Vastattu

Julkinen IP ei tule käyttöön



Näytä ensimmäinen kirjoitus

150 kommenttia

Moi,
Liitytään tänne jonon jatkoksi.
JulkinenIP palvelu lakkasi toimimasta ihan näinäpäivinä ja APN vaihtaminen ja IPV4&6 pyörittäminen ohjeiden mukaan ei anna muutosta.

Millään en saa IPV6 osoitetta näkymään, ja kaikilla asetuksilla tulee vain nat.elisa-mobile.fi verkosta osoite.

Asiakaspalvelun chatti ei osannut auttaa muutakun, että “on sulla kaikki oikein”.

Ajattelin jopa, sulkevani palvelun ja avaavani uudestaan, mutta tässähän on perinteinen 2vko irtisanomisaika.

 

Hmmmm…

Käsittääkseni IPv6 on jo luonnostaan julkinen. Vain IPv4 tarvitsee lisäpalvelun aktivoimisen.

Julkinen vaihtuva IP-osoite aktivoidaan/deaktivoidaan Oma Elisassa itsepalveluna ja sen suhteen ei ymmärtääkseni ole mitään irtisanomisaikoja. No satavarma en ole , kun itsellä ei palvelua ole.

Kokeilepa napata OMa Elisasa kruksi siitä lisäpalvelusta pois ja resetoi modeemi. Sitten laita kruksi takaisin sekä konffaa modeemi julkiselle IP:lle.


Siitähän miä sen 2vko huomasin, kun otin ruksin pois. Ei voi laittaa takasin ennen 28.pv. :)
 

Käyttäjätaso 7

Siitähän miä sen 2vko huomasin, kun otin ruksin pois. Ei voi laittaa takasin ennen 28.pv. :)

Ohhoh , onpas typerästi tehty palvelu.

Kyseessä on ilmainen asiakkaan itsehallinnoima lisäominaisuus , joten semmoinen 2 vko irtisanomisaika on todella typerä. Eipä ole itselle vielä vastaavaa tullut kohdalle.

No jos palvelu Oma Elisassa on aktivoitu , niin eipä siinä oikein muuta voi kuin resetoida modeemin ja konffata uudelleen se julkinen osoite. Jos ei auta , niin vika on Elisalla sanokoot aspassa mitä hyvänsä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Oikeassa olet @Sokrates, vika oli meidän puolellamme. 

@TManne, kävin tekemässä korjauksia Julkisen IP:n lisäpalvelulle. Nyt pitäisi toimia, kun käynnistelet reititintä uudelleen. Pahoittelut vielä, ettei tämä korjaantunut ensimmäisellä yhteenotolla.

Avasin tuon lisäpalvelun sinulle uudestaan, eli ei ole nyt enää menossa 28. päivä kiinni. Hyvä huomio kyllä tuo, että irtisanomisessa meni 14 vrk, välitän tästä viestiä eteenpäin!

Oikeassa olet @Sokrates, vika oli meidän puolellamme. 

@TManne, kävin tekemässä korjauksia Julkisen IP:n lisäpalvelulle. Nyt pitäisi toimia, kun käynnistelet reititintä uudelleen. Pahoittelut vielä, ettei tämä korjaantunut ensimmäisellä yhteenotolla.

Otin samalla tuon sulkeutumispäivämäärän pois, kun tämä tuli ilman irtisanomista kuntoon. Hyvä huomio kyllä tuo, että irtisanomisessa meni 14 vrk, välitän tästä viestiä eteenpäin!

Kiitos. 
 

Moikka @The0z ja @KattiMatti73 ! Tein täältä nyt hieman toimenpiteitä. Käynnistäkää reitittimet uudelleen ja katsotaan lähtisikö julkiset IP:t taas kulkemaan 😊

Vielä vähän jatkoa minun osalta tähän. Nyt PS5:llä kyllä näkyy Type2 NATissa, mutta välillä itsestään muuttuu type3:ksi, pitää aina käydä tuolta reitittimen asetuksista vaihtamassa tuo "internet4" pois käytöstä ja takas niin sitten tuo NAT type muuttuu joksikin aikaa type2:ksi, onko tähän ongelmaan olemassa ratkaisua?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@The0z Hmm, kuulostaapa olevan laitteen oikuista kyse jos itsekseen tekee tuollaista. Satutko tekemään laitteelle resetointia jonka yhteydessä tuo asetus palautuu aina oletukselle?

@The0z Hmm, kuulostaapa olevan laitteen oikuista kyse jos itsekseen tekee tuollaista. Satutko tekemään laitteelle resetointia jonka yhteydessä tuo asetus palautuu aina oletukselle?

En omasta mielestäni ole tehnyt mitään noiden muutosten välillä kuin sammuttanut konsolin ja käynnistänyt uudestaan myöhemmin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Mikäli tosiaan tuolla konstilla tilanne aina laukeaa niin silloin ei ole kyse kyllä liittymällä olevasta ongelmasta🤔 Kokeiletko vielä palauttaa laitteelle tehdasasetukset ja asettaa internet4 APN laitteelle. Katsotaan miten kauan tällä toimenpiteellä pysyy toimivana.

Sama ongelma täällä kuin muillakin: julkinen ip- osoite tilattu, APN on internet4  ja reititin on useaan kertaan käynnistetty uudelleen. Nat tyyppi on edelleen 3. Mitäs seuraavaksi tehdään?

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

@Niunau kokeiletko palauttaa reitittimelle tehdasasetukset jonka jälkeen luot kokonaan uuden profiilin johon tuo internet4 APN! Katsotaan lähtisikö tällä toimenpiteellä toimimaan 😊

@Niunau kokeiletko palauttaa reitittimelle tehdasasetukset jonka jälkeen luot kokonaan uuden profiilin johon tuo internet4 APN! Katsotaan lähtisikö tällä toimenpiteellä toimimaan 😊

Edellämainitut toimenpiteet tehty. Edelleen nat 3..

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

@Niunau Tein hieman toimenpiteitä. Kokeiles nyt käynnistää laite uudelleen ja katsotaan toimisiko.

@Niunau Tein hieman toimenpiteitä. Kokeiles nyt käynnistää laite uudelleen ja katsotaan toimisiko.

Nat edelleen sinnikkäästi 3

@Niunau Tein hieman toimenpiteitä. Kokeiles nyt käynnistää laite uudelleen ja katsotaan toimisiko.

Nat edelleen sinnikkäästi 3

Kokeilin vielä kerran buutata reitittimen ja nyt pelittää niinkuin pitääkin. Kiitokset @Lautturi !

Moro itelä kans toi nat on 3 vaikka on julkinen ip mitäs tehtäs? 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Tervetuloa OmaYhteisön jäseneksi @Legendaarista ! 😊

Sen verta varmistelen, että oletko jo tehnyt ketjussa käyneitä toimenpiteitä läpi? Eli olet esim. vaihtanut reitittimen APN-osoitteeksi internet4? 

 

Tervetuloa OmaYhteisön jäseneksi @Legendaarista ! 😊

Sen verta varmistelen, että oletko jo tehnyt ketjussa käyneitä toimenpiteitä läpi? Eli olet esim. vaihtanut reitittimen APN-osoitteeksi internet4? 

 

jep asia oli korjautunut yön/työpäivän aikana nyt on nat 2 mut kiitos kuiteskii :)

Täällä kanssa ongelmia julkisen IP:n kanssa. APN internet4 vaihdettu ja modeemi FritzBox-6890 nollattu mutta julkinen IP ei vaan toimi

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Täällä kanssa ongelmia julkisen IP:n kanssa. APN internet4 vaihdettu ja modeemi FritzBox-6890 nollattu mutta julkinen IP ei vaan toimi

Liittymän puolella kaikki näyttää olevan kunnossa. Varmistuksena, olithan käynyt tuon nollaamisen jälkeen muuttamassa internet4 APN:ksi? 🙂

Juu, ei auttanut mutta kun tein muutoksen pariin kertaan niin lähti pelaamaan. Kiitos avusta!

Täällä myös ongelmia julkisen ip-osoitteen kanssa. Olen vaihtanut APN:n internet4:ksi sekä buutannut modeemin uudestaan muutaamaan otteeseen. Voisitteko korjata asian? Asiakasnumero löytyy profiilista.

https://ipv6-test.com/- sivustolla ns. Hostname: 85-76-111-202-nat.elisa-

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Täällä myös ongelmia julkisen ip-osoitteen kanssa. Olen vaihtanut APN:n internet4:ksi sekä buutannut modeemin uudestaan muutaamaan otteeseen. Voisitteko korjata asian? Asiakasnumero löytyy profiilista.

https://ipv6-test.com/- sivustolla ns. Hostname: 85-76-111-202-nat.elisa-

Liittymällä tosiaan näyttäisi olevan virhettä. Korjaus vaatii liittymälle pientä toimenpidettä, jolloin yhteys katkeaa toviksi ja reititin täytyy käynnistellä uudelleen. Onko tämä ok? 🙂

Täällä myös ongelmia julkisen ip-osoitteen kanssa. Olen vaihtanut APN:n internet4:ksi sekä buutannut modeemin uudestaan muutaamaan otteeseen. Voisitteko korjata asian? Asiakasnumero löytyy profiilista.

https://ipv6-test.com/- sivustolla ns. Hostname: 85-76-111-202-nat.elisa-

Liittymällä tosiaan näyttäisi olevan virhettä. Korjaus vaatii liittymälle pientä toimenpidettä, jolloin yhteys katkeaa toviksi ja reititin täytyy käynnistellä uudelleen. Onko tämä ok? 🙂

On ok, voit tehdä toimenpiteen vaikka heti 😀

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Täällä myös ongelmia julkisen ip-osoitteen kanssa. Olen vaihtanut APN:n internet4:ksi sekä buutannut modeemin uudestaan muutaamaan otteeseen. Voisitteko korjata asian? Asiakasnumero löytyy profiilista.

https://ipv6-test.com/- sivustolla ns. Hostname: 85-76-111-202-nat.elisa-

Liittymällä tosiaan näyttäisi olevan virhettä. Korjaus vaatii liittymälle pientä toimenpidettä, jolloin yhteys katkeaa toviksi ja reititin täytyy käynnistellä uudelleen. Onko tämä ok? 🙂

On ok, voit tehdä toimenpiteen vaikka heti 😀

No niin, kokeilehan käynnistellä reititintä uudelleen! Mites nyt toimii?

Ei tule täälläkään julkinen kiinteä IP käyttöön. Kytkentäilmoitus tullut eilen.  APN kiintea4  asennettu ja modeemi buutattu pariin otteeseen. IP on edelleen 10.xxx alkuinen

Liittymän (Elisa Yritysdata 5G) numero profiilissa. Pystyttekö auttamaan?

 

(Muokkaus: jos toimenpiteitä tarvitaan, ne saa tehdä vaikka heti)

 

 

Osallistu keskusteluun