Vastattu

Julkinen ip osoite ei toimi (ping/yhteys verkon ulkopuolelta)

  • 26 July 2021
  • 2 kommenttia
  • 667 katselukerrat

  • Tiedonhaluinen
  • 0 kommenttia

Hei,

en saa jostakin syystä julkista osoitetta toimimaan liittymälläni. Joten löytyisiköhän täältä apuja ?
Tausta:

Olen viime viikolla aktivoinut siihen julkisen IP:n, sekä reitittimen apn konfiguraatio on internet4.

Reitin saa wan-osoitteeksi: 100.67.xxx.xxx osoitteen:

IP-kyselypalvelut palauttavat julkiseksi ip:ksi: 85.76xx.xx

Käytin esimerkiksi tätä kyselyä: https://www.f-secure.com/en/home/free-tools/ip-checker

https://whatismyipaddress.com/ palauttaa IP:n perässä “-nat.elisa-mobile.fi”  tarkoittavan sitä, että jonkinlaisen NAT:n takana ollaan edelleen:

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus 26 July 2021, 11:06

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Monet ovat valittaneet, ettei julkisen ip-osoitteen kytkentä heidän liittymäänsä ole onnistunut.

Tee vikailmoitus yksityisviestillä käyttäjälle OmaYhteisö-tiimi https://yhteiso.elisa.fi/members/omayhteisoe-tiimi-95702 tai mene OmaElisaan ja chättää tai jätä viesti. Voit myös soittaa 010 190 240​, epänormaali puhelumaksu.

Käyttäjätaso 7

Hei,

en saa jostakin syystä julkista osoitetta toimimaan liittymälläni. Joten löytyisiköhän täältä apuja ?
Tausta:

Olen viime viikolla aktivoinut siihen julkisen IP:n, sekä reitittimen apn konfiguraatio on internet4.

Reitin saa wan-osoitteeksi: 100.67.xxx.xxx osoitteen:

IP-kyselypalvelut palauttavat julkiseksi ip:ksi: 85.76xx.xx

Käytin esimerkiksi tätä kyselyä: https://www.f-secure.com/en/home/free-tools/ip-checker

https://whatismyipaddress.com/ palauttaa IP:n perässä “-nat.elisa-mobile.fi”  tarkoittavan sitä, että jonkinlaisen NAT:n takana ollaan edelleen:

 

Jostakin syystä julkisen osoitteen aktivointi ei ilmeisesti ole mennyt verkon puolella  oikein. Laita yksityisviestillä liittymäsi tiedot @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä tarkistamaan ja korjaamaan tarvittaessa.