Vastattu

Julkinen IP ei tule käyttöön


Käyttäjätaso 1

Olen tilannut Julkinen IP -palvelun ja vaihtanut APN:n internet4:ksi sekä buutannut modeemin muutamaankin otteeseen viime päivien aikana, mutta edelleen modeemi saa 100.-alkuisen IP:n.

Näettekö jostain onko jotain jäänyt vaiheeseen?

Modeemi on H122-373 eli Huawei 5G CPE Pro 2.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Niunau 29 November 2022, 12:16

Katso alkuperäinen viesti

103 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Olen tilannut Julkinen IP -palvelun ja vaihtanut APN:n internet4:ksi sekä buutannut modeemin muutamaankin otteeseen viime päivien aikana, mutta edelleen modeemi saa 100.-alkuisen IP:n.

Näettekö jostain onko jotain jäänyt vaiheeseen?

Modeemi on H122-373 eli Huawei 5G CPE Pro 2.

Moi @mropanen ! Joskus näissä APN-asetusten päivittämisessä on ilmennyt viiveitä 5G-liittymillä tai -laitteilla. :sweat_smile:  Onko tämä tilanne vielä muuttunut?

Käyttäjätaso 1

Eipä ole tapahtunut muutosta. 22.4. näköjään tilasin.

Käyttäjätaso 6

Hmm… jos @mropanen tsekkaat sivun https://ipv6-test.com/ niin mitä tuloksia saat sieltä irti? :thinking:

Käyttäjätaso 1

NATtia kovasti tarjoilee: 85-76-46-51-nat.elisa-mobile.fi    

Modeemilla on WAN IP 100.115.nönnönnöö

Itsellä kävi samoin kun otin käyttöön, ei vaan aktivoitunut millään, vaikka kaiken teki. Vasta kun lievästi alkoi palamaan hihat niin yhteydenotto Elisalle ja sieltä päästä vasta koko netin resetointi auttoi. Modeemi oli Huawei 4G…

Sama ongelma tuon Huawei 5G CPE kanssa. Onko tähän vieläkään mitään ohjetta Elisalta?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Sama ongelma tuon Huawei 5G CPE kanssa. Onko tähän vieläkään mitään ohjetta Elisalta?


Lisäätkö asiakasnumeron profiiliisi, niin voisin vielä liittymääsi vilkaista läpi? 

Sama ongelma tuon Huawei 5G CPE kanssa. Onko tähän vieläkään mitään ohjetta Elisalta?


Lisäätkö asiakasnumeron profiiliisi, niin voisin vielä liittymääsi vilkaista läpi? 

Lisätty

Käyttäjätaso 5

Sama ongelma tuon Huawei 5G CPE kanssa. Onko tähän vieläkään mitään ohjetta Elisalta?


Lisäätkö asiakasnumeron profiiliisi, niin voisin vielä liittymääsi vilkaista läpi? 

Lisätty

Kiitoksia. Tarkistelin hieman tuota nettiliittymääsi ja siinä on pieni solmu nyt verkon puolella joka vaatii teknisen asiakastuen toimia. 🔍 Kyseessä ei ole iso toimenpide, mutta vaatii hieman aikataulujen sopimista, niin nappaatko tuota varten meille moderaattoreille yksityisviestiä? 👍

Minulla on sama ongelma minun Saunalahti Mobiililaajakaista 4G 100M -liittymän kanssa. Modeemille olen lisännyt APN-profiilit yms. Soitin tänään asiakaspalveluun, jossa ystävällinen työntekijä sanoi vaan, että “Minä en oikein tiedä näistä asioista, sinä tunnut itse tietäväsi enemmän” ja käski bootata laitteen (minkä olin tehnyt jo useampaan kertaan ja tästä mainitsinkin)...eli olisiko minun mahdollista saada tähän ongelmaan apua tämän kautta?

 

Edit. Ja siis modeemi näyttää 100.83-alkuista ip-osoitetta,  https://ipv6-test.com/ -sivustolla address on 85.76. -alkuinen ja hostname 85-76-104-32-nat.elisa-mobile.fi. Modeemi Huawei B593

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Minulla on sama ongelma minun Saunalahti Mobiililaajakaista 4G 100M -liittymän kanssa. Modeemille olen lisännyt APN-profiilit yms. Soitin tänään asiakaspalveluun, jossa ystävällinen työntekijä sanoi vaan, että “Minä en oikein tiedä näistä asioista, sinä tunnut itse tietäväsi enemmän” ja käski bootata laitteen (minkä olin tehnyt jo useampaan kertaan ja tästä mainitsinkin)...eli olisiko minun mahdollista saada tähän ongelmaan apua tämän kautta?

 

Edit. Ja siis modeemi näyttää 100.83-alkuista ip-osoitetta,  https://ipv6-test.com/ -sivustolla address on 85.76. -alkuinen ja hostname 85-76-104-32-nat.elisa-mobile.fi. Modeemi Huawei B593

Morjesta. 
Kyllähän me tätä kautta saadaan ongelmaa ratkaistua :) 
Olitkin laittanut tuonne profilin yksityisiin tietoihin tuon asiakasnumeron niin pääsin tarkastamaan tuota sun liittymää. Voitais tätä kautta tehdä sille yksi toimenpide mutta se aiheuttaa yhteyden katkeamisen muutamaksi minuutiksi. 

Jos ei ole väliä, että milloin tuo toimenpide tehtää niin kuittaa vaan tähän keskusteluun niin me tehdään se. Jos taas haluat katsoa tarkemmin ajankohtaa niin laita meille yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi niin sovitaan joku tarkempi aika sitä kautta . :) 

Minulla on sama ongelma minun Saunalahti Mobiililaajakaista 4G 100M -liittymän kanssa. Modeemille olen lisännyt APN-profiilit yms. Soitin tänään asiakaspalveluun, jossa ystävällinen työntekijä sanoi vaan, että “Minä en oikein tiedä näistä asioista, sinä tunnut itse tietäväsi enemmän” ja käski bootata laitteen (minkä olin tehnyt jo useampaan kertaan ja tästä mainitsinkin)...eli olisiko minun mahdollista saada tähän ongelmaan apua tämän kautta?

 

Edit. Ja siis modeemi näyttää 100.83-alkuista ip-osoitetta,  https://ipv6-test.com/ -sivustolla address on 85.76. -alkuinen ja hostname 85-76-104-32-nat.elisa-mobile.fi. Modeemi Huawei B593

Morjesta. 
Kyllähän me tätä kautta saadaan ongelmaa ratkaistua :) 
Olitkin laittanut tuonne profilin yksityisiin tietoihin tuon asiakasnumeron niin pääsin tarkastamaan tuota sun liittymää. Voitais tätä kautta tehdä sille yksi toimenpide mutta se aiheuttaa yhteyden katkeamisen muutamaksi minuutiksi. 

Jos ei ole väliä, että milloin tuo toimenpide tehtää niin kuittaa vaan tähän keskusteluun niin me tehdään se. Jos taas haluat katsoa tarkemmin ajankohtaa niin laita meille yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi niin sovitaan joku tarkempi aika sitä kautta . :) 


Hienoa! Ei ole mitään väliä koska teette toimenpiteen:)  Pistätkö tänne tiedon kun olette tehneet sen, niin osaan tarkistaa auttoiko asia?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Hienoa! Ei ole mitään väliä koska teette toimenpiteen:)  Pistätkö tänne tiedon kun olette tehneet sen, niin osaan tarkistaa auttoiko asia?

 

Nyt on tuo toimenpide tehty niin käynnistele reititin vielä uudestaan niin pitäisi olla kunnossa? :)


Hienoa! Ei ole mitään väliä koska teette toimenpiteen:)  Pistätkö tänne tiedon kun olette tehneet sen, niin osaan tarkistaa auttoiko asia?

 

Nyt on tuo toimenpide tehty niin käynnistele reititin vielä uudestaan niin pitäisi olla kunnossa? :)


Nyt toimii! Kiitoksia oikein paljon!


Hienoa! Ei ole mitään väliä koska teette toimenpiteen:)  Pistätkö tänne tiedon kun olette tehneet sen, niin osaan tarkistaa auttoiko asia?

 

Nyt on tuo toimenpide tehty niin käynnistele reititin vielä uudestaan niin pitäisi olla kunnossa? :)

Teittekö sen nollauksen mikä mun liittymällä eilen tehtiin saman tyylisen asian tiimoilta?

Moikka!

 

Voikos tähän ketjuun liittyä saman asian tiimoilta? 

 

Olen tilannut mobiililaajakaistaani julkisen IP-osoitteen ja käytössä on Huawein E5573-mobiilireititin. Oon vaihtanut nuo APN-asetukset, jotta Nat 3:sen saisi vaihdettua joksikin toiseksi (Playstation 4 ilmeisesti vaatii Nat 1 tai 2) ja kaikkea muuta kokeillut (mm. porttien avaamista), mut Nat-tyyppi ei muutu. 

 

https://ipv6-test.com/- sivustolla ns. Hostname: 85-76-42-252-nat.elisa-mobile.fi

Myös luin ns. staattisesta ja dynaamisesta IP-osoitteesta. Pitääkö olla staattinen IP, jotta toi Playstation-palvelut toimivat ja Nat-tyypin saa vaihdettua?

Käyttäjätaso 7

Olen tilannut mobiililaajakaistaani julkisen IP-osoitteen ja käytössä on Huawein E5573-mobiilireititin. Oon vaihtanut nuo APN-asetukset, jotta Nat 3:sen saisi vaihdettua joksikin toiseksi (Playstation 4 ilmeisesti vaatii Nat 1 tai 2) ja kaikkea muuta kokeillut (mm. porttien avaamista), mut Nat-tyyppi ei muutu. 

 

https://ipv6-test.com/- sivustolla ns. Hostname: 85-76-42-252-nat.elisa-mobile.fi

Ei näyttäisi olevan julkinen osoite käytössä.

Useimmissa mobiilireitittimissä on valmiina joukko APN:iä , mutta niitä ei voi muuttaa. Yleensä pitää luoda uusi APN asetuksella internet4 ja asettaa se oletukseksi sekä käynnistää reititin uudelleen , että asetus otetaan käyttöön. Jos olet jo näin tehnyt , niin sitten on jostakin viasta kyse ja laita asiasta yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä tarkistamaan ja korjaamaan asetukset tarvittaessa verkon puolella.

 

Myös luin ns. staattisesta ja dynaamisesta IP-osoitteesta. Pitääkö olla staattinen IP, jotta toi Playstation-palvelut toimivat ja Nat-tyypin saa vaihdettua?

Elisa ei anna henkilöasiakkaille staattisia IP-osoitteita eikä niitä tällaisessa tapauksessa edes tarvita. Julkinen dynaaminen IP riittää.

Hei ja kiitos vastauksesta Sokrates!

 

Näin vähän ajattelinkin, vaikka aika tietämätön näissä asioissa olen.

Loin uuden profiilin Huawein asetuksissa, johon juurikin laitoin tuohon APN kohtaan internet 4:sen. Palomuurit, UPnP ja Nat-kohdat kokeiltu eri asetuksin ja nollatuloksin. 

 

Laitan tiimille viestiä. Iso kiitos vinkistä!

 

-Anette

Käyttäjätaso 7

Hei ja kiitos vastauksesta Sokrates!

 

Näin vähän ajattelinkin, vaikka aika tietämätön näissä asioissa olen.

Loin uuden profiilin Huawein asetuksissa, johon juurikin laitoin tuohon APN kohtaan internet 4:sen. Palomuurit, UPnP ja Nat-kohdat kokeiltu eri asetuksin ja nollatuloksin. 

 

Laitan tiimille viestiä. Iso kiitos vinkistä!

 

-Anette

Tarkistan vain , että kirjoitithan sen APN:n yhteen internet4 , etkä välilyönnillä internet 4 ????

Hei ja kiitos vastauksesta Sokrates!

 

Näin vähän ajattelinkin, vaikka aika tietämätön näissä asioissa olen.

Loin uuden profiilin Huawein asetuksissa, johon juurikin laitoin tuohon APN kohtaan internet 4:sen. Palomuurit, UPnP ja Nat-kohdat kokeiltu eri asetuksin ja nollatuloksin. 

 

Laitan tiimille viestiä. Iso kiitos vinkistä!

 

-Anette

Tarkistan vain , että kirjoitithan sen APN:n yhteen internet4 , etkä välilyönnillä internet 4 ????

Jep, kirjoitin koko litanian yhteen ja olen käynnistellyt laitteet uudelleen, sekä yrittänyt liittää netin Lan-kaapelilla tietokoneen kautta Playstationiin - siltä varalta jos langattomassa yhteydessä olisi ollut vika, mutta ei... :confused:

Käyttäjätaso 7

Jep, kirjoitin koko litanian yhteen ja olen käynnistellyt laitteet uudelleen, sekä yrittänyt liittää netin Lan-kaapelilla tietokoneen kautta Playstationiin - siltä varalta jos langattomassa yhteydessä olisi ollut vika, mutta ei... :confused:

Julkisen osoitteen aktivoinnissa on muillakin ollut ongelmia ja on tarvittu aspan apua , kun automatiikka ei ole pelannut.

Eiköhän OmaYhteisö-tiimi saa asian fixattua.

Hei,

 

Itselläni tämä sama ongelma kuin edellisillä. Julkinen IP-osoite on tilattu, APN on internet4, ja reititin on useaan kertaan käynnistetty uudelleen. Nat tyyppi on kuitenkin 3.

Asiakaspalveluun otin yhteyttä ja sieltä nollattiin nettiyhteys, mutta ei lähtenyt vieläkään toimimaan.

Käyttäjätaso 6

Hei,

 

Itselläni tämä sama ongelma kuin edellisillä. Julkinen IP-osoite on tilattu, APN on internet4, ja reititin on useaan kertaan käynnistetty uudelleen. Nat tyyppi on kuitenkin 3.

Asiakaspalveluun otin yhteyttä ja sieltä nollattiin nettiyhteys, mutta ei lähtenyt vieläkään toimimaan.

@JV67 Kokeiles nyt käynnistää reititin uudelleen! Tein teoimenpiteitä ja kaiken järjen mukaan nyt tulisi toimia 😊

Hei,

Minulla on myös mahdollisesti sama ongelma kuin aiemmilla viestittelijöillä. Tilasin julkisen IP-osoitteen, mutta ei tuo ole toiminut asetusten säätämisen jälkeen. Pystyisittekö tarkastamaan onko kaikki kunnossa siellä päässä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moro @Polkupyörä Tervetuloa OmaYhteisöön. 
Laitatko asiakasnumeron sun profiilin yksityisiin tietoihin niin päästään tarkastamaan se liittymä. :)

Osallistu keskusteluun