Huawei CPE PRO 2

  • 2 lokakuu 2020
  • 67 kommenttia
  • 4769 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

67 kommenttia

Käyttäjätaso 1

nyt tän elisan pro 2 pätsin jälkeen about 1-2 päivää siitä kun se pätsi tuli ni upload alkanu pätkii kun ennen niin hurahti aina 100megaan mistä laski samantien sit 50megan cappiin ja pysy siinä ni nyt tuskastelee päästä ylin 10megan. bootti korjannu sen välil mut sit alkaa tekee uudestaan :P

et onkohan nyt niin kun latausongelma korjattu ni tuli upload ongelma :P

onneks upload ei nyt niiin tärkee ole itselle et pitäs alkaa vikailmotusta taas vetelee korjatkaa sitkun ehditte 

Käyttäjätaso 1

Tulee jotenki mieleen kun auton korjaus korjataan yks ongelma ni toinen ilmaantuu vanhan tilalle.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Korjaantuuko toi itsestäänkin siis jos vain odottelee? Kuinka usein toi toistuu ja olitko jo resetoinnin testannut pätsin jäljiltä?

Käyttäjätaso 1

Toi upload ei tunnu nyt korjaantuvan ollenkaa edes resetoimalla ja buuttaamalla. Hyväkun nyt pääsee 5 megan nopeuksiin ulospäin ja eilen huomasin taas kun katoin lte-h ohjelmast 5g signaalit ni luulin et elisa korjas jo sen että 5g ei katkeille ni teki ihan idlenä jatkuvasti taas et 5g droppailee.

Käyttäjätaso 1

Sama 5G droppailu meno jatkuu kun ennen pro 2 päivitystä. mulla on teille ihan killeri idea mitäpä jos laittaisitte 5G hommat vasta sit myyntiin kun “vtaihaithatijghaigj jutut toimis eikä asiakas ois perkekekekelelejejejn koekaniini”

Saatanaiainaianaiainaanana!

ja kyllä häiriöilmotukseen jonottanu puhelimella 1h 22min jo

Käyttäjätaso 1

kohta 2h jonottanu häiriöilmotus numeroon ja kohta tungen ton modeemin omaan portaaseen kun v……

 

EDIT/ Muutettu kieltä perheystävällisemmäksi -MiikaMoi

Käyttäjätaso 1

En varmaan maksa kyllä mitään 2h tunnin jonotus maksua häiriöilmotus numeroon ja pitäkää tunkkinne.

 

mulle riittää ja 5G edelleen droppailee aivan hyvää sanonko mitä perjantaita sinne vaan

 

 

 

 

Käyttäjätaso 1

rähjääminen tuntuu tuottavan tuloksen tukiasemaan tehty tänää muutos ja näyttää toimivan mutta signaali arvoissa raju muutos kun ennen 5G arvo ollu -70 rsrp ja nyt -100

toivotaan että nyt pelittää jatkossaki sitten

Käyttäjätaso 5

rähjääminen tuntuu tuottavan tuloksen tukiasemaan tehty tänää muutos ja näyttää toimivan mutta signaali arvoissa raju muutos kun ennen 5G arvo ollu -70 rsrp ja nyt -100

toivotaan että nyt pelittää jatkossaki sitten

Moi @Hellrock ! Ikävä nähdä nyt noita nopeusongelmia ja kuulla ettei meitä linjan päästä saanut rivakammin kiinni. Voitaisiin tottakai tarkistaa mitä meidän päästä nyt on tehty ja vielä noita muita arvoja kuosiin jos nappaat meille moderaattoreille yksityisviestiä 🛠️

Käyttäjätaso 1

rähjääminen tuntuu tuottavan tuloksen tukiasemaan tehty tänää muutos ja näyttää toimivan mutta signaali arvoissa raju muutos kun ennen 5G arvo ollu -70 rsrp ja nyt -100

toivotaan että nyt pelittää jatkossaki sitten

Moi @Hellrock ! Ikävä nähdä nyt noita nopeusongelmia ja kuulla ettei meitä linjan päästä saanut rivakammin kiinni. Voitaisiin tottakai tarkistaa mitä meidän päästä nyt on tehty ja vielä noita muita arvoja kuosiin jos nappaat meille moderaattoreille yksityisviestiä 🛠

 

Toi sun yksityisviesti linkki ei toimi. Sanoo vaa että sivua ei löydy

Pieni päivitys omaan tilanteeseeni firmwarepäivityksen jälkeen: Joka tai joka toinen päivä nopeus putoaa puoleksi päiväksi 2M-15M-nopeuteen, mutta sen jälkeen nousee itsestään takaisin 150M-350M-nopeuksiin.

 

Eli

plussaa: näyttää siltä että enää ei tarvitse resetoida purkkia jotta nopeudet palautuisi

miinusta: nopeudet ovat melkein puolet ajasta luokattoman hitaita

Käyttäjätaso 7

Pieni päivitys omaan tilanteeseeni firmwarepäivityksen jälkeen: Joka tai joka toinen päivä nopeus putoaa puoleksi päiväksi 2M-15M-nopeuteen, mutta sen jälkeen nousee itsestään takaisin 150M-350M-nopeuksiin.

miinusta: nopeudet ovat melkein puolet ajasta luokattoman hitaita

5G-liittymien nopeuden vahteluvälin minimi taitaa olla 10 Mbit/s. Jos jää sen alle , niin se on Elisan puolelta sopimusrikkomus ja oikeuttaa liitymän irtisanomiseen ilman irtisanomisaikaa ellei saada kuntoon.

Käyttäjätaso 4

@Hellrock pahoittelut, toimisiko tämä linkki paremmin? Pääsee myös suoraan profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta :slight_smile:

Ny alko taas tää pätkiminen kotkassa 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Onko @SamiS82 kuinka aktiivista ja auttaako mikään kotikutoinen temppu edes hetkellisesti?

ei auta yhtään mitään. Linkissä se vika on. Tän aamun toiminu hyvin.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Onko tota ny ollut useemmin vastaavasti että iltaisin vain ongelmat? Miten noi katkot konkreettisesti ilmenee eli meneekö kaikki poikki vai meneekö äärimmäisen hitaaksi tai siten että data ei liiku mutta yhteys pysyy auki? Onko muita laitteita kuin toi reititin jokka 5G:ssä, jos on niin onko niissä samaa?

Pari viikkoo toiminu ihan hyvin ja eilen illalla oli toi. Eli satunnaisesti. Elikkä 5G signaalii pätkii linkiltä noin viiden sekunnin välein jolloin 800Mhz 4G käytössä ja nopeus sen mukainen(max 40megaa). En omista muita 5G laitteita. Ja siis minulla on CPE WIN eikä tämä otsikon mukainen purkki. Mutta siitähän tämä tuskin johtuu koska vika korjautuu minun kannaltani itsestään kohan odottaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Pari viikkoo toiminu ihan hyvin ja eilen illalla oli toi. Eli satunnaisesti. Elikkä 5G signaalii pätkii linkiltä noin viiden sekunnin välein jolloin 800Mhz 4G käytössä ja nopeus sen mukainen(max 40megaa). En omista muita 5G laitteita. Ja siis minulla on CPE WIN eikä tämä otsikon mukainen purkki. Mutta siitähän tämä tuskin johtuu koska vika korjautuu minun kannaltani itsestään kohan odottaa.

Kuinka pitkä katko toi eilinen oli?

Noin ilta kasin aikaan huomasin että ei oo nopeus kunnossa ja yheltäista kun rupesin nukkumaan vika ei ollut kojautunut joten en osaa sanoa millon lähti taas toimimaan.

Tuulikinkadun tukiasemasta kyse.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Suoraa ongelmaa ei näkynyt joten siksi tarvii vähän tarkentavia tietoja ja mielellään toki tieto jos toistuu vielä :) Koitetaan toki paikantaa ongelmaa, mutta toistaiseksi vähän vielä pimeässä hapuillen

Käyttäjätaso 1

täälä taas tehny tuota samaa 5g droppailuu ja ei jaksa tehdä enää vikailmotuksia kun tuntuu et vika kestää aina “vaan” 4-5tuntii ja sit korjaantuu itsestään. monesti alkaa öisin

kohta pitäs varmaan vaatia vähän alennusta kuukausi hintaan kun joka viikko tätä oireilee sen 1-3 kertaa 

Käyttäjätaso 1

tätä taas kerran per viikko. onse kiva että kuluttaja on beta testaaja ja operaattorit eivät testaa asioit kunnolla.

haluun kohta joka viikko yhden vapaapäivän kuukausimaksuihi tällä menolla

 

Käyttäjätaso 1

Oon nyt miettiny et jos viskon ton huawein siltaavaks (jos vaikka toimis paremmin) ni monta julkista ip:tä elisa nyt anto siltaavas?moodissa?

On siis 5 laitetta piuhalla kiinni ja muutama wifi laitetta.

Koitin googlettaa mut en löytäny.

 

Hommasin erillisen reitittimen huawein perään missä on nat/palomuuri/anti-malware jutut et tietoturva ei nyt ihan retuperälle mene jos 5g modeemi siltaava.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Mobiilidatalla saat yhden ip-osoitteen pakettidatakontekstia kohden. Tyypilliset mobiilireitittimet eivät osaa käsitellä kuin yhtä kontekstia kerrallaan. Huawei CPE PRO 2 saa täten vain yhden ip-osoitteen käyttöönsä.

Vanhalla Symbian-puhelimella voit saada kaksi ip-osoitetta ja sarjaportteina näyttäytyvällä USB-mokkulalla kaksi tai kolme ip-osoitetta. Verkkokorttina (NDIS) näyttäytyvällä USB-mokkulalla ei saa kuin yhden ip-osoitteen.

 

Osallistu keskusteluun