Skip to main content
Vastattu

Julkinen IP ei tule käyttöön


Olen tilannut Julkinen IP -palvelun ja vaihtanut APN:n internet4:ksi sekä buutannut modeemin muutamaankin otteeseen viime päivien aikana, mutta edelleen modeemi saa 100.-alkuisen IP:n.

Näettekö jostain onko jotain jäänyt vaiheeseen?

Modeemi on H122-373 eli Huawei 5G CPE Pro 2.

Moro @Polkupyörä Tervetuloa OmaYhteisöön. 
Laitatko asiakasnumeron sun profiilin yksityisiin tietoihin niin päästään tarkastamaan se liittymä. :)

Nyt pitäisi löytyä


@Polkupyörä Käynnistelepä reititintä nyt uudestaan niin pitäisi Julkisen IP:n toimia normaalisti :)


Täällä sama homma. NAT pysyy strict vaikka mitä yrittää.


@vainionvaltteri Sulla olikin asiakasnumero jo tuolla profiilitiedoissa niin voitais tätä kautta tehdä yksi toimenpide sille sun liittymälle. Tästä aiheutuu pieni katkos liittymälle niin onko se ok tehdä tänään jossain kohtaa?


@vainionvaltteri Sulla olikin asiakasnumero jo tuolla profiilitiedoissa niin voitais tätä kautta tehdä yksi toimenpide sille sun liittymälle. Tästä aiheutuu pieni katkos liittymälle niin onko se ok tehdä tänään jossain kohtaa?

Sopii millon vaan!


@vainionvaltteri Sulla olikin asiakasnumero jo tuolla profiilitiedoissa niin voitais tätä kautta tehdä yksi toimenpide sille sun liittymälle. Tästä aiheutuu pieni katkos liittymälle niin onko se ok tehdä tänään jossain kohtaa?

Sopii millon vaan!

Nyt on toimenpide tehty niin käynnistelepä reititintä uudestaan. :)


@vainionvaltteri Sulla olikin asiakasnumero jo tuolla profiilitiedoissa niin voitais tätä kautta tehdä yksi toimenpide sille sun liittymälle. Tästä aiheutuu pieni katkos liittymälle niin onko se ok tehdä tänään jossain kohtaa?

Sopii millon vaan!

Nyt on toimenpide tehty niin käynnistelepä reititintä uudestaan. :)

Edelleen strict vaikka käynnistin uudelleen


@vainionvaltteri Sulla olikin asiakasnumero jo tuolla profiilitiedoissa niin voitais tätä kautta tehdä yksi toimenpide sille sun liittymälle. Tästä aiheutuu pieni katkos liittymälle niin onko se ok tehdä tänään jossain kohtaa?

Sopii millon vaan!

Nyt on toimenpide tehty niin käynnistelepä reititintä uudestaan. :)

Edelleen strict vaikka käynnistin uudelleen

No johan nyt on. Tein vielä sen toimenpiteen niin kokeilepas vielä kertaalleen käynnistää reititin uudestaan? 


@vainionvaltteri Sulla olikin asiakasnumero jo tuolla profiilitiedoissa niin voitais tätä kautta tehdä yksi toimenpide sille sun liittymälle. Tästä aiheutuu pieni katkos liittymälle niin onko se ok tehdä tänään jossain kohtaa?

Sopii millon vaan!

Nyt on toimenpide tehty niin käynnistelepä reititintä uudestaan. :)

Edelleen strict vaikka käynnistin uudelleen

No johan nyt on. Tein vielä sen toimenpiteen niin kokeilepas vielä kertaalleen käynnistää reititin uudestaan? 

No nyt toimii kun avasin erikseen portit. Kiitos!


Moi,

 

Myös itselläni samaa ongelmaa. Julkinen IP-osoite tilattu, APN on internet4, ja reititin on useaan kertaan käynnistetty uudelleen. Nat tyyppi on kuitenkin 3.


Moi,

 

Myös itselläni samaa ongelmaa. Julkinen IP-osoite tilattu, APN on internet4, ja reititin on useaan kertaan käynnistetty uudelleen. Nat tyyppi on kuitenkin 3.

Hei, ja tervetuloa OmaYhteisöön @mikkolu !

Sinulla olikin asiakasnumero tiedoissasi ja tein toimenpiteen liittymällesi. Käynnistä päätelaite uudelleen, että homma lähtee toimimaan. 🙂


Hei!

Täällä olisi myös sama ongelma julkisen IP-osoitteen kanssa. Käytiin aktivoimassa oma Elisasta, mutta ei näyttäisi kuitenkaan lähtevän oikeasti päälle. Tuo ipv6 -testeri antaa myös tuon ip-osoite]-nat.elisa-mobile.fi, eli näyttäisi olevan samaa ongelmaa kuin muillakin tässä langassa. APN myös vaihdettu tuohon internet4:ään, ja useat uudellenkäynnistelyt kokeiltu. Onnistuisiko tarkastaa myös täältä tuo tilanne? Asiakasnumero pitäisi löytyä profiilista.

Kiitos!


Hei!

Täällä olisi myös sama ongelma julkisen IP-osoitteen kanssa. Käytiin aktivoimassa oma Elisasta, mutta ei näyttäisi kuitenkaan lähtevän oikeasti päälle. Tuo ipv6 -testeri antaa myös tuon ip-osoite]-nat.elisa-mobile.fi, eli näyttäisi olevan samaa ongelmaa kuin muillakin tässä langassa. APN myös vaihdettu tuohon internet4:ään, ja useat uudellenkäynnistelyt kokeiltu. Onnistuisiko tarkastaa myös täältä tuo tilanne? Asiakasnumero pitäisi löytyä profiilista.

Kiitos!

Toimenpide tehty! Käynnistele reititin uudelleen vielä 🙂


Hei, itselläni kanssa ongelmia julkisen ip kanssa.  Julkinen ip  otettu käyttöön elisan sivuilta ja internet4 vaihdettu asetuksiin ja moodeemi käynistetty useaan kertaan mutta ei meinaa lähteä toimimaan. Kerkiäisikö joku Elisan päässä katsomaan jos vika löytyisi sieltä.


Moi, mulla sama ongelma julkisen ip kanssa.  Julkinen ip otettu käyttöön elisan sivuilta ja internet4 vaihdettu asetuksiin ja moodeemi käynistetty useaan kertaan mutta ei meinaa lähteä toimimaan. Kerkiäisikö joku Elisan päässä katsomaan jos vika löytyisi sieltä.


Morjes! Minulla on kanssa sama ongelma julkisen ipn kanssa. Tosiaan tilasin sen, vaihdoin reitittimen asetuksiin internet4, käynnistin uudelleen, eikä vieläkään toimi. Voisiko joku sielt Elisan pääst käydä tsiigaamas sen? 


Hei,

 

sain juuri 600M mobiililiittymän, ulkomokkula h315. Masto näköyhteydellä, signaali täydet100. Nopeus luokkaa 450/50. Kun vaihdan apn julkinen ip eli internet4, nopeus tippuu tasoon 80/50 ja ping 10->30.

 

ilmeisesti asialle olisi jotakin tehtävissä?


Jos julkinen IP-osoite on tilattu ja modeemin APN-asetuksiin laitettu internet4, niin: ***-***-***-***.elisa-mobile.fi eli pitäisi olla julkinen IP-osoite (Pitää olla tilattuna Oman Elisan kautta). Huomaa sellainen pieni juttu, että jos ei ole tilattu julkista Internet-palvelua Elisalta liittymältä tai ei ole oikein säädetty modeemin asetuksia, niin antaa ***-***-***-***-nat.elisa-mobile.fi


Antaa tuon nat …Jonottelin viime vkolla asiakaspalveluun josta siirsivät tekniikka puolelle..30min päästä puhelu katkes..hienoa toimintaa! Miten ratkaistaa?


Sama ongelma kuin muilla tässä ketjussa.

Eli julkinen ip aktivoidu käyttöön.

Tehty sanat temput kuin muillekin suositeltu.

Laitteena Huawei B818.


Vielä aiempaan 

Hei,

 

sain juuri 600M mobiililiittymän, ulkomokkula h315. Masto näköyhteydellä, signaali täydet100. Nopeus luokkaa 450/50. Kun vaihdan apn julkinen ip eli internet4, nopeus tippuu tasoon 80/50 ja ping 10->30.

 

ilmeisesti asialle olisi jotakin tehtävissä?

Lisäyksenä… julkinen ip tilattuna ja näkyy Elisalla asetettuna. Ip osoite kertoo sen olevan käytössä. Mastolle etäisyyttä katolta 300m, ei mitään esteitä välissä. Julkinen ip tiputtaa nopeuden alle puoleen. Elisa ??? Asiakastunnus näkyy tiedoissani…


Tuohon lähettämääni viestiin 

(Sama ongelma kuin muilla tässä ketjussa.

Eli julkinen ip aktivoidu käyttöön.

Tehty sanat temput kuin muillekin suositeltu.

Laitteena Huawei B818.)

Ei kukaan ole ottanut kantaa?


Moroo. Samaa ongelmaa on ps4 kanssa. Julkinen on ja silti näyttää  nat3. Oon tehnyt mitä osaan. Eli jos sieltä joku pystyis kattomaan onko kaikki ok.


Morjes @Arvi93, @James7Hunt, @Ozzyn korvat, @Lynx70, @PIr ja @Munsu! Ensinnäkin aivan suurpahoittelut että pingailen osaa teistä todella myöhään 😰 jostain syystä tämä ketju ei ollut noussut oikein meillä käsittelyyn ja työtaistelutoimenpiteiden vuoksi touko-kesäkuussa tuli myös jonkin verran savottaa tänne OmaYhteisöön läpikäytäväksi. 

Haluaisinkin nyt varmistaa, että onko teillä kaikilla vielä tämä ongelma ajankohtainen, vai oletteko mahdollisesti saaneet muista asiakaspalvelukanavista jo apuja julkisen IP:n temppuiluun? 🤔 

Jos ongelma on yhä päällä eikä siihen ole löytynyt vielä ratkaisua, niin varmistattehan vielä kaikki että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti tilattu oikealle liittymälle ja että reitittimen APN-osoite on vaihdettu internet :arrow_right: internet4? 

Jos ylläolevat on jo varmistettu niin tuplatsekatkaa että OmaYhteisö-profiilin yksityisistä muistiinpanoista varmasti löytyy Elisan asiakasnumero ja vastailettehan sitten vielä tähän lankaan että sopiiko, että liittymälle tehdään näin arkisin meidän moderaattorien päivystysaikana toimenpide mikä tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Laitteen uudelleenkäynnistys palauttaa yhteyden. 👍🏼 Asiakasnumeron voi luntata OmaElisasta tai esimerkiksi viimeisimmältä laskulta, myös mobiililaajakaistan liittymänumeron (alkaa numeroilla 045-) voi asiakasnumeron sijaan laittaa profiilin muistiinpanoihin. 

Jos haluaisitte mieluummin sopia tarkempaa aikaa milloin nettiyhteyden sopii katkaista ja milloin voidaan toimenpide tehdä, niin siinä tapauksessa kannattaa suosiolla varata suoraan soittopyyntö meidän vianrajaus- ja häiriöilmoituspuolelle täältä, valinnalla Häiriöilmoitus (mobiililiittymät) pääsee puhumaan suoraan asiakaspalvelijalle joka pystyy auttelemaan pulman kanssa. 🙂 

Elikkäs, kertauksena vielä mitä tulisi nyt tehdä askel askeleelta: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle mobiililaajakaistaliittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen


Sinulla oli @Lynx70 ongelma enemmänkin nopeuden hidastelun kanssa julkisen IP-osoitteen kautta eikös vain? Vieläkö yhteyden hitailu kiusaa kun APN on asetettu julkisen IP-osoitteen APN-osoitteeksi internet4, vai joko tämä oli helpottanut? 🤔


On tehty nuo kaikki. Ja saa laittaa koska vaan kuntoon jos pystyt.


Osallistu keskusteluun