Aiheesta on jo keskusteluja, mutta ratkaisua ei ole löytynyt. Yhteytenä Elisan 5G-kotinetti MC7010 ulkoreitittimellä. Sisällä Deco M5 mesh-verkko. Julkinen IP tilattu ja yhteysosoitteena reitittimellä on internet4. Käytössä PC ja NAT type peleissä vieläkin “strict”.
Mitä pitää vielä tehdä että saa avoimen NAT-tyypin käyttöön (tai siis pelin/pelit rullaamaan). Mahtaako edes toimia wifissä?
Tein täältä pienen säädön, niin kokeiletko vielä onko tilanne sama vai korjaantuiko? Jos edelleen näyttää strictiä, niin saatko testattua suoraan MC7010 purkista kytkettynä eli ohittaisi Decon vielä. Tuo internet4 kannattaa myös tarkistaa, että on vielä säilynyt MC7010 purkilla. Decojen läpi tulisi kyllä toimia ongelmitta. 🤔
Tein täältä pienen säädön, niin kokeiletko vielä onko tilanne sama vai korjaantuiko? Jos edelleen näyttää strictiä, niin saatko testattua suoraan MC7010 purkista kytkettynä eli ohittaisi Decon vielä. Tuo internet4 kannattaa myös tarkistaa, että on vielä säilynyt MC7010 purkilla. Decojen läpi tulisi kyllä toimia ongelmitta. 🤔
Moikka @Janivuoti ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön! 😊 Onko sulla julkinen IP-osoite tilattuna ja reitittimellä asetuksissa muokattu yhteysosoitteeks internet4?
Pitäisi saada nat tyyppi vaihdettua julkinen ip osoite on tilattuna jo mutta ei silti toimi
Onko reitittimellä asetuksissa muokattu yhteysosoitteeksi internet4? 😊
Moikka @Merja niemi ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön!
On muokattu
Lisäisitkö profiilisi tietoihin asiakasnumerosi, että voin tarkistaa liittymäsi. 😊
Lisätty
Liittymällä näyttäisi olevan virhe, joka aiheuttaa tämän ongelman. Korjauksen aikana liittymän toimintaan tulee lyhykäinen katkos (muutamia minuutteja), jonka jälkeen reititin tulee käynnistää uudelleen. Onko ok tehdä toimenpide?
Pitäisi saada nat tyyppi vaihdettua julkinen ip osoite on tilattuna jo mutta ei silti toimi
Onko reitittimellä asetuksissa muokattu yhteysosoitteeksi internet4? 😊
Moikka @Merja niemi ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön!
On muokattu
Lisäisitkö profiilisi tietoihin asiakasnumerosi, että voin tarkistaa liittymäsi. 😊
Lisätty
Liittymällä näyttäisi olevan virhe, joka aiheuttaa tämän ongelman. Korjauksen aikana liittymän toimintaan tulee lyhykäinen katkos (muutamia minuutteja), jonka jälkeen reititin tulee käynnistää uudelleen. Onko ok tehdä toimenpide?
Pitäisi saada nat tyyppi vaihdettua julkinen ip osoite on tilattuna jo mutta ei silti toimi
Onko reitittimellä asetuksissa muokattu yhteysosoitteeksi internet4? 😊
Moikka @Merja niemi ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön!
On muokattu
Lisäisitkö profiilisi tietoihin asiakasnumerosi, että voin tarkistaa liittymäsi. 😊
Lisätty
Liittymällä näyttäisi olevan virhe, joka aiheuttaa tämän ongelman. Korjauksen aikana liittymän toimintaan tulee lyhykäinen katkos (muutamia minuutteja), jonka jälkeen reititin tulee käynnistää uudelleen. Onko ok tehdä toimenpide?
On ok,kiitos😊
Korjaukset on nyt tehty. 🙂 Käynnistä reititintä uudelleen, niin pitäisi NAT-tyypin muuttua.
Pitäisi saada nat tyyppi vaihdettua julkinen ip osoite on tilattuna jo mutta ei silti toimi
Onko reitittimellä asetuksissa muokattu yhteysosoitteeksi internet4? 😊
Moikka @Merja niemi ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön!
On muokattu
Lisäisitkö profiilisi tietoihin asiakasnumerosi, että voin tarkistaa liittymäsi. 😊
Lisätty
Liittymällä näyttäisi olevan virhe, joka aiheuttaa tämän ongelman. Korjauksen aikana liittymän toimintaan tulee lyhykäinen katkos (muutamia minuutteja), jonka jälkeen reititin tulee käynnistää uudelleen. Onko ok tehdä toimenpide?
On ok,kiitos😊
Korjaukset on nyt tehty. 🙂 Käynnistä reititintä uudelleen, niin pitäisi NAT-tyypin muuttua.
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.