Vastattu

Julkinen IP ei tule käyttöön



Näytä ensimmäinen kirjoitus

150 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Ei tule täälläkään julkinen kiinteä IP käyttöön. Kytkentäilmoitus tullut eilen.  APN kiintea4  asennettu ja modeemi buutattu pariin otteeseen. IP on edelleen 10.xxx alkuinen

Liittymän (Elisa Yritysdata 5G) numero profiilissa. Pystyttekö auttamaan?

 

(Muokkaus: jos toimenpiteitä tarvitaan, ne saa tehdä vaikka heti)

 

 

Moikka @kallepahajoki ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊

Valitettavasti yritysliittymille emme täältä pääse tekemään muutoksia tai tarkistuksia. 🤔 Kannattaa asiasta olla suoraan yritysasiakaspalveluumme yhteydessä https://yrityksille.elisa.fi/yhteystiedot .

Hei, täällä ilmeisesti sama homma kuin edellisissä. Eli julkinen ip otettu käyttöön ja jos oikein olen ymmärtänyt, myös tuo apn muutettu internet4:ksi. Ps4 konsoli näyttää silti edelleen nat type 3. Eli, pitääkö teidän tehdä jotakin siellä päässä?

 

 

EDIT 28.3.2023 // siirretty täältä aiempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Morjes @Ps4 ja tervetuloa OmaYhteisöön omasta puolestani! 😊 Älä ihmettele, siirsin kommenttisi täältä aiempaan keskusteluun samasta aiheesta. 🙂 

Jos Julkinen IP-osoite -lisäpalvelu on tilattu ja APN-osoite vaihdettu internet > internet4 niin lähtökohtaisesti pitäisi sillä pelittää. Jotkut ovat raportoineet että reitittimen kanssa on pitänyt jumpata ekstraa ennen kuin NAT alkaa näyttämään pelikonsoleilla oikeaa, tai sitten on mahdollisuus että liittymällä on jokin bitti vinossa. 🤔 

Jälkimmäisen kanssa me moderaattorit pystytään tarvittaessa auttelemaan. 👍🏼 Lisäiletkö vielä OmaYhteisön omaan käyttäjäprofiiliisi joko kohtaan Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen) tai Yksityiset muistiinpanot (ei julkinen) vielä Elisan asiakasnumerosi, niin päästään kurkkaamaan liittymän tietoja? Asiakasnumeron voi luntata esim. viimeisimmän laskun oikeasta yläkulmasta, liittymän tilausvahvistuksesta, tai OmaElisasta sopimuksilta. Kuittaile myös samalla että sopiiko liittymälle tarvittaessa tehdä etänä toimenpiteitä, mitkä pudottavat sen mobiiliverkosta hetkellisesti ⁠— yhteyden saat palautettua sitten simppelisti vain käynnistämällä reitittimen uudelleen. 🙂

Hei, kiitos viestistä ja tuli vähän pitkä viive vastaamisessa. Nyt asiakasnumero on lisätty profiiliin. Oli muuten vaikea löytää mobiililla paikka mistä sitä pääsee muokkaamaan.…

Joka tapauksedsa, ongelma on edelleen, joten jos vaan voitte siellä tehdä jotain niin olisin kiitollinen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Hei, kiitos viestistä ja tuli vähän pitkä viive vastaamisessa. Nyt asiakasnumero on lisätty profiiliin. Oli muuten vaikea löytää mobiililla paikka mistä sitä pääsee muokkaamaan.…

Joka tapauksedsa, ongelma on edelleen, joten jos vaan voitte siellä tehdä jotain niin olisin kiitollinen.

Liittymälle on nyt tehty korjauksia, käynnistä reititin vielä uudelleen. 

Jos NAT on vielä 3/tiukka/strict -muodossa, niin varmista vielä, että APN:ksi on erkitty internet4 🙂

Loistavaa, kiitos paljon! Tämä muutti tyypin nat2 eli nyt kaikki kunnossa. En kyllä ymmärrä miksi tämän pitää olla näin monimutkaista vielä vuonna 2023, mutta pääasia että nyt toimii 😅

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Hieno kuulla, että lähti pelittämään! Kiitos kuin kuittasit vielä tänne keskusteluun. 😊

Samaa ongelmaa täälläkin kuin muilla, saatteko tehtyä elisan päästä jotakin?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Kerkesinkin @Tenki62 juuri vastailemaan sulle toisessa keskustelussa! 👍🏼 

Hei, voisitteko tsekata onko Elisan päässä kaikki kunnossa.

Liittymään klikattu Julkinen IP-lisäpalvelu, vahvistustekstiviesti tullut, APN:ksi vaihdettu internet4, ja LTE-modeemia buuttailtu ja konffailtu ees ja taas.

Modeemi saa edelleen IPksi 10.x alkuisen IPn, eikä tämä mätchää whatismyip palveluissa näkyvän kanssa.

Asiakasnumeron pitäisi löytyä profiilista (Tuplakaista liittymä), ja muutoksia saa tehdä heti.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

Tarkistin ja kaikki näyttäs olevan täällä meidän päässä kondiksessa. 👍 Tein kuitenkin varuilta temppuja täältä vielä liittymälle, joten käynnistähän reititin uudelleen. 😃 

Olithan kans tehny sinne reitittimen asetuksiin ihan uuden profiilin julkista IP:tä varten? Elikkä ettei ollu vaan sitä oletus profiilia muokattu? 🤔 Ja hei tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön @julkinenip!🔥

Kiitokset! Lähti pelittämään nyt kun vielä toistamiseen loin uuden profiilin. Nyt kun mietin niin saatoin alun perin luoda uuden profiilin ennen vahvistusviestin tulemista, kenties siis ennen kuin oli aktivoitunut siellä? Tai sitten tekemäsi taikatemput oli avain onneen. Anyway, nyt kaikki kunnossa!

Hei vaan, minulla on täysin vastaavia ongelmia julkisen IP-osoitteen kanssa, kuin muilla tässä ketjussa. Olisiko tälle mahdollista tehdä jotain Elisan päässä? 

TP-LINKin reititin otti vastaan hyvin uuden profiilin ja `internet4` APN:n, mutta silti reititin saa yksityisen IP-osoitteen. Mielestäni olen kaikki mahdolliset asetuskombinaatiot testaillut ja käynnistellyt pömpelin aina näiden välissä. 

Asiakas- ja ongelmallisen liittymän numero löytyy profiilistani, liittymän saa pudottaa alas milloin vain. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Hei vaan, minulla on täysin vastaavia ongelmia julkisen IP-osoitteen kanssa, kuin muilla tässä ketjussa. Olisiko tälle mahdollista tehdä jotain Elisan päässä? 

TP-LINKin reititin otti vastaan hyvin uuden profiilin ja `internet4` APN:n, mutta silti reititin saa yksityisen IP-osoitteen. Mielestäni olen kaikki mahdolliset asetuskombinaatiot testaillut ja käynnistellyt pömpelin aina näiden välissä. 

Asiakas- ja ongelmallisen liittymän numero löytyy profiilistani, liittymän saa pudottaa alas milloin vain. 

Tein toimenpiteitä liittymällesi. Käynnistäthän reitittimesi uudelleen nyt. 😊

Teretulemast OmaYhteisöön @wilbärt !

Tein toimenpiteitä liittymällesi. Käynnistäthän reitittimesi uudelleen nyt. 😊

Teretulemast OmaYhteisöön @wilbärt !

Iso kiitos, tällä lähti boottauksen jälkeen toimimaan!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Tein toimenpiteitä liittymällesi. Käynnistäthän reitittimesi uudelleen nyt. 😊

Teretulemast OmaYhteisöön @wilbärt !

Iso kiitos, tällä lähti boottauksen jälkeen toimimaan!

Kiva kuulla! 😎

Hei,

 

Sama homma. Avoin ip tilattu, asetukset laitettu ja modeemia resetoitu. PS5 NAT tyyppi edelleen 3. Onko kaikki toisessa päässä ok?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Hei,

 

Sama homma. Avoin ip tilattu, asetukset laitettu ja modeemia resetoitu. PS5 NAT tyyppi edelleen 3. Onko kaikki toisessa päässä ok?

Moikka! Tarkistin liittymäsi ja siinä on kaikki edellytykset toimivuudelle kyllä. 😊

Teretulemast Omayhteisöön @Jonzu90 !

Internet4 APN ei toimi täälläkään. Modeemia bootattu useampaan kertaan, vaihtamalla takaisin internet asentoon toimii, mutta haaveena olisi saada tilattu julkinen ip-osoite toimimaan.

Saisiko tätä kautta kuntoon? Voi tarvittaessa bootata teidän päästä milloin vain.

Internet4 APN ei toimi täälläkään. Modeemia bootattu useampaan kertaan, vaihtamalla takaisin internet asentoon toimii, mutta haaveena olisi saada tilattu julkinen ip-osoite toimimaan.

Saisiko tätä kautta kuntoon? Voi tarvittaessa bootata teidän päästä milloin vain.


Vika korjaantui asiakaspalvelun kautta. Liittymässä oli joku bitti vinossa.

Moro,

Tulipa törmättyä samaan ongelmaan... eli julkinen IP aktivoitu, APN vaihdettu internet -> internet4 ja siitä huolimatta 10-alkusta IP:tä tyrkkää ja hostname -nat.elisa-mobile.fi. Reitittimenä Huawei B593. Ehtiskö joku tsekkaan et missä vika?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@Mulzi Tein täältä liittymälle temppuja. 😊 Kokeile toimisko nyt. Käynnistäthän laitteet uudelleen. 👍

Ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön! 😎

Moro,

Tulipa törmättyä samaan ongelmaan... eli julkinen IP aktivoitu, APN vaihdettu internet -> internet4 ja siitä huolimatta 10-alkusta IP:tä tyrkkää ja hostname -nat.elisa-mobile.fi. Reitittimenä Huawei B593. Ehtiskö joku tsekkaan et missä vika?

Mulla ZTE poksi ei aktivoitunut ja portteja ei saanut auki vaikka kuinka monta kertaa tein, mutta kyseisessä ZTE poksi:ssa jonka omista piti muistaa laittaa käytä kuittaus joka muutoksen jälkeen ja sen jälkeen vaan poksin kautta virtoja pois ja sit sain portit ja muut avoimiksi ja muistaa portteja laitettaessa muistaa että VPN ei ole päällä.

Hei,

Itselläni tämä sama ongelma kuin edellisillä. Julkinen IP-osoite on tilattu, APN on internet4, ja reititin on useaan kertaan käynnistetty uudelleen. Nat tyyppi on kuitenkin 3.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Hei,

Itselläni tämä sama ongelma kuin edellisillä. Julkinen IP-osoite on tilattu, APN on internet4, ja reititin on useaan kertaan käynnistetty uudelleen. Nat tyyppi on kuitenkin 3.

Tarkistin liittymän tilanteen kun asiakasnumerosi oli profiilissa. Liittymä on kyllä kunnossa julkisen IP:n puolesta. Varmistaisin kyllä myös, että onhan varmasti oikea kortti kyseessä, jolle julki IP on tilattu. Tarvittaessa kannattaa kääntyä meidän Omagurujen puoleen. Lisäksi mukava saada sinut mukaan OmaYhteisöön @markooo! 😀

Osallistu keskusteluun