkertaisia nopeuksia riippuen miten kuormitettu verkko on.

Mastossa 822 löytyy b1,b3,b20.

Epäilykseni on vain tämä sama vanha - verkko vaan on myyty täyteen ja priorisointi pistää nämä perus 4G:t hitaammalle yhteydelle. 5G jakaa saman kaistan ja samat taajuudet, että eihän se ole toteutettu muuten kuin priorisoimalla paremmaksi. :clown: Varsinaista vikaa ei taida olla. Ainahan tässä on joutunut operaattoria vaihtamaan kun yksi menee tukkoon, toisella on vähän kapasiteettia enemmän jäljellä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@eeeno Kiitos, esimerkki viety eteenpäin!

Asiakasnumero tallennettu. Ja ongelmahan alkoi kun korkeataajuksisia lähettemiä lisättiin lähimastoon.