Vastattu

Julkinen IP ei tule käyttöön



Näytä ensimmäinen kirjoitus

150 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@Munsu Tämä hoidettu. 😊 Testailetko toimiiko?

Käyttäjätaso 1

 

Käyttäjätaso 1

Kokeilin jo pari kertaa ja ei jostain syystä tallennu nuo asetukset tuonne reitittimeen...

Käyttäjätaso 1

Kiitoksia! Huikean paljon... vaihtui nat 2. Vaikeaa oli Mut nyt toimii.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Huippujuttu @Munsu että tuli kuntoon! 😊 Jos se nyt kyykkää vielä NAT kolmosen puolelle niin pistä ihmeessä viestiä, mutta lähtökohtaisesti tuon pitäisi kyllä nyt pelittää. 🙂

Käyttäjätaso 1

Kiitos siitä. Palaan asiaan jos muuttuu... en kyllä koske mihinkään jollei tarvi...

Mulla kans hiukan ongelmia saada julkinen IP. Julkinen IP tilattu ja APN asetukset tehty ja pömpeli bootattu useaan kertaan. 

 

Hei @draakki ,

kaikki toimenpiteet tehty jo kesällä, asiakasnumero lisätty eli voitte bootata tms.

kiitos!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Kertauksena pari tarkistuskohtaa.

Mikäli julkinen IP lisäpalvelu oli jo tilattuna ja toiminnassa ja tilaa liittymälle minkä tahansa päivityksen/muutoksen niin se lisuke kannattaa irtisanoa ja tilata uusiksi omaelisan kautta.

Useimmiten reitittimillä ei voi muokata sitä oletus profiilia.

Eli pitää luoda sinne uusi profiili johon voi kirjailla APN kenttään sen internet4 ja se myös säilyy.

Reititintä resetoidessa se sitten nollautuu.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@Juikku Laitatko asiakasnumeron profiiliin (ei julkinen), niin voidaan täältä tehdä tarkistus.
@Lynx70 Korjattu. Voit käynnistellä reitittimen uudelleen ja kannattaa varmistaa, että reitittimellä on vielä APN-kentässä internet4. Tulisi toimia nyt. 👍

@Snouppi Nyt pitäisi olla asiakasnumero. Ehdin jo perua tilauksen edellisen kommentin ohjeen mukaan ja en voi sitä nyt tilata uudestaan. Mikäli teidän päästä onnistuu se aktivoida uusiksi niin voitte näin tehdä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@Snouppi Nyt pitäisi olla asiakasnumero. Ehdin jo perua tilauksen edellisen kommentin ohjeen mukaan ja en voi sitä nyt tilata uudestaan. Mikäli teidän päästä onnistuu se aktivoida uusiksi niin voitte näin tehdä.

@Juikku Korjattu. Kokeiletko käynnistellä reitittimen uudelleen ja varmistathan vielä, että reitittimellä on APN-kentässä internet4

@Snouppi nyt näyttäisi toimivan, kiitos

 

Moi,

 

Olen ottanut käyttöön julkisen IP:n tarjoavan lisäpalvelun mobiililaajakaistaliittymässäni. Olen myös vaihtanut modeemin/reitittimen asetukset ohjeiden mukaisesti: Mobiililaajakaistan julkinen IP-osoite - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

APN: internet4 (autentikaatio pakotettu PAP ohjeen taulukon perusteella, kokeiltu myös automaatilla)

Buutattu useamman kerran, mutta sitkeästi reitittimen WAN IP:ksi tulee näkyviin 10-sarjan osoite. Eikös tuossa pitäisi näkyä se julkinen IP minkä on saanut? Asiakaspalvelu osasi vahvistaa että palvelu on tilattu ja aktiivinen, mutta heillä ei aseita sen enempään.

 

Lisätieto: reititin Huawei 5G CPE Pro

 

reitittimen tieto WAN:ista
asetettu APN-profiili

 

 

 

EDIT 28.3.2023 // siirretty täältä aiempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moi,

 

Olen ottanut käyttöön julkisen IP:n tarjoavan lisäpalvelun mobiililaajakaistaliittymässäni. Olen myös vaihtanut modeemin/reitittimen asetukset ohjeiden mukaisesti: Mobiililaajakaistan julkinen IP-osoite - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

APN: internet4 (autentikaatio pakotettu PAP ohjeen taulukon perusteella, kokeiltu myös automaatilla)

Buutattu useamman kerran, mutta sitkeästi reitittimen WAN IP:ksi tulee näkyviin 10-sarjan osoite. Eikös tuossa pitäisi näkyä se julkinen IP minkä on saanut? Asiakaspalvelu osasi vahvistaa että palvelu on tilattu ja aktiivinen, mutta heillä ei aseita sen enempään.

 

Lisätieto: reititin Huawei 5G CPE Pro

 

reitittimen tieto WAN:ista
asetettu APN-profiili

 


Hei @timpaan ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Huomasin, että olit laittanut asiakasnumerosi jo profiilitietoihisi. 🙂 Liittymälle täytyy tehdä toimenpide täältä käsin ja liittymä putoaa tämän vuoksi verkosta pois ja reitittimen käynnistäminen uudelleen pitää tehdä tämän jälkeen. Voidaanko tehdä toimenpide miten, ettei käyttö häiriinny muuten?

 

 

EDIT 28.3.2023 // siirretty täältä aiempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Moro,

Voi tehdä milloin vain tänään.

t.Timo

 

 

EDIT 28.3.2023 // siirretty täältä aiempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moro,

Voi tehdä milloin vain tänään.

t.Timo


Toimenpide tehty. Kuittaa miten kävi. 🙂

 

 

EDIT 28.3.2023 // siirretty täältä aiempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Buutti tehty ja julkinen IP käytössä. Kiitos avusta!

 

 

EDIT 28.3.2023 // siirretty täältä aiempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Buutti tehty ja julkinen IP käytössä. Kiitos avusta!


Kiva kuulla, että toimii. 🙂

 

 

EDIT 28.3.2023 // siirretty täältä aiempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Moi,

 

Olen ottanut käyttöön julkisen IP:n tarjoavan lisäpalvelun mobiililaajakaistaliittymässäni. Olen myös vaihtanut modeemin/reitittimen asetukset ohjeiden mukaisesti: Mobiililaajakaistan julkinen IP-osoite - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

APN: internet4 (autentikaatio pakotettu PAP ohjeen taulukon perusteella, kokeiltu myös automaatilla)

Buutattu useamman kerran, mutta sitkeästi reitittimen WAN IP:ksi tulee näkyviin 10-sarjan osoite. Eikös tuossa pitäisi näkyä se julkinen IP minkä on saanut? Asiakaspalvelu osasi vahvistaa että palvelu on tilattu ja aktiivinen, mutta heillä ei aseita sen enempään.

 

Lisätieto: reititin Huawei 5G CPE Pro

 

reitittimen tieto WAN:ista
asetettu APN-profiili

 


Hei @timpaan ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Huomasin, että olit laittanut asiakasnumerosi jo profiilitietoihisi. 🙂 Liittymälle täytyy tehdä toimenpide täältä käsin ja liittymä putoaa tämän vuoksi verkosta pois ja reitittimen käynnistäminen uudelleen pitää tehdä tämän jälkeen. Voidaanko tehdä toimenpide miten, ettei käyttö häiriinny muuten?

Hei, mullakin on sama ongelma. OmaElisa näyttää että julkinen ip on käytössä, ja reitittimen apn on vaihdettu internet4. Hostname näyttää xx-xx-xx-xxx.nat.elisa-mobile.fi ja konsolissa nat-tyyppi 3. Reititin resetattu useemman kerran eikä mitään vaikutusta.

 

 

EDIT 28.3.2023 // siirretty täältä aiempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Moi,

Minulla myös ongelmia saada portit auki. Julkinen ip tilattu mobiililaajakaistaan. APN muutettu internet4 :ksi. Portinsiirrot tehty mutta silti portit kiinni.

Reititin Asus 4G-AC68U 4G LTE Modem.

 

terv. kimmo kotanen

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Moi,

 

Olen ottanut käyttöön julkisen IP:n tarjoavan lisäpalvelun mobiililaajakaistaliittymässäni. Olen myös vaihtanut modeemin/reitittimen asetukset ohjeiden mukaisesti: Mobiililaajakaistan julkinen IP-osoite - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

APN: internet4 (autentikaatio pakotettu PAP ohjeen taulukon perusteella, kokeiltu myös automaatilla)

Buutattu useamman kerran, mutta sitkeästi reitittimen WAN IP:ksi tulee näkyviin 10-sarjan osoite. Eikös tuossa pitäisi näkyä se julkinen IP minkä on saanut? Asiakaspalvelu osasi vahvistaa että palvelu on tilattu ja aktiivinen, mutta heillä ei aseita sen enempään.

 

Lisätieto: reititin Huawei 5G CPE Pro

 

reitittimen tieto WAN:ista
asetettu APN-profiili

 


Hei @timpaan ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Huomasin, että olit laittanut asiakasnumerosi jo profiilitietoihisi. 🙂 Liittymälle täytyy tehdä toimenpide täältä käsin ja liittymä putoaa tämän vuoksi verkosta pois ja reitittimen käynnistäminen uudelleen pitää tehdä tämän jälkeen. Voidaanko tehdä toimenpide miten, ettei käyttö häiriinny muuten?

Hei, mullakin on sama ongelma. OmaElisa näyttää että julkinen ip on käytössä, ja reitittimen apn on vaihdettu internet4. Hostname näyttää xx-xx-xx-xxx.nat.elisa-mobile.fi ja konsolissa nat-tyyppi 3. Reititin resetattu useemman kerran eikä mitään vaikutusta.

Vastailinkin sulle toisen ketjun puolella. Sopiikos jos tehdään toimenpide liittymälle, tämä aiheuttaa lyhyen katkoksen jonka jälkeen reititin pitää käynnistellä uudelleen? 🙂

 

 

EDIT 28.3.2023 // siirretty täältä aiempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Moi,

 

Olen ottanut käyttöön julkisen IP:n tarjoavan lisäpalvelun mobiililaajakaistaliittymässäni. Olen myös vaihtanut modeemin/reitittimen asetukset ohjeiden mukaisesti: Mobiililaajakaistan julkinen IP-osoite - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

APN: internet4 (autentikaatio pakotettu PAP ohjeen taulukon perusteella, kokeiltu myös automaatilla)

Buutattu useamman kerran, mutta sitkeästi reitittimen WAN IP:ksi tulee näkyviin 10-sarjan osoite. Eikös tuossa pitäisi näkyä se julkinen IP minkä on saanut? Asiakaspalvelu osasi vahvistaa että palvelu on tilattu ja aktiivinen, mutta heillä ei aseita sen enempään.

 

Lisätieto: reititin Huawei 5G CPE Pro

 

reitittimen tieto WAN:ista
asetettu APN-profiili

 


Hei @timpaan ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Huomasin, että olit laittanut asiakasnumerosi jo profiilitietoihisi. 🙂 Liittymälle täytyy tehdä toimenpide täältä käsin ja liittymä putoaa tämän vuoksi verkosta pois ja reitittimen käynnistäminen uudelleen pitää tehdä tämän jälkeen. Voidaanko tehdä toimenpide miten, ettei käyttö häiriinny muuten?

Hei, mullakin on sama ongelma. OmaElisa näyttää että julkinen ip on käytössä, ja reitittimen apn on vaihdettu internet4. Hostname näyttää xx-xx-xx-xxx.nat.elisa-mobile.fi ja konsolissa nat-tyyppi 3. Reititin resetattu useemman kerran eikä mitään vaikutusta.

Vastailinkin sulle toisen ketjun puolella. Sopiikos jos tehdään toimenpide liittymälle, tämä aiheuttaa lyhyen katkoksen jonka jälkeen reititin pitää käynnistellä uudelleen? 🙂

Juu kyllä sopii

 

 

EDIT 28.3.2023 // siirretty täältä aiempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Hei,

Sama vika täällä molemmissa mobiililaajakaistoissa.

OmaElisasta Julkinen IP lisäpalvelu tilattuna, APN vaihdettu internet4 ja laite bootattu useamman kerran, mutta IP ei silti ole julkinen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei,

Sama vika täällä molemmissa mobiililaajakaistoissa.

OmaElisasta Julkinen IP lisäpalvelu tilattuna, APN vaihdettu internet4 ja laite bootattu useamman kerran, mutta IP ei silti ole julkinen.


Näyttäisi tosiaan olevan virhettä verkossa. Onko ok tehdä toimenpide liittymille? Tästä aiheutuu lyhyt katkos jonka jälkeen reitittimet pitää käynnistellä uudelleen 🙂

Osallistu keskusteluun